• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvorfor er nettsiden til UA så grell?

Re: Hvorfor er nettsiden til UA så grell?

UA har rett og slett en grell nettside i forhold til mange av de nevnte, og dessuten en god del ikke-nevnte, for å si det mildt. Det ser jo ut som de mobilnettsidene man surfet rundt på når man brukte gamle nokia-telefoner for ti år siden med GPRS-tilkobling! :old Jeg får nesten spørre, er det noen som liker dem?

Jeg kikket like godt innom denne siden så vidt og prøvde å bestille en billett. Jeg tror dette kan være den beste flyselskapnettsiden jeg har sett på lenge. Kjapp, effektiv, enkel å bruke og ikke noe dill. Den skjønte hva jeg mente om jeg skrev at jeg skulle reise fra "milwakee" i stedet for "milwaukee" og tilsvarende for "newyork" i stedet for "new york".

All reiserelatert informasjon er lett tilgjengelig og finnes akkurat der man først leter.

Dette bærer rett og slett preg av å være nettstedet til et selskap som er interessert i å selge billetter og i å gjøre hverdagen litt lettere for sine kunder. (I motsetning til f.eks. NSB som innbiller seg at du egentlig mener "Gardermoen" når du skriver "Oslo".)

Terningkast 6.

Tror vi konstaterer at kodingen til United er 1999-utgave XHTML, første generasjon CSS og utsakt bruk av javascript for å gjøre den meste mulig plattformuavhengig. I linje 54 er det også gjort et godt stykke arbeid for å videresende mobile devices til mobile.united.com hvor også RSS feeds er benyttet for å hente data fra en kilde.

Og dermed kan vi også konstatere at de nye designbuzzene som CSS3, HTML5 og Flash ikke er benyttet - og dermed kan også gamle gode IE7 benyttes videre.

Nå er vel ikke Flash akkurat noe "ny designbuzz" - Flash var derimot temmelig "hot" i 1999 ;)

Grelle farver? Ser ikke helt den... Er da klassiske, pene farver som går igjen i kabinene ihvertfall!

Jeg synes det ser grått og trist ut, men det er vel det kundene etterspør, regner jeg med.

Personlig synes jeg for eksempel Swiss sin nye Business-class er mange lysår foran amerikanske selskaper hva interiør angår.

Back