Re: Hvor i USA bør man dra?
Mye historie i byen. Kjøp City Pass.
http://www.visitphilly.com/museums-attractions/
Mye historie i byen. Kjøp City Pass.
http://www.visitphilly.com/museums-attractions/
Og de har tog til Atlantic City aka Boardwalk Empire, ca. 100 min hver vei så jeg bør ta det tidlig på morgenen. Må nesten få sett en episode av serien før jeg drar dit.Mye historie i byen. Kjøp City Pass.
"No trip to Philadelphia is complete without trying the cheesesteak". Så den er obligatorisk.Spise baguette med ost og kjøtt, det er visstnok spesialieteten deres. Du kan besøke King of Prussia, som er USA's største kjøpesenter - den er litt utenfor byen. Ellers så er det litt så som så, men ser de har turist-web http://www.visitphilly.com som sikkert kan finne nok ting for en helgetur (for jeg regner med du ikke skal være der lengre?)
Og de har tog til Atlantic City aka Boardwalk Empire, ca. 100 min hver vei så jeg bør ta det tidlig på morgenen. Må nesten få sett en episode av serien før jeg drar dit.
Telte litt på knappene mellom den og Charleston, men det ble til en helgetur til Savannah. Skal se om jeg klarer kombinere de to uten bruk av leiebil.Ble det Savannah på deg? Veldig hyggelig og laidback sørstatsby. Mye historie å finne der også. Eller du kan dra til Hilton Head Island og menge deg med fiffen. Charleston er heller ikke mer enn et par timer unna. Flott by, med Dreamlinerspotting som bonus.
Telte litt på knappene mellom den og Charleston, men det ble til en helgetur til Savannah. Skal se om jeg klarer kombinere de to uten bruk av leiebil.
.
Jeg er turist og ikke sjåfør. Som turist vil jeg se naturen og området jeg reiser gjennom, mens sjåføren bare følger med på vei og trafikk og jeg slipper også å måtte bruke tid og krefter på å sette meg inn i sære lokale regler for kjøring i andre land.Hvorfor det? Kollektivtransporten her borte er mest for de veldig uvaskede massene, og leiebil er ikke spesielt dyrt heller. Bestill på norske siter, så får du 'all inclusive' det du trenger av forsikringer.
Jeg er turist og ikke sjåfør. Som turist vil jeg se naturen og området jeg reiser gjennom, mens sjåføren bare følger med på vei og trafikk og jeg slipper også å måtte bruke tid og krefter på å sette meg inn i sære lokale regler for kjøring i andre land.
Foretrekker å reise til siviliserte strøk hvor det vanligvis er en organisert måte man kan komme seg fra A til B uten å selv måtte håndtere bil/kamel/hest/elefant.
Jeg drikker ikke alkohol og har lappen, men har andre preferanser enn mange andre og foretrekker altså å se på natur og omgivelser når jeg er på et nytt sted og ikke bare se på veien. Jeg skjønner at andre synes det er kjempemorsomt å få være sjåfør, men folk er altså forskjellige. Jeg skal bare fra A til B.Eller 'har ikke lappen', som det også kalles.
USA i bil er brillefint. Alt tilrettelagt og man kan stoppe akkurat der man har lyst til. Gjelder forsåvidt for alle destinasjoner med litt avstand mellom målene. Ulempen er selvsagt at det ikke bør bli noen særlige mengder vin til lunsj...
Jeg drikker ikke alkohol og har lappen, men har andre preferanser enn mange andre og foretrekker altså å se på natur og omgivelser når jeg er på et nytt sted og ikke bare se på veien. Jeg skjønner at andre synes det er kjempemorsomt å få være sjåfør, men folk er altså forskjellige. Jeg skal bare fra A til B.
Neida, jeg ser A1 og A2 og tar bilder av disse istedefor å kun se på veien og ikke få det med meg.Kjøper den uten problemer.
Desverre går du da glipp av A1, A2 etc underveis. Ditt valg.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.