• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

I det beste eller stiligste business sete jeg har sett...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Enig... Synes det ser ut som et litt møkkete buss sete...

Jeg ville nå fra mitt ståsted si at stolen burde vært snudd ut mot vinduet! ;)

Har sikkert noe med sikkerhet å gjøre og. Ikke så lett å komme seg ut hvis stolen er snudd slik at det blir vanskeligere å nå midtgangen, men hva vet jeg...

Det er ihvertfall bra at Delta følger på og kommer med helt flate seter i business. Dersom DL og UA får opp dampen implementeringen er disse produktene helt klart å foretrekke foran både LH og SK som lar deg sove i nedoverbakke...

Har sovet godt både på de gamle SAS setene og de nye LGH setene... Nedoverbakken merket jeg fint lite til...

Jeg fikk ikke til å sove i setet hos SAS når fløy SEA-CPH, så litt underlig at de er konstruert slik at setet skrår nedover.

Jeg strever også litt med å sove skikkelig i hellende biz seter - mulig fordi jeg er så lang (198cm) at jeg ikke får skikkelig fot-støtte. De fleste fotstøtter går ikke langt nok ned for meg.

Jeg tipper det er USA's beste C-sete pr i dag, og hvem kan mislike både vindu- og midtgangssete i ett?

Hva gjorde folk tidligere? Selv satt jeg og sov godt på First Business Class på 80 tallet, sov godt i gamle Craddle Seat hos BA, i EuroClass setene til SAS på sent 90-tallet og tidlig 2000, like godt i de gamle førsteklasse setene til Continental før de lanserte BuisnessFirst.

Skulle hatt sengeplasser i stedet :) Sov på sete D, E og F på ATA's Boeing 757-300 på returflighten Toronto-Oslo i september 07.

Ja, ATA's 757'er det beste som fins! Sist jeg floey Las Palmas-Chicago fikk jeg 8 timers uavbrutt soevn! ;)

Da regner jeg med du fløy med en 300-modell, for 200-utgaven vi fløy med TIL Canada var en kald opplevelse. Det trakk forferdelig kaldt fra vinduet. I 300'en; null problem!

Hva gjorde folk tidligere? Selv satt jeg og sov godt på First Business Class på 80 tallet, sov godt i gamle Craddle Seat hos BA, i EuroClass setene til SAS på sent 90-tallet og tidlig 2000, like godt i de gamle førsteklasse setene til Continental før de lanserte BuisnessFirst.

Og hva er poenget? Alfa 75 var en flott bil på 90 tallet, men kvaliteten og teknologien i nyere Alfaer er vel mye bedre??

De nye produktene som er helt flate er mye bedre og gjør at folk som sliter med å få sove på fly har en mye større sjanse. Komforten er mye bedre og setet er mye mer privat som også er en faktor når mange skal sove.

Jeg tipper det er USA's beste C-sete pr i dag, og hvem kan mislike både vindu- og midtgangssete i ett?

UA og DL har begge flate seter. Har ikke prøvd noen av disse nye C produktene, tipper de begge er mer enn akseptable

Back