Skuggenheimer
ScanFlyer Blue
Mulig dette har vært oppe til bords tidligere men hvorfor blir vi nerdete ift luftfart? Er vi "skadet" fra foreldre? Liker vi bare å reise? Liker vi fysikken som innebærer at vi kan fly(den akademiske tilnærming)? OSV...
Selv vokste jeg opp med en far i luftforsvaret og en mor i SAS - kabin. Far gikk etterhvert over til SAS da han ikke ville pensjoneres som 53 åring. Han ble først kurset på SAS DC9-21 og fløy den en kort periode opp til det kalde nord. Han kom fra luftforsvarets Lockheed Starfighter(som han påstod han fløy under Minnesundbrua - han er dau nå så jeg vet ikke om det bare er en skrøne el ikke)og F5-Freedomfighter.
På slutten av 80 tallet gikk han over først på B742, så DC10-30 for så å avslutte med B763 med påvist parkinsos(stikka beg å skjelve som i stall mode - noe overdrevet selvsagt
.
Uansett fikk jeg mange fine opphold og reiser i klappsete, evt fikk jeg være med som pax ved ledig sete på ad hoc basis. Det er klart du blir nerdete av slik oppvekst og ved middagsbordet, de få gangene familien spiste sammen, ble det pratet om fly fly og fly.
Vel og bra det og jeg ville gå i fars fotspor men kom ikke inn på forsvarets flyskole i 93` pga amalgan i tenna(visste jo egentlig det og rakk ikke bytte de ut med plastlegeringer). Mutter og fatter ville gjerne så sponse flyskole i USA men jeg satset på forsvaret i andre grener enn luft. Trass i dette en enorm interesse for luftfart og hva som rører seg..
Uten sammenligning har jeg hatt samboere fra både Norwegian og SAS. Per nå ei som har vært kabinansatt i PAL(nå bor ho jo i Norge så avsluttet arbeidsforholdet sitt med PAL - ikke særlig godt betalt uansett - digresjon). Luftfartsrelaterte relasjoner ser ut til å oppsøke meg, el er det motsatt?
Selv vokste jeg opp med en far i luftforsvaret og en mor i SAS - kabin. Far gikk etterhvert over til SAS da han ikke ville pensjoneres som 53 åring. Han ble først kurset på SAS DC9-21 og fløy den en kort periode opp til det kalde nord. Han kom fra luftforsvarets Lockheed Starfighter(som han påstod han fløy under Minnesundbrua - han er dau nå så jeg vet ikke om det bare er en skrøne el ikke)og F5-Freedomfighter.
På slutten av 80 tallet gikk han over først på B742, så DC10-30 for så å avslutte med B763 med påvist parkinsos(stikka beg å skjelve som i stall mode - noe overdrevet selvsagt

Uansett fikk jeg mange fine opphold og reiser i klappsete, evt fikk jeg være med som pax ved ledig sete på ad hoc basis. Det er klart du blir nerdete av slik oppvekst og ved middagsbordet, de få gangene familien spiste sammen, ble det pratet om fly fly og fly.
Vel og bra det og jeg ville gå i fars fotspor men kom ikke inn på forsvarets flyskole i 93` pga amalgan i tenna(visste jo egentlig det og rakk ikke bytte de ut med plastlegeringer). Mutter og fatter ville gjerne så sponse flyskole i USA men jeg satset på forsvaret i andre grener enn luft. Trass i dette en enorm interesse for luftfart og hva som rører seg..
Uten sammenligning har jeg hatt samboere fra både Norwegian og SAS. Per nå ei som har vært kabinansatt i PAL(nå bor ho jo i Norge så avsluttet arbeidsforholdet sitt med PAL - ikke særlig godt betalt uansett - digresjon). Luftfartsrelaterte relasjoner ser ut til å oppsøke meg, el er det motsatt?
