Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

dette fikk jeg ikke til.

Flyr fra LAX til Cancun og tilbake til San Francisco

begge er i First ( P )

hvor mange poeng gir denne reisen ?

dette fikk jeg ikke til.

Flyr fra LAX til Cancun og tilbake til San Francisco

begge er i First ( P )

hvor mange poeng gir denne reisen ?

Regner med dette er United? P gir 200% opptjening.

Dvs;
LAX - CUN: 4300p
CUN - SFO: 4900p

Nå har det kommet prosentsats i opptjeningsoversikten til de forskjellige selskapene igjen

Det var sannelig på tide! Satser på de øker skriftstørrelsen litt også :P

Står "75 - 2000 p" for Lufthansa på oversiktssiden men maks 1200 poeng på Lufthansa-siden. Må da være 1200 som er riktig?

Hvor lang tid tar det før poengene er på konto når man har flydd med Thai på codeshare? Nesten 4 uker siden jeg fløy, men ikke sett noen poeng enda

Hvor lang tid tar det før poengene er på konto når man har flydd med Thai på codeshare? Nesten 4 uker siden jeg fløy, men ikke sett noen poeng enda

Da har det gått så lang tid at du bør etterregistrere. Det kan forsatt komme, men det er usannsynlig. Hva var rutenummer og klasse?

Flight: UA6997
Operated by SAS Scandinavian Airlines System.
Aircraft: Boeing 737-700
Fare Class: Economy (S)
Meal: Snacks for Purchase
No Special Meal Offered.

S hos SAS er jo en Plus-bookingklasse. Antar at det ikke er det når man bestiller gjennom United? LHR-OSL, det er snakk om.

Y og B er vel økonomiklassene som gir Plus?

Er det opptjening av EB-poeng med Virgin America?

Har bestilt LAS-SFO, VX913, klasse M. Resten av reisen er med SAS og United, den er booket på sas.no og er en 117-billett.

Er det opptjening av EB-poeng med Virgin America?

Har bestilt LAS-SFO, VX913, klasse M. Resten av reisen er med SAS og United, den er booket på sas.no og er en 117-billett.

Kort sagt: Nei

Flight: UA6997
Operated by SAS Scandinavian Airlines System.
Aircraft: Boeing 737-700
Fare Class: Economy (S)
Meal: Snacks for Purchase
No Special Meal Offered.

S hos SAS er jo en Plus-bookingklasse. Antar at det ikke er det når man bestiller gjennom United? LHR-OSL, det er snakk om.

Du kan nok ikke forvente at UA marketing klasse mappes 1:1 til SAS operating klasse. Mapping tabellene er bygd opp slik at bookingklassene mappes mot hverandre ut fra hvor i klassehierarkiet de ligger, low eco til low eco osv...

Har tur/retur OSL-FRA-BCN med Lufthansa i "Business"/Z straks. Stemmer det at jeg kun får 600p/leg? Booket via LT sine nettsider og la inn EB-nr ved booking.

Har tur/retur OSL-FRA-BCN med Lufthansa i "Business"/Z straks. Stemmer det at jeg kun får 600p/leg? Booket via LT sine nettsider og la inn EB-nr ved booking.

Z gir nok bare 600p ja. Det samme som de fleste Eco klassene

OSL-FRA vet jeg er 700+ miles og dermed gir 800 poeng i en 100% klasse som Z. Her er oppskriften for å regne ut poeng pr. segment selv:

Antall miles pr. segment rundet opp til nærmeste hundre multiplisert med opptjeningssatsen til bookingklassen.

Antall miles finner du f.eks. på www.gcmap.com. Opptjeningssatsen finner du på SAS sine Eurobonus sider og velg flyselskapet det gjelder. Det vanligste er 200% (First og høy business), 100% (lav business og høy economy) og 25% (lav economy). Det finnes andre varianter også som 50% og ingen opptjening på enkelte bookingklasser.

Back