Et spørsmål jeg har tenkt litt på en stund; jeg har en venn som skal reise til England for å studere et år, men han kommer til å ta hyppige turer hjem til Norge og familien. Ettersom jeg skylder ham litt og dessuten kunne tenkt å gi ham en liten gave før han reiser, synes jeg en gave i form av en reise hjem til Norge måtte være en god ide. Men jeg må på en måte gi ham det som et gavekort eller lignende, og ikke i kontanter.
Dato og avreisetidspunkt må jo han bestemme selv og da er jeg litt i tvil om det finnes gode muligheter til å få til dette. Har f eks SAS eller BA (evt DY) noen ordninger for slikt, f eks gavekort eller lignende? Vet at Ryanair har hatt noe slikt (og har?), men selv om han har brukt mye enkronesbilletter hos dem, er det uaktuelt å gi gavekort fra dem. Ikke noe vondt om FR, men som gavekort synes jeg ikke det tar seg ut.
Dato og avreisetidspunkt må jo han bestemme selv og da er jeg litt i tvil om det finnes gode muligheter til å få til dette. Har f eks SAS eller BA (evt DY) noen ordninger for slikt, f eks gavekort eller lignende? Vet at Ryanair har hatt noe slikt (og har?), men selv om han har brukt mye enkronesbilletter hos dem, er det uaktuelt å gi gavekort fra dem. Ikke noe vondt om FR, men som gavekort synes jeg ikke det tar seg ut.