Identitetskrise

Extra230

ScanFlyer Blue
De er visst ikke helt i mål enda.......:p

Tatt i FRA tidligere i dag.

- Thore

Attachments

• scanaathens.jpg
    scanaathens.jpg
    102.9 KB · Views: 629
Jeg lurer på om vi var med samme fly i dag, jeg.. SK4752?? Avgang ca. 12:40?

Last edited:
Jeg har lurt på en liten ting angående omlakkeringen av de NG-ene som ble operert av Braathens; hvorfor har ikke de fått sånn firkløver på motorene slik som SK sine har?

Jeg har lurt på en liten ting angående omlakkeringen av de NG-ene som ble operert av Braathens; hvorfor har ikke de fått sånn firkløver på motorene slik som SK sine har?

Fordi de har en litt annen motor, uten "firkløver teknologi"

Aha! Trodde begge hadde CFM56-7B, men nå viser det seg altså at SAS sine ble levert med CFM56-7B "Firkløver-edition". Kjekt å vite :)

Hei Martin,

det var vi nok da, jeg kom med LH fra MCO. Hvor kom du fra?

- T

Sku'rru ha sett.. Jeg, Mountaindew og Speedbird her på forumet fløy samme rute, MCO-FRA-OSL.. Hvor i flyene satt du? Jeg hadde 33K hos LH, og 2F hos SK.

Hei Martin, jeg var på 25C til FRA og 11D til OSL. Var dere på Sun 'n Fun? Det var vel ikke deg jeg spurte om hadde vært der?

- T

Aha! Trodde begge hadde CFM56-7B, men nå viser det seg altså at SAS sine ble levert med CFM56-7B "Firkløver-edition". Kjekt å vite :)

Begge har CFM56-7B. Men ex-BU maskinene har SAC motorer, mens ex-SK maskinene har DAC motorer. Hovedforskjellen er, hvis jeg ikke husker helt feil, at DAC motorene har dobbelt så mange drivstoffdyser i brennkammeret enn SACen. DACene skal forurense mindre enn SACen, men i gjengjeld så var det mere problemer med DACene enn SACene. Om det er slik enda vet jeg ikke.

Men nå kan det forkomme både SAC og DAC på samme maskin.

Men det firkløver merket bør du nødvendigvis ikke stole på, da det sto/står på thrust reverseren. Det merket blir ikke fjernet, eller lagt til, hvis det skiftes mellom SAC og DAC.

Så får Speedbird eller Tripple-seven utdype hvis det er noe som mangler her :)

Begge har CFM56-7B. Men ex-BU maskinene har SAC motorer, mens ex-SK maskinene har DAC motorer. Hovedforskjellen er, hvis jeg ikke husker helt feil, at DAC motorene har dobbelt så mange drivstoffdyser i brennkammeret enn SACen. DACene skal forurense mindre enn SACen, men i gjengjeld så var det mere problemer med DACene enn SACene. Om det er slik enda vet jeg ikke.

Så får Speedbird eller Tripple-seven utdype hvis det er noe som mangler her
:)

Ikke jeg?

DAC har ført til noen problemer, og flere har valgt å bygge om motorene fra DAC til SAC.
Hvordan status er på SAS, om de bygger om, eller om de får nye DAC motorer, vet jeg ikke. (tripple-seven?)
Overhaler CFM56 til daglig, (i to uker til :)), og det er ganske skjeldent vi får inn DAC motorer, de aller fleste er SAC.

Ikke jeg?

DAC har ført til noen problemer, og flere har valgt å bygge om motorene fra DAC til SAC.
Hvordan status er på SAS, om de bygger om, eller om de får nye DAC motorer, vet jeg ikke. (tripple-seven?)
Overhaler CFM56 til daglig, (i to uker til :)), og det er ganske skjeldent vi får inn DAC motorer, de aller fleste er SAC.

Jobber du på Pratt da? Nevnte Speedbird og Tripple-seven pga de vet jeg at har vært borti både DAC og SAC.

Og da runder man 1000 poster :nor

Last edited:
Og Rune er snart velkommen til ett bedre selskap! ;)

Har lagt inn ett svar i det Flytekniske forumet - TrippleSeven eller Rune får skyte meg for alle feil jeg skriver..

Extra230:
Helt utrolig..
..hehe, verden er liten gitt!
Bor du i OSL området?
Lyst til å komme på juicing en kveld??

Back