Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Bookingklasse

Det er nok K hos SK og mappes (kanskje) til noe annet hos TK.
K er billigste klasse så forvent lite poeng..
Det finnes nok måter å vite, synes å huske at kvs tool kunne finne hvilke klasser som mappes hvor mellom ulike selskap men kikket etter det i går og fant det ikke da..

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

Skal en tur fra SVG til Las Vegas, siste legg fra SFO til LAS er med UA, og jeg har havnet i klasse E. Noen som vet hva dette er? ( flyr pluss på alle SAS leggene). ( prøver å finne ut ca hvor mye poeng jeg tjener ;)

Hei ErlA!

E hos UA er vanlig Økonomi-klasse. Høy økonomi her er Y og B (Disse kan også oppgraderes på forhånd med poeng), så du ender nok bak i bussen..

Vær oppmerksom på at det hos UA kan lønne seg å spørre ved innsjekk eller sjekke innsjekkingsautomat ved gate om du kan kjøpe oppgradering. Dette har jeg gjort flere ganger. :)

Kim

Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

1.000 poeng ca på siste strekket t/r SFO-LAS. Så er det 13.500 poeng på SK hvis du flyr vis CPH, men det avhenger jo av status og når billetten er bestilt.

Forøvrig så ser jeg at Eurobonus totalt dreper opptjening på UA fra 1. Mars.

Nye satser:
F,J,C,D - 150%
A,Z,P,Y,B,M,E,U,H - 100%
Q,V,W - 75%
S,T,L,K - 50%

https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/united/?NSSEXC=true

Registrerer at Eurobonus opptjeningen på United flighter endres fra 1. mars, ikke sett at det er omtalt her inne (bortsett fra spekulasjoner om at det ville komme). Det blir drastiske endringer, spesielt i First og Business:

First/Business:
F, J, C, D (150%)
A, Z, P (100%)

Economy:
Y, B, M, E, U, H (100%)

Economy low:
Q, V, W (75%)
S, T, L, K (50%)

Registrerer at Eurobonus opptjeningen på United flighter endres fra 1. mars, ikke sett at det er omtalt her inne (bortsett fra spekulasjoner om at det ville komme). Det blir drastiske endringer, spesielt i First og Business:

First/Business:
F, J, C, D (150%)
A, Z, P (100%)

Economy:
Y, B, M, E, U, H (100%)

Economy low:
Q, V, W (75%)
S, T, L, K (50%)

Ved nærmere ettersyn ser man også at G og N later til å ha gått fra 100% til 0%, idet de er utelatt fra den nye tabellen.

Ikke uventet dette!

Er bare glad for at det i hvertfall blir 50% opptjening i de laveste klassene og ikke 25% som jeg faktisk hadde forventet..

Som eksempel booket jeg i går en t/r TRD-LAS for kun kr 3800, og da er det forståelig at man ikke får en formue i poengopptjening. Får med de nye reglene på min booking ca 6000 poeng for reisen, greit ut i fra prisnivået jeg betaler..

Kim

Ved nærmere ettersyn ser man også at G og N later til å ha gått fra 100% til 0%, idet de er utelatt fra den nye tabellen.
Skal ha 4 flighter med TAP i klasse O. Det gir visst også 0%. Flyr man ikke business har det visst ikke lenger noen verdi at man er lojal.

Dæven godt jeg ikke har bestilt sommerferien ennå.. Har kikket på å kjøre mest mulig UA pga poengopptjeningen, men var redd for at det kunne gå galt, og det gikk galt.. Hehe...

Hei ErlA!

E hos UA er vanlig Økonomi-klasse. Høy økonomi her er Y og B (Disse kan også oppgraderes på forhånd med poeng), så du ender nok bak i bussen..

Vær oppmerksom på at det hos UA kan lønne seg å spørre ved innsjekk eller sjekke innsjekkingsautomat ved gate om du kan kjøpe oppgradering. Dette har jeg gjort flere ganger. :)

Kim

TAkk, det som er morro er at jeg har booka plus hos sas, og flyr pluss på sas leggene, men havner bak i bussen til UA. Mine to kompisser som flyr Go. Havner i G hos UA som da tilsier economy extra.

Bra man får valuta for plus produktet!

1.000 poeng ca på siste strekket t/r SFO-LAS. Så er det 13.500 poeng på SK hvis du flyr vis CPH, men det avhenger jo av status og når billetten er bestilt.

Forøvrig så ser jeg at Eurobonus totalt dreper opptjening på UA fra 1. Mars.

Nye satser:
F,J,C,D - 150%
A,Z,P,Y,B,M,E,U,H - 100%
Q,V,W - 75%
S,T,L,K - 50%

https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/united/?NSSEXC=true

er EGB så SAS biten av turen gir rundt 16k med ny opptjening. Med gammel opptjening hadde jeg passert 25k... Menmen

Heisann ErlA!

Om dine kompiser har en G-billett med UA havnder de også bakerst i bussen gitt.. Økonomi Extra (eller Economy Plus) som det heter på UA er ingen forskjell fra vanlig eco, med unntak av noen få centimetre lengre benplass. Men er kun UA`s egne Elitekunder som får plass der, evt kan man kjøpe på forhånd. (Det bruker jeg oftest å gjøre..)

Så, same same på dere. Dere kan jo også velge billetter på forhånd på United sine sider så dere får sitte sammen. :)

Kim

Angående United så har jeg fyrt av en mail til SAS gullservice for å bekrefte om vi som har bestilt tur på United før endringen ble annonsert vil få kreditert poeng etter gammel tabell. Har selv en tur med 4 legs på United IC i i april som ble bestilt før dette ble annonsert. Ser jo at dette blir mitt siste år som med *A gull med denne utviklingen. Flyr ca 60000-70000 i året, men med nye reglene vil jeg komme under 45000.

Last edited:

Angående United så har jeg fyrt av en mail til SAS gullservice for å bekrefte om vi som har bestilt tur på United før endringen ble annonsert vil få kreditert poeng etter gammel tabell. Har selv en tur med 4 legs på United IC i i april som ble bestilt før dette ble annonsert. Ser jo at dette blir mitt siste år som med *A gull med denne utviklingen. Flyr ca 60000-70000 i året, men med nye reglene vil jeg komme under 45000.

Jeg har akkurat samme problemstilling her. Kan du være å snill å poste når du får svar, mcduck :)?

Jeg har akkurat samme problemstilling her. Kan du være å snill å poste når du får svar, mcduck :)?

Skal oppdatere så fort jeg får svar! Ringer de også nå.

Last edited:

SAS på telefon hevder nettsidene med ny opptjening på United ble oppdatert 1 Januar. Det er jo helt feil. Er på hold mens de snakker med noen "oppover i systemet"

Flere som kan bekrefte at de har sjekket dette etter 1 Januar og sett 100%?

Oppdatering: Etter han kom tilbake til meg så sa han at ja: Dette har skjedd nylig og etter 31 Januar (som var min bestillingsdato). Nei, de vil ikke kreditere poeng etter gamle poeng. da de mener dette er United som bestemmer opptjening (Burde det ikke vært klasulert i en kontrakt med Eurobonus at de ikke bare kan gjøre slik tilnærmet over natten?). Da faller hensikten med min reise bort. Jeg spurte også om det er teknisk mulig for United å kreditere 100% DERSOM de ønsker (at det ikke finnes noen sperrer her) og det sa han at var fullt mulig, dersom United ønsker det kan de kreditere så mange grunnpoeng de vil. Dermed kastet de ballen over til United.

Forsetter det slik burde kanskje Eurobonus få seg konsesjon fra lotteritilsynet for det er jo helt tilfeldig hva man ender opp med å få. Man kan ikke planlegge noe overhodet.

Last edited:

Heisann ErlA!

Om dine kompiser har en G-billett med UA havnder de også bakerst i bussen gitt.. Økonomi Extra (eller Economy Plus) som det heter på UA er ingen forskjell fra vanlig eco, med unntak av noen få centimetre lengre benplass. Men er kun UA`s egne Elitekunder som får plass der, evt kan man kjøpe på forhånd. (Det bruker jeg oftest å gjøre..)

Så, same same på dere. Dere kan jo også velge billetter på forhånd på United sine sider så dere får sitte sammen. :)

Kim

Da skal jeg sjekke det, jeg havnet på rad 24, de havnet på 8, og iføgle seatguru var dette "economy Extra". Men skal inn på UA sine sider og prøve å sette oss isammen ;)

HAH jeg må faktisk ut med 39dollar for å få sitte i "economy extra" siden sas telefonen ikke kunne hjelpe men foreslo at jeg skulle sende en klage dersom produktet ikke levde opp til forventningene... Kundeservice ass!

Last edited:
Back