Re: Hvordan går det med
Jeg føler som en nyansatt i Northport og jeg er jo en av de som er dritten under skoen på gardermoe nå om dagen og må tåle mye dritt fra de fleste og det meste så må jeg bare legge inn et innlegg her
Jeg gikk på et kurs som varte i to uker, som da virket veldig bra for oss som ikke hadde jobbet på flyplass før, men skjønte fort når det kom til data delen at dette kom til og rakne fort og det gjorde det også.
Jeg synes selv at det var veldig synd for oss at ikke flere servisair ansatte fikk jobb i Northport, noe vi selv synes var merkelig.
Situasjoen har blitt veldig vanskelig for oss som har begynt, vi har måtte ta på oss alt av problemer som har oppstått å til og med måtte ta på oss deley som kommer fra crew både foran og bak i flyet.Dette har nå blitt ryddet kraftig opp i for det viser seg at det har vært en vedlig steil holding av deler av NAS crew som har sett sitt snitt til og legge skylden over på andre når de er veldig syld i delay selv, de har rett og slett utnyttet oss nyansatte i Northport for deres snobbethet og treghet når det kommer til boarding, noen av de har sagt at prebording er helt uaktuelt og har aldri funnet sted.
Jeg har aldri møtt på mere snål aroganse og dårlig holding fra NAS crew, mange av de er rett og slett bare lite voksene og rett og seltt barnslige mobbere.
Men det skal også komme helt klart frem at store deler av Crew både foran og bak er helt fantastiske, så hjelpsome både ved bording og id sjekk og synes vi gjør en kjempe jobb, har blitt vedlig gode venner med mange av de og jeg synes de er et godt eksempel på hvordan det skal være.
De vil også samarbeide med oss så vi skal klare dette sammen, men dette falle fort i grus når vi treffer på de som hater oss og sier at vi rett og slett en en skam for luftfarten.
Dette er tøft og høre og det blir bare miss steming av dette, og det kommer fra veldig mange som aldri har jobbet på bakken å de har aldri kunnet klare en sånn jobb heller for det krever mye selvdisiplin og selv kontroll.
Men 80% av crew har bare vært så flotte mot oss og takk skal dere har alle sammen, dere gjør jobben vår mye lettere..
Vi hadde nå folk i bra Bergen som har vært til stor hjelp, men de har kommet for og lære oss rutiner og hvordan man skal takle crew og hva vi har rett til av deley koder osv, dette har vært til stor hjelp for oss så kalt ikke vitene færskingene..
Vi begynner så smått etter 2 uker og komme i sving, men fredag den 13 ble en knekk for mange da vi som jobber i Trafikk ved gate har folk på jobb som ikke skulle ha hatt den jobben de har.( dutymaneger)
Hadde alt for lite folk på jobb og det var mye tull med flyparkering (byttet gate 1 min før flyet skulle ankomme osv)
Man fikk ikke info om hva problemene skyldes, det var bare rot og på toppen av det hele disse teknisk fra Norwegian, som også har økt avgangene sine veldig mye etter 1 oct( kan liksom ikke øke flyginger med en sånn flypark) noe som har vært en del av er flybytte når folk har blitt tatt om bord osv, da skjærer sånt seg.
Å når vi som jobber i traffikk ikke har en dutymanger som vi kan forholde oss til så blir det jævlig hett og vanskelig og vi må tåle alt av dritt som ikke går på oss...
Måtte for eks lese i avisa at det var restriksjoner i luftrommet over eurpoea og sør norge, noe som vi også fikk skylden for av noen passasjerer...
Men nå går ting mere på skinner, men vi som har jobbet masse har fått skrekken av og stå alene ved gate for vi blir så hakka på...men det gikk nå bra i dag selv om det var 5 min forsikntet ut. men det gikk da på crew...
Nå har det kommet inn folk i fra servis air, men det er alt for sent, de blir nå sett på som reddende engler av folk i NAS og vi som har jobbet så godt vi kan må bare stå der og føle oss enda dummere. men det er godt jeg har 80% av crew som liker det vi nye gjør, og det får man holde på.
Men jeg er glad for at det har kommet inn Servisair folk for da blir det mye lettere for alle parter.
Jeg har kommet for og bli og har stor tru på at alt skal bli mye bedre en hva det har vært inntill nå.
Jeg bare digger jobben min og synes det er en kjemp gøy og drive på med dette selv om starten har blitt noe tøff en hva man hadde trodd...
Men vi i NP er en kjempe gjeng og kom gjærne og snakk med oss...