Re: Hvordan går Oslo ruten til BA?
Hva vi på dette forumet foretrekker gjenspeiler vel som oftest ikke hvordan ruten går, men for å sammenligne så oppsummerer jeg forskjellen mellom BA og SK slik;
Otto: :drink
SK:
"Åja du vil ha noe mer ja?

"
BA:
"Certainly, sir

"
Spot on akkurat her.
SK ut 16.06 for Åge-konsert i Royal Albert Hall.

Satt i Plus og da frokostserveringen var avsluttet, våget mannen bak meg å plinge etter crew og spurte etter en Cola. Svar han fikk med meget bister mine: "JA da, du kan vel få en cola. Men nå har dere foran fått frokost, jeg trodde det skulle være nok ned til London." Colaen kom og ble drukket opp. Reisefølget mitt var litt sjokkert over opførselen.
BA hjem 19.06, nesten full (men loaden tror jeg gjenspeiler en viss konsert og masse nordmenn i London, ikke gjengs for BAs load OSL-LHR). Etter maten drister vi oss til å spørre om en konjakk. Da kommer hun med to miniatyr- konjakkflasker til hver (vi spurte bare om en), og blunker "Just in Case". I tillegg har hun med glass med og uten is fordi hun ikke husket om vi skulle ha is.
Meget imponerende service hele turen, som jeg har gitt BA tilbakemelding på også. Hadde en prat med henne også da jeg ventet i dokø. Ekstremt hyggelgi. Hun fortalte at hun skulle av etter returen til LHR fordi hun skulle til LAS dagen etter og gledet seg til en dag fri der. Hun fløy sjelden på OSL, men de gangene hun gjorde det, mente hun det pleide å være lite folk ombord.
Jeg mener på ingen måte at forskjellen mellom SK og BA generelt er så voldsom. Men mitt reisefølge, som vanligvis er glad i å kritisere SAS men samtidig alltid velger dem, ble sjokkert over kommentaren om colaen.
For meg er ledig midtsete i CE den store fordelen med BA. Hjem fra LHR er T2 klart bedre enn T5. Og T5-loungen til BA er nesten alltid full når jeg er der. Loungen i T2 er meget bra.
Frykter hvordan det kommer til å gå når FR kommer med sin rute. I helgene går det nok bra. Ut torsdag og fredag og hjem søndag og mandag. Men utenfor disse dagene, skrekk og gru. Men tror ikke FR varer lenge på OSL med sin London-rute, men til andre destinasjoner tror jeg de kan få til noe.