Tårnet i Jeddah skal være ferdig i 2019 så da begynner en stop der å bli aktuell. Vil imidlertid vente med booking til jeg ser de er helt ferdige så jeg ikke får bomtur slik jeg fikk til Dubai.Lufthansa tar deg OSL-FRA-JED-ADD 06:00-20:45 på en fredag. LH865/598.
Budapest, kanskje?
Var der nå i Påsken med fruntimmeret og det var såpass bra at vi ble en dag ekstra. Vi bodde på Ritz, mens dagen ekstra ble på Four Seasons. Ritz var klart det koseligste.
Veldig korte avstander til mat, markeder og ting som skjer.
Ha ha, din kantarell. Hvis vi velger kjipeste rommene på 4S mot bakgård kommer det på kroner 45.000 for fem dager (NB! Da med wifi). Skal vi ha utsikt mot parken slipper vi unna med rett over 80.000 NOK.
Fra spøk til alvor - skal se litt på muligheter med denne byen.
Synes Lisboa har blitt lovlig dyrt hva gjelder hotellpriser de siste årene. Bykjernen ligner mer og mer på en turistfelle, men er man klar over det så er jo Lisboa bra.
Det gjelder stort sett overalt nå. Jeg har kommet over store grupper kinesere på de mest obskure steder.Ja, jeg ble skikkelig skuffa nå i vår, etter å ha besøkt byen for første gang for 11 år siden. Helt forandret hva gjelder antall turister.
Ja, jeg ble skikkelig skuffa nå i vår, etter å ha besøkt byen for første gang for 11 år siden. Helt forandret hva gjelder antall turister.
Mye tiggere fremdeles?
Elsker Lisboa, men for to år siden ble det rett og slett for mye tiggere i sentrum til at jeg trivdes. Får se neste uke hvordan det er nå...
Dette er det som irriterer meg der nede, men de ser an de de spør, f.eks. så spør de ikke barnefamilier. Da går det i solbriller.Det mest "eksotiske" og spesielle mht folkeliv var at man stadig ble tilbudt ulike typer narkotika i de samme områdene.
I sommar reiser vi som vanleg sør-vestover til opphavet. Då var planen å parkere kids der og så ta ein mini-ferie ein eller anna stad, frå Bergen. Halv-varmt og kanskje litt strand hadde vore fint; men by er også OK. Reisedagar er ikkje så nøye; det tilpassar vi.
Ser at Riga både har direkterute og strender i nærleiken. Er det noko å finne på? Eller er det andre stadar som er å føretrekke? Reisetid tel inn her, men det treng jo ikkje vere direkte. Dubli, Dubrovnik og Gdansk kan også vere noko? Tenkte å halde oss unna Kanariøyene og USA i denne omgang. DY er prioritert carrier, sidan vi må få svidd av julekalenderbonusen![]()