Hvor i USA bør man dra?

Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA?

• Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA.

Votes: 8 9.9%
  • Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke.

Votes: 73 90.1%

• Total voters
    81
Re: Hvor i USA bør man dra?

Og vips blir det kronglete å få til for en helgetur selv om det er teknisk mulig.

Man skal altså stå opp og dra for tidlig til å få seg frokost, kjøre langt til og gjennom byer man ikke kjenner til flyplasser man aldri har kjørt til, kvitte seg med leiebilen og så sjekke inn tidlig på flyplassen.

Det er selvfølgelig en prioriteringssak. Bare sier at det er mulig. :)

Å bli kvitt leiebil på en amerikansk flyplass er forøvrig noe av det enkleste i verden. 'Rental Car Return'-skilt står overalt. Lettere å finne enn riktig terminal. :)

LH fra SEA har vel avgangstid i 16-tiden. Der er vel ikke for tidlig?

Det er selvfølgelig en prioriteringssak. Bare sier at det er mulig. :)

Å bli kvitt leiebil på en amerikansk flyplass er forøvrig noe av det enkleste i verden. 'Rental Car Return'-skilt står overalt. Lettere å finne enn riktig terminal. :)
Har aldri sagt at det er umulig, men det er unektelig kronglete og for meg høres det ut som et mareritt som jeg skulle hatt særdeles godt betalt for å utsette meg selv for.

Last edited:

LH fra SEA har vel avgangstid i 16-tiden. Der er vel ikke for tidlig?
Tar man den er man ikke tilbake før på ettermiddagen dagen etter og da ryker det en fridag til.

Man kan selvsagt velge å reise tilbake lørdag ettermiddag, men jeg synes ikke det blir mye til helgetur da.

Og vips blir det kronglete å få til for en helgetur selv om det er teknisk mulig.

Man skal altså stå opp og dra for tidlig til å få seg frokost, kjøre langt til og gjennom byer man ikke kjenner til flyplasser man aldri har kjørt til, kvitte seg med leiebilen og så sjekke inn tidlig på flyplassen.
Å kjøre en times tid er ikke langt i USA generelt, og ihvertfall ikke i LA.

Er det noe mer enn Riverwalk og Alamo man bør få med seg i San Antonio?

Og er det noe man bør få med seg på matfronten for de som unngår Tex-Mex og skalldyr?

Er det noe mer enn Riverwalk og Alamo man bør få med seg i San Antonio?

Og er det noe man bør få med seg på matfronten for de som unngår Tex-Mex og skalldyr?

San Antonio er vel omtrent bare Riverwalk og Alamo. Førstnevnte fant jeg å være litt oppskrytt, må jeg medgi, selv etter å ha prøvd båttur. Det kan kanskje vært verdt å få med seg en basketballkamp, hvis du kan få billetter - men det kan du strengt talt gjøre andre steder i USA også.

Du er i Texas. Biff. Bare be dem fjerne hovene. ;)
Noen tips om steder de også varmer opp kjøttet uten å hiver på masse chili?

For å få meg til å sitte på en tribune for å se noen kaste eller sparke baller frem og tilbake skal man betale meg særdeles godt, men jeg skjønner at det er enkelte som liker denslags.

Last edited:

Ethvert steakhouse med respekt for seg selv gir deg steken akkurat som du vil ha den. Sjekk Tripadvisor.

Drar du til Austin istedet for San Antonio, får du et yrende musikkliv på kjøpet ..

Fra sør til nord; Har i tankene en tur til Nord-Øst og sjømatfråtsing. Når bør man dra for å få best mulig av både klima og gaver fra havet??

Fra sør til nord; Har i tankene en tur til Nord-Øst og sjømatfråtsing. Når bør man dra for å få best mulig av både klima og gaver fra havet??
Var en tur i Boston i slutten av september og jeg tror det var veldig god timing, men for sjømat er visst juni-august best.

Back