Hvor i USA bør man dra?

Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA?

• Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA.

Votes: 8 9.9%
  • Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke.

Votes: 73 90.1%

• Total voters
    81
Re: Hvor i USA bør man dra?

Noen tips om hvor i Philadelphia man bør bo? Klarer ikke finne noen områder som utmerker seg.

Gamlebygda mi, City Hall og nordfor... Philadelphia Museum of Art er ikke så langt unna.. Er busser som går rundt omkring...

Gamlebygda mi, City Hall og nordfor... Philadelphia Museum of Art er ikke så langt unna.. Er busser som går rundt omkring...
Hadde først tenkt å bo ved Market Street ikke så langt fra City Hall, men ifølge denne oversikten er området rundt City Hall og Market Street kulturell ødemark. Og man burde heller holde seg ved jernbanestasjonen. Hva har de ikke skjønt?

http://www.visitphilly.com/philadelphia-neighborhoods/

Hva har de ikke skjønt?

Hva har ikke du skjønt? Jeg kan ikke se at de sier at du bør bo ved jernbanestasjonen, eller noe annet sted. Slik jeg leser det som står den linken så er det en oversikt over 14 nabolag utenfor sentrumskjernen. Da forstår nok de aller fleste at de ikke inkluderer sentrum av PHL...

Kombinerer Mileage Run og Mattress Run så det ble Hilton Garden Inn.

Prøver igjen å få tips med steder i USA som passer for januar pga. tilbud som er ute nå.

Er januar for tidlig for å besøke Charleston, SC? Andre som passer bedre for en helgetur i januar?

Charleston i januar kan være fint, men du kan også ha uflaks. Verdt å huske at CHS ligger på samme breddegrad som Nord-Afrika.

Huff, har jo allerede booket 5 flighter fremover til eller via USA... og med visum til Iran i passet. :p

Hvis målet er å se severdigheter se deg rundt, er januar bra. For strandliv kan det bli litt småsurt.. ;) Men det er lange flotte strender å spasere på hvis du kommer deg litt ut. Men da må du ha bil.

Veldig mye god og kortreist sjømat.

En liten oppsummering av konkrete tips til byer/steder så langt. Har ikke med de som var for større områder.

Litt kronglete for helgetur:
-Anchorage
-Hana, HI
-Kailua-Kona, HI
-Lahaina, HI
-Makawao, HI
-Paia, HI
-Palm Springs, CA
-Portland, OR
-San Diego, CA
-San Luis Obispo, CA
-Seattle, WA
-Sonoma, CA
-Waikiki, HI

Greie for helgetur:
-Austin, TX
-Boston
-Charleston, SC
-Chicago
-Denver
-Key West
-Las Vegas
-Miami
-New Orleans
-New York
-Orlando
-Philadelphia
-San Antonio
-San Francisco
-St. Augustine, FL
-Savannah
-Washington D.C.

Flere tips mottas med takk, spesielt om de passer for en helgetur i mars. ;)

Last edited:

En liten oppsummering av konkrete tips til byer/steder så langt. Har ikke med de som var for større områder.

Litt kronglete for helgetur:
-Anchorage
-Hana, HI
-Kailua-Kona, HI
-Lahaina, HI
-Makawao, HI
-Paia, HI
-Palm Springs, CA
-Portland, OR
-San Diego, CA
-San Luis Obispo, CA
-Seattle, OR
-Sonoma, CA
-Waikiki, HI

Greie for helgetur:
-Austin, TX
-Boston
-Charleston, SC
-Chicago
-Denver
-Key West
-Las Vegas
-Miami
-New Orleans
-New York
-Orlando
-Philadelphia
-San Antonio
-San Francisco
-St. Augustine, FL
-Savannah
-Washington D.C.

Flere tips mottas med takk, spesielt om de passer for en helgetur i mars. ;)

San Diego krongelte for helgetur? BA flyr jo direkte LHR-SAN og immigrasjon i SAN er smertefritt sammenligna med mange andre steder.

Seattle, WA (ikke OR!) har jeg selv gjort lørdag-mandag. Det kan gå :p

Portland, OR, er en veldig fin by. Delta flyr dit fra Amsterdam. Seattle kan du nå fra Europa med både Lufthansa fra FRA, DL&BA fra LHR.

Alle de nevnte byene på fastlandet kan nås relativt greit one-stop via Newark. Men Hawaii og Alaska blir nok litt drøyt for kun en helg, ja ...

San Diego krongelte for helgetur? BA flyr jo direkte LHR-SAN og immigrasjon i SAN er smertefritt sammenligna med mange andre steder.
Men man kommer seg ikke tilbake i løpet av søndagen, man er nødt til å fly tilbake lørdag kveld som gir for liten tid der eller ta fri mandag også.

Seattle, WA (ikke OR!) har jeg selv gjort lørdag-mandag. Det kan gå :p
Har ikke sagt det er umulig, men da må man reise tilbake senest 8:44 og det mener jeg er for tidlig for å reise fra en fremmed flyplass til at det blir en behagelig helgetur.

Tilsvarende gjelder de andre stedene på vestkysten jeg mener er kronglete å få til for en helgetur.

Alle de nevnte byene på fastlandet kan nås relativt greit one-stop via Newark. Men Hawaii og Alaska blir nok litt drøyt for kun en helg, ja ...
Ikke Palm Springs vel?

Og problemet med mange av dem er at returen er altfor tidlig på morgenen til at det blir en behagelig helgetur. Men jeg sier ikke at det er umulig.

En drøy time i leiebil fra Ontario, halvannen fra John Wayne eller to timer fra LAX ..
Og vips blir det kronglete å få til for en helgetur selv om det er teknisk mulig.

Man skal altså stå opp og dra for tidlig til å få seg frokost, kjøre langt til og gjennom byer man ikke kjenner til flyplasser man aldri har kjørt til, kvitte seg med leiebilen og så sjekke inn tidlig på flyplassen.

Back