Icelandair bytter handlingagent OSL

Originally posted by KLMfan

hvor kommer disse ryktene fra da ?

Ryktene kommer vel fra ansatte i Sterling, og ryktet sier at Sterling velger SGS til våren, dette til tross for at Sterling er meget godt fornøyd med SA. Men grunnen skal være at SGS har handlingen i Danmark hvor Sterling har 66% av all sin trafikk, og SGS sitt nettverk og tjenester gjør det mest hensiktsmessig for dem å handle med bare ett selskap å forholde seg til for Sterling, samt at den totale prisen vil bli bedre da det er en helhetspakke som gjør det mulig for SGS å konkurerer mere på pris, noe som igjen blir billigere for Sterling. De som tror NP får kontrakten, de tar feil.

Mens Northport vel snuser litt på Finnair, og såvidt meg bekjent går kontrakten med SA ut i Mars 2007..

Det kan godt være at de ansatte i sterling sier at de går mot SGS. for all del.. men ingen vet. Og med at en handling agent kan levere tjeneste til samme selskap på flere stasjoner, resulterer i en bedre pris. Men da SA mistet sterling i CPH gikk de ikke tilbake til sin gamle agent, som var SGS. Nordic Aero etablerte seg der, som per idag handler sterling.

Litt OT, men en ting jeg har lurt litt på ang handlingselskaper på OSL. Litt rart at SAS lar WF Handling holde på. Skulle tro at noen få mann i SGS skulle klart den jobben de gjør, med de innsparinger det ville ført til, på f.eks. mindre utstyrsbehov, leie av oppholdsrom, skranker, PMZ osv. WF handling må jo bare i leie av lokaler ha store utgifter? Og når man vet hvor ivrige SAS, og ikke minst WF, er på å kutte kostnader, syns jeg det virker litt merkelig. Flere enn meg som har lurt på det samme?

Originally posted by Balle Chlorin

Litt OT, men en ting jeg har lurt litt på ang handlingselskaper på OSL. Litt rart at SAS lar WF Handling holde på. Skulle tro at noen få mann i SGS skulle klart den jobben de gjør, med de innsparinger det ville ført til, på f.eks. mindre utstyrsbehov, leie av oppholdsrom, skranker, PMZ osv. WF handling må jo bare i leie av lokaler ha store utgifter? Og når man vet hvor ivrige SAS, og ikke minst WF, er på å kutte kostnader, syns jeg det virker litt merkelig. Flere enn meg som har lurt på det samme?

Det er ikke helt det samme å handle småfly i forhold til store fly. Widerøe har den kompetansen og da er det sikkert fornuftig å la de styre for seg selv. Men jeg syns det er litt overaskende jeg også.

Angående Sterling så er det lurt å være litt forsiktig når det gjelder rykter. Da NB var lei rotet på CPH så trodde mange ombord at de også kom til å bytte på OSL. Men vi hadde fått klar beskjed fra ledelsen at det ikke var noe tema, Sterling var meget fornøyd med handlingen. Som kjent så har SA behold handlingen på OSL. Ryktene som går nå kan være bassert på så mye.

Hilsen,
Laurenz

Skjønner ikke helt logikken din her, Laurenz. SGS handler vel Fokkere, og dessuten er det vel ikke noen spesiell heksekunst å handle små propellfly?? SA greier det blandt annet. Klarer man å snu en Airbus eller en 747 skal man altids klare et lite WF fly. Selv tror jeg heller at det skyldes at SAS er redd for å legge ned enda et handlingselskap, og ikke minst at det vil bli mye medieoppmerksomhet hvis man legger ned deler av Widerøe.

Originally posted by Balle Chlorin

Skjønner ikke helt logikken din her, Laurenz. SGS handler vel Fokkere, og dessuten er det vel ikke noen spesiell heksekunst å handle små propellfly?? SA greier det blandt annet. Klarer man å snu en Airbus eller en 747 skal man altids klare et lite WF fly.

Har ikke sagt det er noe heksekunst jeg. Men å handle en Dash 8, en 737 eller en 330 er 3 forskjellige ting. Ikke noe stor hokus pokus men allikevel ikke helt det samme.

Hilsen,
Laurenz

Back