• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Hvordan går Dubai ruten til Norwegian?

Blir det da 189 pax og en mellomlanding som ingen venter ??:(

Når et sete er blokkert, da teller det vel ikke med i statistikken for tilbudte stekilometer? Så hvis DY selger 149 billetter på en tur med 738 til Dubai, vil de vel ha 100 prosent belegg?

Hvilket fly bruker Norwegian.se til Dubai? SE-RHA og SE-RHB er jo gamle fly uten TV-skjermer?

NOB, NOD & NOF er de eneste jeg har sett på den flygningen.

RHA og RHB flyr ikke til Dubai, de maskinene kommer til gjengjeld til Norge på de dagene som NOB, NOD, NOF (som vel er de maskinene jeg har sett fly til DXB) flyr DXB slingen. Da flyr de svenske maskinene bl.a til STN, BCN og et par andre steder jeg ikke husker i farta..

Når et sete er blokkert, da teller det vel ikke med i statistikken for tilbudte stekilometer? Så hvis DY selger 149 billetter på en tur med 738 til Dubai, vil de vel ha 100 prosent belegg?

Ja blir det ikke slik da? ^_^

Ja blir det ikke slik da? ^_^

Ja, noe annet ville vel bli feil.. hvis disse turene selges ut hver gang så ville statistikken ikke blitt godt representert med 70% belegg.. ^_^

Jeg skal fly denne turen på fredag. Kommer tilbake på mandag morgen :)

Gleder meg ja :D

Ser frem til en utfyllende trip report etter på så vi vet hvordan det er å reise så langt med DY ;)

Hvilke andre langdistansedestinasjoner kan være aktuelt for Norwegian med 737-800? Jeg vet at selskapet har litt mangel på fly for tiden og at høye drivstoffpriser nok også har gjort at selskapet ikke har åpnet flere langruter. Men på sikt, hvilke andre ruter kan være interessante med 737-800?

Hvilke andre langdistansedestinasjoner kan være aktuelt for Norwegian med 737-800? Jeg vet at selskapet har litt mangel på fly for tiden og at høye drivstoffpriser nok også har gjort at selskapet ikke har åpnet flere langruter. Men på sikt, hvilke andre ruter kan være interessante med 737-800?

Jeg ønsker meg OSL-ALA:D Her er det jo endel businesstrafikk også i forbindelse med norske oljeinteresser i Kazakhstan.

Siden disse flyes med NOx maskinene, er det bare crew fra norge som flyr, selv fra stockholm?

Jeg ønsker meg OSL-ALA:D Her er det jo endel businesstrafikk også i forbindelse med norske oljeinteresser i Kazakhstan.

Interessant destinasjon. Er vel en rundt 3000 miles dit, saa litt kortere enn til DXB, men man faar nok mer motvind paa returen fra ALA enn fra DXB, saa jeg tror seteblokkeringer maa til der ogsaa. Naar man ser hvordan selskapene i USA (saerlig CO) naa bruker 737 paa trans cont, er det klart at man ser en trend at maskinen kan brukes paa lengre ruter, saerlig 800 og 900ER.

Tror dog at DY er smarte om de lager ett konsept for forretningsfolk dersom de skal satse paa ultralange 737 destinasjoner. Siden setene allerede er blokkert, blir dette rimelig 1-2-3.

Igjen, selv om setene blir blokkert, har man fortsatt ingen garanti om at noen ikke vil forville seg ned i det midtsetet lengre frem. Ett lite bord (som LH har), eller en duk (som det SAS har) tar null tid aa tilpasse til antall pax som har betalt for flex. Aa faa til ett litt bedre service konsept for disse kundene er ogsaa enkelt. Aa gi flexkunder til disse flightene fast track er heller ingen dum ide. Tro meg, mye lettere aa selge disse billettene til en stoerre premium dersom man har flere, gode grunner.

PS! LH flyr naa 340-300 til ALA... Andre alternativ i Star er BD via LHR eller TK via IST. Rimelig heftig omvei de to siste... KLM flyr med 330 fra AMS. BA flyr med 757

Last edited:

Man skal visstnok klare OSL-BOS også med 738 - men ikke New York... Hadde om ikke annet vært gøy!

EDIT: Og til ALA kan du fly BT og få Eurobonus-poeng. Via Riga.

Så etter billett men fant ingen avgang etter 20. april. Er dette pga omlegging til sommerruter og at det ikke er avklart hvordan oppsettet er eller legger de ned? Noen som vet? Det samme er gjeldende fra ARN ser jeg.

Back