Dersom det er svindel med debitkort, maa ogsaa selskapet baere.
Men slik har det alltid vaert. Gebyrene man betaler til kredittkortselskapene er akkurat det samme naa som da DY aapnet butikken.
Saa fair and square er det slettes ikke
Det er ikke så utenkelig som du får det til å høres ut. I en del land, der kortselskapene ikke får lov til å nekte det, så koster det ekstra å betale med kredittkort i mange butikker. Du skal ikke lenger enn til Danmark før du får noen prosent påslag for bruk av Visa i stedet for Dankort er helt vanlig.
Man kan så absolutt svindle med debit kort, men det er stor forskjell i frekvensen svindel på hhv debit kort og kredit kort, slik at risikoen er større dersom man aksepterer kredittkort.
At det "alltid har vært slik" er vel et litt dårlig argument? At noe har forblitt uendret over en periode betyr ikke at løsningen har vært god...
Så lenge det finnes en kostnadsfri betalingsløsning mener jeg fortsatt det er fair and square and kunder som påfører selskapet en ekstra kostnad og en ekstra risiko også betaler for det. Kunden får gjennom differensierte priser incentiv til å benytte en ordning som er bedre for selskapet. Dvs lavere pris for kunden + lavere kostnad for selskapet = win win.
Men koker vi suppe på spiker her nå? Gjelder dette alle typer betaling med kort, eller kun spesielle typer kort?
Dessuten burde vel dette skilles mellom to fat. Gjør Norwegian dette for å tjene ekstra penger eller for å dekke ekstra omkostninger forbundet med bruk av dette kortet?
.
Dette blir bare for dumt! Hvilken kostnad har Norwegian ved at de reisende betaler med kort? Dette burde SAS snappe opp og kontre så fort som mulig!
Takk Gud for at de fleste her inne på forumet ikke driver business. Tingen er at Norwegian ser på hvilke utgifter de har, og velger at kunden skal betale for de utgifter kunden medfører, f.eks kredittkort. Det er jo ikke verre enn å betale med debetkort. Da slipper man disse (i følge dere) forferdelige 40 kr. Dere må ikke glemme at det er dere, kunden, som bestemmer om dere vil betale for:
-Bagasje (40kr)
-Setereservasjon (40kr)
-Betale med kretittkort og ikke debetkort (40kr)
Vil dere ikke betale disse tilleggsavgiftene, så kan dere velge det bort. Så enkelt er det. Du får fly uansett.
Når det er sagt, er Norwegians pris (medregnet alle tilleggsavgifter) i VELDIG mange tilfeller billigere enn SAS. Så hva syter vi over? Når Norwegian (medregnet alle tilleggsavgifter) og SAS blir like i pris, kan vi ha denne diskusjonen. Noe annet blir bare for dumt.
Bank Axept (eller hva det nå heter) går det inn under Visa Debit? Hvis en bruker et standard Visa-kort.
Da er det vel bare å bruke vanlig Visa-kort og slippe unna det gebyret
Tror ikke du har hatt så mye med kundebehandling å gjøre siden du kommer med denne uttalelsen. Det diskuteres ikke totalprisen på produktet, men heller det faktum at denne avgiften/utgiften kommer idet man er klar til å betale. Passasjeren må betale 40 kr mer enn det han i utgangspunktet trodde at han skulle betale.
Ser ikke helt poenget ditt. Har selv jobbet 17 år med kundeservice, så jeg kan jo litt. Poenget mitt er at du velger SELV om du velger å betale 40kr. Denne utgiften kommer ikke i tillegg hvis du ikke selv velger at den skal komme i tillegg. Er kunden fast bestemt på å betale med ett bestemt kredittkort, så koster det 40kr. Vil man ikke betale 40 kr ekstra, så gjør man ikke det (ved å bruke et debetkort). En stor bedrift har mange utgifter på kredittkort og med økonomiarbeidere tilknyttet dette.
Hvis vi er så veldig opptatt i to-sifrede beløp, hva går så 25,- gebyret til SAS til? Det får kunden ALDRI vite når han bestiller på nett.
Som sagt tidligere, når SAS og Norwegian blir like i pris, kan vi begynne å diskutere dette.
SAS er ofte billigere enn DY allerede i dag, så jeg skjønner ikke helt hva du mener med "når SK og DY blir like i pris"...
Det du tydeligvis ikke har skjønt er at dette blir som å sammenligne Meny med Rema1000 (Eller Europris for den saks skyld). SAS er dyrere, men leverer også et produkt som er noe bedre.
Poenget for avgiften er ikke beløpet (jo for så vidt det også) men måten det fremkommer i bestillingen. Hos SAS kommer den iallefall frem før man velger fly. Hos Norwegian kommer denne avgiften opp som det aller siste man gjør før man trykker betal. Det vil jeg hevde er misvisende.
Hvis vi er så veldig opptatt i to-sifrede beløp, hva går så 25,- gebyret til SAS til? Det får kunden ALDRI vite når han bestiller på nett.
.
La oss være enige om at Norwegian og SAS tilbyr samme produkt innenlands i Norge.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.