Nice er heilt klart eit alternativ, men betydeleg dyrare å reise til. Har hatt lyst dit lenge.
Får søke litt meir. Riga ut som ein god kandidat egentleg. Har vore der ein gang før; men det var midtvinters.
Vil anbefale at dere holder dere unna Dubrovnik når mange har ferie, det er klaustrofobisk fullt av folk i gamlebyen. Reis i juni eller september om dere skal dit.Eller er det andre stadar som er å føretrekke? Reisetid tel inn her, men det treng jo ikkje vere direkte. Dubli, Dubrovnik og Gdansk kan også vere noko? Tenkte å halde oss unna Kanariøyene og USA i denne omgang. DY er prioritert carrier, sidan vi må få svidd av julekalenderbonusen![]()
I sommar reiser vi som vanleg sør-vestover til opphavet. Då var planen å parkere kids der og så ta ein mini-ferie ein eller anna stad, frå Bergen. Halv-varmt og kanskje litt strand hadde vore fint; men by er også OK. Reisedagar er ikkje så nøye; det tilpassar vi.
Ser at Riga både har direkterute og strender i nærleiken. Er det noko å finne på? Eller er det andre stadar som er å føretrekke? Reisetid tel inn her, men det treng jo ikkje vere direkte. Dubli, Dubrovnik og Gdansk kan også vere noko? Tenkte å halde oss unna Kanariøyene og USA i denne omgang. DY er prioritert carrier, sidan vi må få svidd av julekalenderbonusen![]()
Noen forslag for reise til varme steder med fine bademuligheter uten regntid i desember fra Hong Kong?
Filipinene/Cebu er allerede booket, men ser likevel etter alternativer.
Penang er vurdert.
Thailand står vi over i denne omgang
Regntid på Goldcoast Australia, regntid Bali.
Må kunne fly One World eller Star Alliance fra HKG til destinasjon. Evt low cost som tillater vanlig håndbagasje i cabinen.
Jeg ville dratt til Sanya for å utforske Hainan. Cathay Pacific flyr direkte.Må kunne fly One World eller Star Alliance fra HKG til destinasjon. Evt low cost som tillater vanlig håndbagasje i cabinen.
Jeg ville dratt til Sanya for å utforske Hainan. Cathay Pacific flyr direkte.
Skal ha visa on arrival om man fikser selv og visafri om man booker via lokalt selskap, men man bør antagelig gjøre litt research på hva som faktisk fungerer først.
Utflukt til Salar de Uyuni og Titicaca?Hva bør man i så fall få med seg i La Paz?
Har bestilt tur til Santiago i Chile med retur fra Buenos Aires i November. Har totalt 10 dager. Er det verdt å fly via La Paz og få 24 timer i Bolivia, framfor KLM direkte mellom Santiago og BA?
Hva bør man i så fall få med seg i La Paz?
Tenkte ikke på at det virkelig lå så høyt. I Cusco landet jeg på 3300 m og var veldig forsiktig da jeg har merket effekt av stor høyde på en fjelltur flere år tidligere. Var på en liten utflukt rundt Cusco første dag og 2 nyankomne som gikk litt raskt opp noe som knappt kan kalles en bakke fikk problemer og ble hentet av ambulanse. De virket helt normalt og friske før de knakk sammen.Om du lander på LPB ikke-akklimatisert for høyden, vil normalt de to første dagene kreve ro og hvile. Samme ved Cusco, Ladakh, Lhasa.
Flyplassen ligger på 4060 m og La Paz sentrum ca. 3700 m. Folk reagerer forskjellig på høyde, men rett inn på +3500 moh. merker de fleste godt i kroppen og hodet.
Om du skal ha ikke for dyr bading fra strand om vinteren kommer det ann på hvor hærig du er.Da temperaturen kryper under 20 tenker jeg og dama på hvordan man skal tine opp litt i vinter.
Tenker en ukes tid i januar eller februar med sol og strand og sjø varm nok til å bade i. Har tidligere vært på Puerto Rico på lignende tur.
Budsjett er vanskelig å si, da man akkurat er ferdig med studier og for øyeblikket er kun er en av oss som er i jobb. Største kravet er å bo på stranda, eller maks et kvartal unna.