Hvordan går det med

Re: Hvordan går det med

I følge Kapteinen på SK 287 BGO-OSL skyldes forsinkelsene idag tekniske problemer og ekstra fly på vedlikehold. Vi ble 80 min forsinket, men nå er jo jeg en av de som trives på flyplasser ^_^
 
Re: Hvordan går det med

Hørte på radio i morges at SAS forventet en del forsinkelser i dag, pga 2 fly med teknisk. Så tror ikke problemet er SGS her nei! ^_^
 
Re: Hvordan går det med

SAS Braathens er nå på 49% punktlighet så langt idag....blir vel næremere 70 forsinkede avganger før kvelden/natta er omme....og da nærmer en seg vel 45% punktlighet.
 
Re: Hvordan går det med

Originally posted by LN-AFG

Hørte på radio i morges at SAS forventet en del forsinkelser i dag, pga 2 fly med teknisk. Så tror ikke problemet er SGS her nei! ^_^

..men noen har vel nevnt tidligere i tråden når det var slike forsinkelser for DY at det kan bety at de reisende vender selskapet ryggen (og for de reisende er det vel forsåvidt irrelevant hva som er årsaken til forsinkelsene). Tror vi at det er tilfellet så er det vel fare for at de reisende vender SAS Braathens ryggen....:smile2 Jeg tror ikke det - hverken i forhold til DY eller SAS (sålenge det ordner seg i løpet av en liten stund...)
 
Re: Hvordan går det med

Jeg føler som en nyansatt i Northport og jeg er jo en av de som er dritten under skoen på gardermoe nå om dagen og må tåle mye dritt fra de fleste og det meste så må jeg bare legge inn et innlegg her

Jeg gikk på et kurs som varte i to uker, som da virket veldig bra for oss som ikke hadde jobbet på flyplass før, men skjønte fort når det kom til data delen at dette kom til og rakne fort og det gjorde det også.
Jeg synes selv at det var veldig synd for oss at ikke flere servisair ansatte fikk jobb i Northport, noe vi selv synes var merkelig.
Situasjoen har blitt veldig vanskelig for oss som har begynt, vi har måtte ta på oss alt av problemer som har oppstått å til og med måtte ta på oss deley som kommer fra crew både foran og bak i flyet.Dette har nå blitt ryddet kraftig opp i for det viser seg at det har vært en vedlig steil holding av deler av NAS crew som har sett sitt snitt til og legge skylden over på andre når de er veldig syld i delay selv, de har rett og slett utnyttet oss nyansatte i Northport for deres snobbethet og treghet når det kommer til boarding, noen av de har sagt at prebording er helt uaktuelt og har aldri funnet sted.
Jeg har aldri møtt på mere snål aroganse og dårlig holding fra NAS crew, mange av de er rett og slett bare lite voksene og rett og seltt barnslige mobbere.

Men det skal også komme helt klart frem at store deler av Crew både foran og bak er helt fantastiske, så hjelpsome både ved bording og id sjekk og synes vi gjør en kjempe jobb, har blitt vedlig gode venner med mange av de og jeg synes de er et godt eksempel på hvordan det skal være.
De vil også samarbeide med oss så vi skal klare dette sammen, men dette falle fort i grus når vi treffer på de som hater oss og sier at vi rett og slett en en skam for luftfarten.
Dette er tøft og høre og det blir bare miss steming av dette, og det kommer fra veldig mange som aldri har jobbet på bakken å de har aldri kunnet klare en sånn jobb heller for det krever mye selvdisiplin og selv kontroll.

Men 80% av crew har bare vært så flotte mot oss og takk skal dere har alle sammen, dere gjør jobben vår mye lettere..

Vi hadde nå folk i bra Bergen som har vært til stor hjelp, men de har kommet for og lære oss rutiner og hvordan man skal takle crew og hva vi har rett til av deley koder osv, dette har vært til stor hjelp for oss så kalt ikke vitene færskingene..


Vi begynner så smått etter 2 uker og komme i sving, men fredag den 13 ble en knekk for mange da vi som jobber i Trafikk ved gate har folk på jobb som ikke skulle ha hatt den jobben de har.( dutymaneger)
Hadde alt for lite folk på jobb og det var mye tull med flyparkering (byttet gate 1 min før flyet skulle ankomme osv)
Man fikk ikke info om hva problemene skyldes, det var bare rot og på toppen av det hele disse teknisk fra Norwegian, som også har økt avgangene sine veldig mye etter 1 oct( kan liksom ikke øke flyginger med en sånn flypark) noe som har vært en del av er flybytte når folk har blitt tatt om bord osv, da skjærer sånt seg.
Å når vi som jobber i traffikk ikke har en dutymanger som vi kan forholde oss til så blir det jævlig hett og vanskelig og vi må tåle alt av dritt som ikke går på oss...

Måtte for eks lese i avisa at det var restriksjoner i luftrommet over eurpoea og sør norge, noe som vi også fikk skylden for av noen passasjerer...

Men nå går ting mere på skinner, men vi som har jobbet masse har fått skrekken av og stå alene ved gate for vi blir så hakka på...men det gikk nå bra i dag selv om det var 5 min forsikntet ut. men det gikk da på crew...
Nå har det kommet inn folk i fra servis air, men det er alt for sent, de blir nå sett på som reddende engler av folk i NAS og vi som har jobbet så godt vi kan må bare stå der og føle oss enda dummere. men det er godt jeg har 80% av crew som liker det vi nye gjør, og det får man holde på.
Men jeg er glad for at det har kommet inn Servisair folk for da blir det mye lettere for alle parter.
Jeg har kommet for og bli og har stor tru på at alt skal bli mye bedre en hva det har vært inntill nå.
Jeg bare digger jobben min og synes det er en kjemp gøy og drive på med dette selv om starten har blitt noe tøff en hva man hadde trodd...

Men vi i NP er en kjempe gjeng og kom gjærne og snakk med oss...
 
Re: Hvordan går det med

Originally posted by nphelay


Men vi i NP er en kjempe gjeng og kom gjærne og snakk med oss...

Det blir litt vanskelig her borte fra .... :p

Men takk for informativt innlegg. Alt har to sider og det er godt aa ordentlig innsikt i hva som skjer hos dere. Lykke til videre og kom gjerne med oppdateringer!
 
Re: Hvordan går det med

Aaaah, endelig noen fra NP som kan komme med informative innlegg.....

Da skjønner jeg at noe av det vi har mistenkt, nemlig at kanskje noen deler av opplæringen for dere i NP har sviktet...

Men, tvi tvi, stå på, håper dette ordner seg for dere....
 
Re: Hvordan går det med

Originally posted by nphelay

Måtte for eks lese i avisa at det var restriksjoner i luftrommet over eurpoea og sør norge, noe som vi også fikk skylden for av noen passasjerer...

Bare å venne seg til først som sist, welcome to the wonderful world of ground handling. :p

Jeg kjenner jo igjen dette fra den gang jeg var ny og naiv, men da hadde jeg folk rundt som støttet opp og kunne spørre. Jeg kan tenke meg det kan være en brå overgang uten støtteapparat som har vært i 'gamet'.
 
Re: Hvordan går det med

Originally posted by Thomas

Men jeg er glad for at det har kommet inn Servisair folk for da blir det mye lettere for alle parter.

Det kan fort komme fler, alt avhenger av NP..


Ja dere er hjertelig velkommen av meg i alle fall, jeg har nå også personlig sagt til NP at skal man komme seg opp på et akseptablet nivå så må det komme flere bra servisair.å samtlige er enig i dette.
Men vi har to fantastisk dutymanagere fra servis air.. tørr ikke og tenke på hva som hadde vært situasjoen om de ikke hadde vært der...:cry:
 
Re: Hvordan går det med

Originally posted by nphelay

Originally posted by Thomas

Men jeg er glad for at det har kommet inn Servisair folk for da blir det mye lettere for alle parter.

Det kan fort komme fler, alt avhenger av NP..


Ja dere er hjertelig velkommen av meg i alle fall, jeg har nå også personlig sagt til NP at skal man komme seg opp på et akseptablet nivå så må det komme flere bra servisair.å samtlige er enig i dette.
Men vi har to fantastisk dutymanagere fra servis air.. tørr ikke og tenke på hva som hadde vært situasjoen om de ikke hadde vært der...:cry:

Hadde de skrudd opp lønna så hadde det vært flere SA-folk der, men nå er det nesten like lønnsomt for meg å være i SA på 75% enn å jobbe i NP 100%.

Men igjen er er det bra at de som ikke fikk jobb hos dere, men som ble sagt opp hos oss får jobb alikevel, men uheldigvis for NP er dette 14 dager for seint. Men dette er ikke guttungene sin feil, dette er jo ledelsen sin skyld, dette var sånn vis-skal-klare-oss-selv holdning som de kunne ha lagt fra seg ved første stund.
 
Re: Hvordan går det med

Originally posted by Bluejuice

Originally posted by nphelay

Originally posted by Thomas

Men jeg er glad for at det har kommet inn Servisair folk for da blir det mye lettere for alle parter.

Det kan fort komme fler, alt avhenger av NP..


Ja dere er hjertelig velkommen av meg i alle fall, jeg har nå også personlig sagt til NP at skal man komme seg opp på et akseptablet nivå så må det komme flere bra servisair.å samtlige er enig i dette.
Men vi har to fantastisk dutymanagere fra servis air.. tørr ikke og tenke på hva som hadde vært situasjoen om de ikke hadde vært der...:cry:

Hadde de skrudd opp lønna så hadde det vært flere SA-folk der, men nå er det nesten like lønnsomt for meg å være i SA på 75% enn å jobbe i NP 100%.

Men igjen er er det bra at de som ikke fikk jobb hos dere, men som ble sagt opp hos oss får jobb alikevel, men uheldigvis for NP er dette 14 dager for seint. Men dette er ikke guttungene sin feil, dette er jo ledelsen sin skyld, dette var sånn vis-skal-klare-oss-selv holdning som de kunne ha lagt fra seg ved første stund.


Jeg er nå helt enig med deg der.. men vi driver og organiserer oss så lønna blir bedre en hva den er nå.
Jeg synes personlig at finnene har vært litt for kjepphøye når det har kommet til oppstart på gardermoen...å nå skal de rette dette opp på en overlegen måte... det er ikke bra.. ser klart kultur forskjeller på finnene og oss.. :rolleyes:
 
Re: Hvordan går det med

Jeg har inntrykk av at de skulle komme og komme her, men som alle vet, du skakke komme her og komme her!!!

Kom over en gammel side det er lenge siden jeg har besøkt, ta en titt på denne debatten på skikkelig trønderdialekt

Eller på odalsdialekt

kanskje litt barnesnakk i debatten,
 
Re: Hvordan går det med

De som jobber på trafikk er de som må ta i mot omtrent all kjeft/kritikk fra crew og pax. Vi som jobber på Ramp merker lite til dette, og jeg har en mistanke om at Rampgutta ikke har så mye peiling på hvordan Trafikk`s hverdag er. All støtte til trafikk og den jobben som dere har utført de siste 2 uker.

Det blir nå kjørt flere kurs stuer/trafikk og det vil nok hjelpe på i neste uke :D

Dagens punktlighet
Oppdatert kl 23:12

SAS Braathens 78%
Norwegian 79%
Widerøe 100%
Andre selskaper 84%
Totalt OSL 81%
 
Re: Hvordan går det med

Tror ikke at trafikk har så mye peiling på rampsiden heller, så da blir det gjensidig da
 
Re: Hvordan går det med

Men ser da ut som flyene går ganske OK på rute idag. Er vel noenlunde samme %-andel som er sene hos både Norwegian og SAS Braathens idag. Igår var jo SAS Braathens under 50%, mens Norwegian lå på ca 90%.
 
Re: Hvordan går det med

Ny dag unnagjort - og tallene for Norwegian er som følger:

Punktlighet: 48 av 61 flighter on time (15 minuttersregelen) og dette tilsvarer 78,7 %
Gjennomsnittlig forsinkelse: 10 minutter og 25 minutter for de over 15 minutter - maks. forsinkelse 44 minutter

DY_dep_OSL_2006-10-16.gif

Opphopningene av forsinkelsene var på sen formiddag og blant fire siste flightene i kveld.

For rettferdighets skyld - her kommer highlightene fra SAS/SAS Braathens:

Punktlighet: 126 av 170 flighter on time (15 minuttersregelen) og dette tilsvarer 74,1 %
Gjennomsnittlig forsinkelse: 13 minutter og 31 minutter for de over 15 minutter - maks. forsinkelse 1 time 34 minutter

SK_dep_OSL_2006-10-16.gif

Med unntak av de første timene på morgenen, så begynte forsinkelsene å rulle på ut over dagen - og i rusjtiden mellom 16 og 18 kom de ekstra tett + etter 22 ble punktligheten nede mot 60%.
 
Re: Hvordan går det med

Jeg ventet på når Monsieur Kurt skulle komme med sine eminente statistikker :wow:

Hårreisende flotte er'em


OT: Kurt: Hva lager'u'rem i disse nyyyydelige graf'ene dine? Gode gamle Corel eller?

:question:
 
Re: Hvordan går det med

Originally posted by ENGM RAMP

Jeg ventet på når Monsieur Kurt skulle komme med sine eminente statistikker :wow:

Hårreisende flotte er'em


OT: Kurt: Hva lager'u'rem i disse nyyyydelige graf'ene dine? Gode gamle Corel eller?

:question:

Basisen er Excel, men grafene importeres som Enhanched Metafile i CorelDRAW og tweakes videre derfra.
 
Back
Top