Hvordan går det med

Re: Hvordan går det med

Brukte Corel MYE for 12-15 år siden og liker det, må neste få kjøpt meg en utgave igjen...

Men...ehh...tweakes ? Please explain Monsieur?

:drunk:

tweaking, the act of making subtle improvements to machines, especially a computer

Kan også benyttes i designsammenheng ;)

Ahaaaaaaaa........Nesten så jeg må ta meg en tur ut på Hurumlandet en dag og lære litt :)

Det er hver sin gang å ha problemer i perioder. Enten det skyldes streik eller nye handlingsagenter eller andre forhold. Man må se på tall over et lengre tidsrom for å få et helhetlig bilde, i denne artikkelen til forbruker.no for månedene mai, juni og juli fra Gardermoen er det ganske close race: Når det gjelder ruteflyavganger oppgis det en punktlighet på 79,1% for SAS og 73,6% for Norwegian for de tre månedene.

Og de tre månedene var ETTER de ekstraordinære problemene SAS hadde i vinter, og FØR handlingagentproblemene til DY. Så da var vel situasjonen ganske så normal for begge selskaper.

Bra det går bedre nu! Jeg har fått utsjekk på toilet bilen nu! 4 ganger har jeg vært på plass mens flyet har kommet til gate og det har ikke vært folk på gate eller på ramp så jeg må vinke flyet inn og gi det "mark strøm". Det har vært spennende å følge med på det som har skjedd! Det er gode kollegaer og stå på humør! Det er en stor plass og kan være vanskelig å finne fram når du er ny på plassen. Mye som skjer samtidig og ting tar tid så det er nok en stor fordel å vite hva som skjer fram i tid og tenkt igjennom ting en skal gjøre den neste timen og muligens en alternativ løsning i tankene. Det er fort gjort å komme bak på tidsskjemaet. Det er FOD kontroll, vogner som skal hentes,trappbil,truck for vognene, det tar tid å få det på plass, det er nesten halve jobben! Det er en stor plass ENGM! Var hjemme i Bergen idag og fulgte med på Flesland, den virket så liten den kjente BGO! Halve jobben er å være på plass med folk og utstyr,da er det ingen problem å få det gjort. Siden det er en stor plass og mye som skjer er det fort gjort å komme på etter slep, særlig nu mens man jobber selvstendig som loadmastere,eller på gate eller på toalet bilen. På TOA bilen er jeg alene og klarer kun 3 maks 4 tøminger før jeg må tømme "baisbilen". Det er fort gjort å komme på etterslep vis det er tømming på et eller to innlandsfly mens jeg har planlagt tømming på 3 utenlandsflighter. Jeg tømmer kun utenlands flightene og natt stopp fast,innlandsflightene er på forespørsel/request. Koser meg virkelig på jobben. Har truffet mange kjekke kollegaer på plassen.

God morgen til alle som er på her....

jeg bare lurte på om det var noen her som vet hvordan opplæring Northport har på OSL...! det har blitt oppdaget 3 tilfeller av att dørvriderene på Norwegian fly har stått rett opp ... :huh: ...sikkert ikke lurt i 400 KM

Originally posted by EXIT
...sikkert ikke lurt i 400 KM

Norwegian har vel noen ruter som er lengere enn det??????Og hva har AF Concorde med "dørvriderene" på Norwegians 737'ere å gjøre???

Originally posted by LN-MEH

...sikkert ikke lurt i 400 KM

Norwegian har vel noen ruter som er lengere enn det??????Og hva har AF Concorde med "dørvriderene" på Norwegians 737'ere å gjøre???

Av det jeg vet så er ikke en dørvrider en motor og egner seg ikke som det heller så faren for att den kan ryke av er vel til stede der...løse deler passer like dårlig for alle fly i høy fart...

God morgen til alle som er på her....

jeg bare lurte på om det var noen her som vet hvordan opplæring Northport har på OSL...! det har blitt oppdaget 3 tilfeller av att dørvriderene på Norwegian fly har stått rett opp ... :huh: ...sikkert ikke lurt i 400 KM
Uansett hvilken opplæring som gis så kan slikt forekomme. Vi har med mennesker å gjøre både i NP,SA og SGS. Hvor farlig det er å fly med dørvriderene ut av posisjon kan vel også diskuteres. I følge en mekaniker jeg snakket med vil dørvrideren enten falle på plass når farten øker, eller så vil de bare snurre rundt. Det skal veldig mye til for at de løsner. De skal selvfølgelig være i rett posisjon når flyet går, men er rimelig sikker på at det samme har skjedd før NP ble etablert på OSL.

Har nok vært heldig jeg. Reiste med Norwegian til Paris Torsdag 12.10 og vi kom oss avgårde sånn ca i rute. Kom hjem i går i rute og fikk kofferten rimelig kjapt.
Det jeg hadde å utsette på NP var at innsjekkningkøen Torsdag var på ca 30 min uten at det var spesielt mange passasjerer, det gikk bare så utrolig seint.

Hørte av en flyvertinne at dørvridere på tvers lager en fæl "propellyd". Ikke veldig høy, men godt hørbar når man sitter på klapp rett ved døra.

Originally posted by Balle Chlorin

Hørte av en flyvertinne at dørvridere på tvers lager en fæl "propellyd". Ikke veldig høy, men godt hørbar når man sitter på klapp rett ved døra.

m.a.o. et kjent problem også fra tidligere...?

Jeg tror nok de dørvriderne er ganske så solide, og det værste som skjer er vel at man får noe høyere luftmotstand og bruker mer fuel.

Akkurat det med dørvridere er endel av sjekklisten som den som foretar oppstart skal sjekke før flyet blir pushet fra gate. Den som foretar oppstart skal gi beskjed til piloten at all doors closed, all handles checked and in closed position. Har dette skjedd før, sa har ikke den som foretar oppstarten gjort jobben sin, eneklt og greit :lightbulb

Problemet er vel Rampen, at ingen i NP har brokjøringskurs og hvis stuer'n på bakken ser at håndtakket ikke er i posisjon så har ingen lov å kjøre på broa igjen :lol:

Dog, den kan kalles inn til FD fra bakkemannskapene om at de ber kabinsjefen prøve døra engang til.. skal ikke nekte for at det har skjedd i SA' tider :cool:

Man er litt på tynn is når man sier til FD at Groundcheck er ok og at det viser seg at det ikke er ok alikevel, hvis det da skjer noe, feks at luka til toaservice er åpen og ramler av i lufta og en eller annen bonde på Kløfta får den luka i huet, så er jeg redd at det blir lange dager i retten for vedkommende som sa at det var ok. Det er en grunn til at vi går runden og gir FD beskjed at alt er såre vel, og flyet er klarert.

Da er det en ny dag på jobben igjen..

Fikk så skryt av en kaptein og ett crew i går og det var så hyggelig, i motsetning til hun som jeg hadde tidligere på dagen som bare kom og tok over hele gaten og skulle absolutt lære opp ei på gate 15 min før flyet skulle gå, skulle ha bordet for lege siden.
Synes det er merkelig at crew som jobber med mennesker hele tiden behandler sine medkolegaer som dritt. Vi er liksom ikke mennekser opp i dette her i følge de.....:cry:
NP har kommet for og bli, og vi færske som ikke kunne mye i begynnelsen har kommet oss veldig å jeg personlig lar ikke dør vinger og masse stryr så på halv tolv.

Om det vriende klikket i NAS skal ha denne holdingen så kommer de til og få ett vedlig vanskelig år, for vi er her og vi forsvinner ikke med det første....

De må heller lære av de som er veldig hyggelige å hjelpsomme... :D vi gate cordinators setter bare så stor pris på dere... :)

Ha en flott dag elle sammen:colgate:

Det er et ganske 'normalt' fenomen ... de er mye ovenfra-og-ned innstilling blant crew. Ikke uvanlig aa se crew jeg ikke kjenner begnne aa snakke til meg paa en maate, for saa plutselig aa bli hyggelig naar kortet mitt dingler 'rette veien' og de ser jeg tilhoerer bolaget ..

Men det er igjen mindretallet som oedelegger for flertallet ...

Er det rart da når NAS endelig går på skinner skal di gå over til NP...!!!! eneste di har hørt er att det kommer folk fra skolebenken og MC donalds uten noe erfaring fra flyplass annet en att di har reist med fly.....

Jeg syntes synd på dere som må ta all driten PGA en tragisk ledelse som ikke var klar over att NAS har 20 fly som går i ett fra morgen til kveld...

Det sier litt når deres DO har omtrent bare kjørt toa bil i flere år og han med opplæringa deres bare har utskjekk på trekker fra før av så må dere slite ræva av dere om dette skal gå og NAS crew er som andre crew IKKE enkle og ha med og gjøre til tider...

lykke til videre må dere da ha...

Back