"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden

Status
Not open for further replies.
Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Uenig. Etter mye undersøking bestemte vi oss og landet i Myanmar 1. november i fjor. Da var det litt flom her og der ute i landsbygda i nord, mens det i sørlig Myanmar var tørt og fint etter en lang regnsesong. 6 uker senere dro min samboer dit med hennes familie og da var det knusk tørt overalt. Jeg likte at alt var frodig og deilig, våt var det absolutt ikke spør du meg :)

Så kanskje greit å legge til: slutten av oktober, og ikke begynnelsen ;)
Høres egentig ut som om du er enig i at regnsesongen ikke er slutt før i november... Og de som skal dit skal gjerne til Bagan, Inle, Mandalay og da hjelper det ikke at det er tørt helt i sør.

Høres egentig ut som om du er enig i at regnsesongen ikke er slutt før i november... Og de som skal dit skal gjerne til Bagan, Inle, Mandalay og da hjelper det ikke at det er tørt helt i sør.

Litt lett yr 1. november betyr ikke regnsesong, men la oss si at november er should season så litt av hvert kan skje ;)

Og forøvrig; Inle er ikke verdt turen - makan til turist crap. Etter 12 dager i landet var det den eneste skuffelsen.

Litt lett yr 1. november betyr ikke regnsesong, men la oss si at november er should season så litt av hvert kan skje ;)
Helt enig, nettopp derfor sa at at regnsesongen er over først i november. Jeg svarte på et spørsmål om destinasjon i oktober.

"regnsesong er over i november" = "det er ikke regnsesong i november"
Ikke rart det blir krig i verden....

Korsika..
Hva var det svar på? Om det var på asiatisk destinasjon i januar var det helbom, om det var stabilt vær i oktober var et fortsatt litt bom.

Helt enig, nettopp derfor sa at at regnsesongen er over først i november. Jeg svarte på et spørsmål om destinasjon i oktober.

"regnsesong er over i november" = "det er ikke regnsesong i november"
Ikke rart det blir krig i verden....

Hva var det svar på? Om det var på asiatisk destinasjon i januar var det helbom, om det var stabilt vær i oktober var et fortsatt litt bom.
Det var ingen svar men en anbefaling om hvor han bør reise i oktober ;-)

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk

Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden

Så denne:

best-time-to-visit-asia-pacific-countries.jpg

https://scarletscribs.wordpress.com/2017/08/06/best-time-to-visit-asia-pacific-countries/

Familien min (samboer, tvillingjenter på 13 år og meg) har bestilt tur til Hong Kong med SAS i vinterferien. Nå trenger vi tips om hvor vi skal dra videre. Vi har en uke på oss før vi må være tilbake i Hong Kong.
Vi har reist ganske mye i sørøst-Asia tidligere. Har vært i Phuket, Chang Mai, Bangkok, Siem Reap, Saigon, Kota Kinabalu, Bali, samt Australia (Sydney og Cairns/Port Douglas) før. Vi gjerne dra til en ny plass denne gang. Noen som har gode tips? Vi to voksne dykker, mens jentene er ivrige snorklere, men vi foretrekker å gjøre annet enn bare å være i vannet også.

Familien min (samboer, tvillingjenter på 13 år og meg) har bestilt tur til Hong Kong med SAS i vinterferien. Nå trenger vi tips om hvor vi skal dra videre. Vi har en uke på oss før vi må være tilbake i Hong Kong.
Vi har reist ganske mye i sørøst-Asia tidligere. Har vært i Phuket, Chang Mai, Bangkok, Siem Reap, Saigon, Kota Kinabalu, Bali, samt Australia (Sydney og Cairns/Port Douglas) før. Vi gjerne dra til en ny plass denne gang. Noen som har gode tips? Vi to voksne dykker, mens jentene er ivrige snorklere, men vi foretrekker å gjøre annet enn bare å være i vannet også.
Høres ut som om dere skal en tur til Filippinene.

Fly til Cebu. Ta rundtur på Bohol for å se avtaren min. Mange steder med fine bade/snorkle/dykkerforhold. Jeg falt for Apo Island.

Takker for tipset robertaas, men jeg glemte å ta med at vi har vært i Cebu, Panglao og Bohol. Og vi fikk sett tarsier. Apo Island høres spennende ut.
Ser også litt på Palau nå, men er usikker på om det er noe for ungdommene. Hvordan er eventuelt Guam? Eller hva anbefales i Malaysia? Langkawi?

Havner igjen opp i klemma med vansker for å finne noe fornuftig for en av helgeturene i februar, den vanskeligste måneden. Det er altså en reise til et sted som er greit å besøke i februar, som jeg ikke har besøkt før og som jeg klarer komme meg til i løpet av fredag kveld. Og selvsagt ikkeno ski-destinasjon. Dette er en øvelse som blir vanskeligere for hvert år.

Kunne tenkt meg Jerez eller Grenada, men finner ingen flighter som passer.

CommunityMapImage

Noen som har noen gode forslag?

Noen av de mer vellykkede helgeturene jeg har hatt i februar:

Tokyo. Traff på knallvær med 20 grader og start på blomstring.
New Orleans med Mardi Gras... dette ble vel mere en oval weekend.
Marrakesh med tur over Atlasfjellene inn til Ait-ben-Haddou
Singapore
Belfast og nordkysten av Nord-Irland helt uten regn
Hanoi med Halong bay
Bahrain
Orlando
Panama med kanalen og badetur ut på San Blas
St John og St Thomas
Bologna, traff også på knall vær og tidlig blomstring der.

http://www.fogoislandinn.ca/ eller Tunisia, Etiopia, Namibia, Kathmandu.
Tunisia har jeg vært i og anbefaler ingen å dra dit, i alle fall ikke nå.

Etiopia, Namibia og Kathmandu er alle gode forslag hvor jeg faktisk ikke har vært, men jeg ønsker bruke mere tid på dem alle og vil ikke klare å komme meg dit i løpet av fredag kveld.

Hvordan kom du deg til Singapore og Tokyo samme dag? Var du på besøk hos Elon Musk eller Virgin Galactic?

Hvordan kom du deg til Singapore og Tokyo samme dag? Var du på besøk hos Elon Musk eller Virgin Galactic?
Ehhh... jeg gjorde ikke alle de reisene samme helg, dette er helgeturer i februar tatt over flere år.

Poenget var at du kom deg ikke fra Norge til Japan/Singapore på samme dag som avreise, ref. ditt krav til å komme fram fredag kveld.

Poenget var at du kom deg ikke fra Norge til Japan/Singapore på samme dag som avreise, ref. ditt krav til å komme fram fredag kveld.
Forstår. Setter ikke samme krav til alle reiser, drar noen ganger tidligere på fredag eller over natten østover om det er IC.

Men har akkurat kommet over et tilbud fra Finnair som jeg ikke kunne si nei til så planen om kort helgetur er allerede skrinlagt. Liker ikke å ha flere lange helgeturer på rad. Tar gjerne imot tips om helgeturer for februar 2019, det vil sikkert også bli en utfordring.

Etiopia nås med natt flights, dvs. ta av etter jobb torsdag og lander fredag morgen og retur søndag kveld og rett på jobb mandag :) Jobb remote fra ADD hvis du må - problem solved. Reiser dit i okt, blir ikke lenge i ADD [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Status
Not open for further replies.
Back