Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

Skal fly med SIA fra LDN til SIN med Z-klasse-billett. Noen som vet om Z-klasse gir flere eurobonuspoeng enn feks C-klasse?

Skal fly med SIA fra LDN til SIN med Z-klasse-billett. Noen som vet om Z-klasse gir flere eurobonuspoeng enn feks C-klasse?

Regner med det er SQ (Singapore Airlines) du skal reise med på LHR-SIN. Z klasse gir 200% opptjening noe som gir ca 13600 poeng pr strekning. Det er bare to opptjeningsklasser med Eurobonus hos SQ, 100% eller 200% av antall miles på strekningen du flyr.

Oversikt over forskjellige klasser og opptjening i eurobonus for SQ er her http://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/singapore_airlines/?NSSEXC=true

Last edited:

Stemmer det at "billig"e økonomi billetter på SQ ikke gir poeng i det hele tatt med EB(f.eks b.kl V og T?

Stemmer det at "billig"e økonomi billetter på SQ ikke gir poeng i det hele tatt med EB(f.eks b.kl V og T?

Stemmer det:

200%: R, A, F, P, C, D, J, Z,
100%: Y, B, E, H, M, S, W, U, K, L
0%: G, N, Q, T, V

Code-share?
Nei, det var visst i en annen bookingklasse hos Austrian enn det som fremgikk av billetten. Så jeg skulle egentlig ikke engang hatt de 900 poengene som jeg fikk for en av flightene. :headbang

Ser at mange av flightene mine fremover blir poengløse, og da blir Ryanair plutselig mer aktuell.

Jeg er i ferd med å bestille en reise fra KUL til BKK gjennom en agent. Flighten jeg skal på codeshare mellom Thai og MAS, "operated by MAS".

Jeg booket først klasse Y med Thai men fikk etterpå beskjed om at jeg kunne få klasse D med MAS for ca. halvparten av prisen.

Noen som vet om det er mulig å brukes SAS Eurobonus på billetten eller må jeg bruke oneworld ettersom jeg kjøper billetten av agent / MAS?

Ja. Rettere sagt får du segments hos alle selskap som bruker Eurobonus som sitt program :-)

Jeg er i ferd med å bestille en reise fra KUL til BKK gjennom en agent. Flighten jeg skal på codeshare mellom Thai og MAS, "operated by MAS".

Vedr. opptjening må du primært se på selskapet som flyr, ikke code-share nummeret. Her tjener du ikke SAS-poeng, bruk et kort hvor du får opptjening med MH og sjekk vilkårene der.

Er det riktig at en reise med United ikke teller på kvalifiserte reiser på Eurobonusen. Den var en del av en gjennomgående reise med WF og SK.

Edit: Teller bonusturer på kvalifiserte reiser?

Er det riktig at en reise med United ikke teller på kvalifiserte reiser på Eurobonusen. Den var en del av en gjennomgående reise med WF og SK.

Edit: Teller bonusturer på kvalifiserte reiser?

United flighter og alle andre som ikke er med SK/WF telles ikke som kvalifiseringen leg uansett

Og nei, bonusreiser teller heller ikke

United flighter og alle andre som ikke er med SK/WF telles ikke som kvalifiseringen leg uansett

Og nei, bonusreiser teller heller ikke

Takk

Da røyk muligheten til sølv i år.

Hei! Noen som vet hva V-klasse på OSL-BKK bestilt hos SAS, med SAS-flighttnr(code-share) blir mappet til hos Thai?

Oppgraderte S-klasse (United Economy) til P-klasse (First) for penger ved online innsjekk på UA. Kreditert EB-poeng for orginal bookingklasse. Reisedokumenter viste P-First før avgang.

Er opptjeningen feil?

Hei.
Ser på en tur til Taiwan og får opp et alternativ med Eva air i businessclass (bookingklasse J/D).
Blir litt forvirret av Eurobonussiden, som sier at i Economy gir det Minimum 600, mens business gir minimum 750.
Vil det si at det ikke er 200% på Eva Air i business?

Hei.
Ser på en tur til Taiwan og får opp et alternativ med Eva air i businessclass (bookingklasse J/D).
Blir litt forvirret av Eurobonussiden, som sier at i Economy gir det Minimum 600, mens business gir minimum 750.
Vil det si at det ikke er 200% på Eva Air i business?

750 betyr 125% opptjening.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor SAS har fjernet all informasjon om opptjening i prosent.
De har t.o.m fjernet det fra sassalesinfo.com for noen uker siden. Ufint av SAS!

750 betyr 125% opptjening.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor SAS har fjernet all informasjon om opptjening i prosent.
De har t.o.m fjernet det fra sassalesinfo.com for noen uker siden. Ufint av SAS!

Takk for raskt svar. Da finner vi vel en annen routing....
Kan heller ikke skjønne at SAS ikke gjør det litt enklere.

Back