Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

OSL-FRA vet jeg er 700+ miles og dermed gir 800 poeng i en 100% klasse som Z. Her er oppskriften for å regne ut poeng pr. segment selv:

Det er korrekt, så min tidligere kommentar om 600 var ikke korrekt. Skjekket med EB oversikt, "so I stand corrected"

Hei alle.

Gjennomførte nylig en T/R med TAP.

OSL-LIS med TP761 i bookinklasse B (economy) fikk jeg 1800poeng.

LIS-OSL med TP764 i bookingklasse W (low economy) fikk jeg 450poeng.

Ble oppgradert på hjemreisen, men dette har vel ikke noe å si for poengopptjening, da det var en opup?

Det jeg egentlig lurer på er om 450poeng er riktig antall poeng på returen?

Takk:)

Noen som vet hvor mye eb poeng du tjener på OSL-EWR med united i eco klasse K?

Noen som vet hvor mye eb poeng du tjener på OSL-EWR med united i eco klasse K?

Det er vel enn så lenge en 100% klasse. Da får du poeng for distansen i miles rundet opp til nærmeste hundre. Noe som skal bli 3700 poeng pr vei hvis jeg ikke tar helt feil.

Per i dag er det kun United som gir 200/100% på billige billetter over dammen, noen som har noen tanker om hvordan dette kan utvilke seg?
Planlegger en reise til USA til sommeren og tenker hvorvidt man skal satse på United for poeng, eller velge f.eks. LH A380 + AC 787.

Har per nå siktet inn United med 787 + 747 i P-klasse..

Har en tur til Vilnius booket med SAS, OSL-VIL via ARN. Flighten ARN-VIL er SK740, operated by Braathens Regional. Er det da sånn at denne flighten ikke gir Eurobonusopptjening? Videre, og mer viktig, har jeg da tilgang til lounge på ARN? (OSL-ARN er vanlig SAS flight, og jeg er EBG)

Per i dag er det kun United som gir 200/100% på billige billetter over dammen, noen som har noen tanker om hvordan dette kan utvilke seg?
Planlegger en reise til USA til sommeren og tenker hvorvidt man skal satse på United for poeng, eller velge f.eks. LH A380 + AC 787.

Hvis du har medlemskapet i United så skjer det kjipe ting fra 1.mars. Se linken for videre info.
http://mileageplusupdates.com/

Har en tur til Vilnius booket med SAS, OSL-VIL via ARN. Flighten ARN-VIL er SK740, operated by Braathens Regional. Er det da sånn at denne flighten ikke gir Eurobonusopptjening? Videre, og mer viktig, har jeg da tilgang til lounge på ARN? (OSL-ARN er vanlig SAS flight, og jeg er EBG)

Braathens Regional operer på vegne av SAS og er ikke en codeshare partner. Eurobonus opptjening og andre fordeler er akkurat som på SAS metall.

Dette er interessant, har fundert på UA P-klasse til sommeren pga svært gode tilbud ute nå som gir 200% opptjening. Er litt bekymret for om EB opptjeningen også reduseres med endringene som kommer 1. mars.. Kan man håpe på å ta screenshot av dagens opptjening, for en eventuell fremtidig klage? Det var 200% ved booking, og dette argumentet er relativt godt i mine øyne.

Dette er interessant, har fundert på UA P-klasse til sommeren pga svært gode tilbud ute nå som gir 200% opptjening. Er litt bekymret for om EB opptjeningen også reduseres med endringene som kommer 1. mars.. Kan man håpe på å ta screenshot av dagens opptjening, for en eventuell fremtidig klage? Det var 200% ved booking, og dette argumentet er relativt godt i mine øyne.
Hadde dette vært bankers hadde jeg ikke vært bekymret.
Har dog lest om noen her inne som booket LH Z og fikk 100% selv om det var 200% når de booket, ingen sjanse å få noe mer fra LH..

Hvis du har medlemskapet i United så skjer det kjipe ting fra 1.mars. Se linken for videre info.
http://mileageplusupdates.com/
Viktig å merke seg at det gjelder opptjening på UA-konto (denne tråden gjelder EB-opptjening):
Tickets for flights operated by a Star Alliance™ or MileagePlus partner airline that aren’t issued by United (ticket numbers that don’t start with “016”) will still earn award miles based on distance flown and the purchased fare class.

Om UA-programmet og opptjening der: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=119622

Last edited:

Braathens Regional operer på vegne av SAS og er ikke en codeshare partner. Eurobonus opptjening og andre fordeler er akkurat som på SAS metall.

OK, godt å vite. Takker:)

Tickets for flights operated by a Star Alliance™ or MileagePlus partner airline that aren’t issued by United (ticket numbers that don’t start with “016”) will still earn award miles based on distance flown and the purchased fare class.

Om UA-programmet og opptjening der: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=119622

Spørsmålet er hvorvidt 016 billetter vil gi opptjening til sine partnere slik som det er i dag eller om det gjøres endringer her også. Jeg er i alle fall redd for at endringer fort kan forekomme her, spesielt siden UA er eneste som gir 200%/100% for billige klasser. Samtidig kan det jo være at de ser det som et konkurransefortrinn og vil fortsette med det...

Spørsmålet er hvorvidt 016 billetter vil gi opptjening til sine partnere slik som det er i dag eller om det gjøres endringer her også. Jeg er i alle fall redd for at endringer fort kan forekomme her, spesielt siden UA er eneste som gir 200%/100% for billige klasser. Samtidig kan det jo være at de ser det som et konkurransefortrinn og vil fortsette med det...

Tror neppe det kommer endringer før sommeren,UA har det med å sparke kundene sine i r...va sånn ca en gang i året,og det sparket som kommer i mars er med jerntupp på støveln,så de venter nok et års tid eller så.

Skal en tur til Malta til våren, og deler av reisen blir med Air Malta. Finner ikke Air Malta som noen partner til EB, og de er jo heller ikke *A. Får jeg da noen EB poeng for Air Malta ?

Skal en tur til Malta til våren, og deler av reisen blir med Air Malta. Finner ikke Air Malta som noen partner til EB, og de er jo heller ikke *A. Får jeg da noen EB poeng for Air Malta ?

Nei ingen opptjening i EB med air Malta men du kan tjene påeng i noen andre *a selskaper bl.a Lufthansa M&M.

Bookingklasse

Jeg har en billett som er bestilt gjennom Wideroe.no. Den ser ut til aa vaere booket som SK billett, men den opereres av Turkish. Det staar at bookingklassen er K. Er dette K hos SK eller TK. Det er relevant ift bonusopptjening.

Back