Hvor kan jeg kjøpe Travelpro?

Re: Hvor kan jeg kjøpe Travelpro?

Trenger ny reise/PC-ryggsekk da min Samsonite begynner å bli slitt. Her i USA har de nå tilbud på Travelpro Executive Pro til $119 (mot $240 normalt). Kan få en Samsonite på tilbud til ca. $70. Er Travelpro av bedre kvalitet enn Samsonite eller er det bare en motegreie og "flysnobberi". PS: Ikke meningen å fornærme den kvalitetsbevisste reisende.

Travel Pro har igjennom en aarrekke vaert brukt av en rekke flyselskaper og er sett paa av bransjen og frequent traveler som ett prisriktig, bra produkt som ikke er mainstream.

Samsonite holder ihvertfall jeg meg langt unna, kvaliteten deres er mildt sagt varierende. Kan vaere bra, men man vet aldri hva man faar.

Jeg har selv mange Travel Pro i skapet, har aldri kastet en eneste en. De varer forever. Jeg har selv hoppet over til mere flysnobberi selv ;) og kjoeper utelukkende Rimowa. Ja, det koster, men den lave vekten og kvaliteten er over alt annet som finnes der ute.

Det sagt (og uten aa havne paa baertur her i traaden), jeg kan paa det sterkeste anbefale TravelPro.

Executive Pro ser ut som en stresskoffert paa hjul. Jeg har en Rimowa Limbo Business trolley selv som jeg bruker paa enkle overnight (skjorte, sokker, bukse etc + laptop, iPad etc), for lengre turer enn en dagstur eller 1 overnight, bruker jeg en 20" Rimowa koffert + laptop ryggsekk. Har funnet ut at North Face har bedre ryggsekker enn de fleste.

Rimowa Business Trolley: http://www.luggagepros.com/rimowa-limbo-business-trolley.shtml

Mye laptop ryggsekksnadder her: http://www.thenorthface.com/catalog/sc-gear/equipment-daypacks-filter-category-laptop

Strålende, takk for tips, Tommy777. Da blir det enten Travelpro eller North Face på Macy's, hvor de har tilbud på Travelpro i noen dager til.

Ser at Travel Pro naa tilbyr 4 hjul, men ikke for stoerrelser mindre enn 25". Ser ogsaa at hjulene er veldig smaa... Blir vel en tur innom sjappa for aa sjekke ut i helgen

Har du sett på den? Crew 9 kommer med 4-hjuls spinner på 21", og den frister (sammen med en business brief kommer den på ca 260 dollar)

Har du sett på den? Crew 9 kommer med 4-hjuls spinner på 21", og den frister (sammen med en business brief kommer den på ca 260 dollar)

Nei, jeg har ikke sett paa den. Skal paa shopping med damen i morgen, tar turen innom sjappa kun for deg ;)

Den kan kjøpes her: http://www.irvsluggage.com/itemd.asp?ItemNo=TP 4071022&srccode=PRICEGRABBER. de sender til norge, og benytter et system som heter international checkout. Man kan da velge å forhåndsbetale momsen til norge så fikser de resten. (vet ikke om det virker) da blir prisen ca 1300 nok

Macys har også lignende opplegg. Men jeg bestilte Crew9 22" versjonen nylig fra luggagepros og den solgte de for 158$, og med laptop brief ble det ca. 250$ pluss frakt og mva. (frakt var 75$ og moms blir vel da ca 500 kr.) Synes det er en bra pris for begge deler for ca 2500 kr.

Forsøker å kjøpe i Norge "Travelpro Crew 9 Business Backpack" og "Travelpro Crew 9 22" Expandable Rollaboard Suiter" begge i sort. Etter en del søking på nettet og noen telefoner så finner jeg ingen som forhandler Travelpro her lengre......

Da har min koffert ankommet!

Den veide noe mer enn 7 lbs som Internatinoal Checkout operer med, så måtte betale 61 USD i ektra frakt, men ble samtidig oppgradert til priority shipping. På trackingen fra FedEx sto det fortsatt International Economy, men den kom fram i løpet av en uke fra den ble sendt fra IC.
Totalpris ble da 309 USD inkl norsk moms. Dyrt!

Så dette fungerte egentlig ganske bra, men koster skjorta i frakt.

Den ser veldig bra ut og virker utrolig solid, så jeg gleder meg til å teste den allerede på fredag!

Har lige købt Travelpro Crew 9 - 25" 4 wheel Exp. Spinner i Outlet Mall her i Orlando idag. Pris 250USD.

Ser ganske fin ud og selvom hjulene ikke er så store, så virker den helt ok - ihvertfald på turen fra shoppen til bilen ;-) - den tror jeg at jeg bliver meget tilfreds med.

Last edited:

Da har min koffert ankommet!

Den veide noe mer enn 7 lbs som Internatinoal Checkout operer med, så måtte betale 61 USD i ektra frakt, men ble samtidig oppgradert til priority shipping. På trackingen fra FedEx sto det fortsatt International Economy, men den kom fram i løpet av en uke fra den ble sendt fra IC.
Totalpris ble da 309 USD inkl norsk moms. Dyrt!

Så dette fungerte egentlig ganske bra, men koster skjorta i frakt.

Den ser veldig bra ut og virker utrolig solid, så jeg gleder meg til å teste den allerede på fredag!

Hvordan gikk det med momsen osv, fikk du varene helt problemfritt og ikke noe tull?? (regner vel med det siden du ikke nevner noe da :) )

Tar opp igjen denne.
Er i tenkeboksen på å kjøpe en kjekk carrryon, men kunne tenkt meg å besikte alternativene før jeg handler.
Tenker bl.a. på travelpro crew 9.
Finnes dette i Oslo eventuelt lett tilgjengelig i CPH?
Har muligens par timer til overs neste fredag i København.

Var innom Morris i Bogstadveien i dag. De hadde ikke hadde hatt TravelPro på en stund, og fortalte at TravelPro hadde trukket seg ut fra det norske markedet..

Er det noen som har erfaring med Flight Crew-serien til Travelpro? (Altså serien som selges mest til piloter og ansatte i flyselskapene og ikke Crew-serien, som er til retailmarkedet)

Har hørt at koffertene er forholdsvis tunge.

Back