Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Og nederlendere har en tendens til å takse liiiitt fortere enn visse andre piloter som frekventerer Sola.![]()
Er det ikke noe med at Statens vegvesen har satt fartsgrensen for taxing i Norge - og at fartsgrensen, som både biler og fly skal overholde på tarmac er type 30 km/h - hvis jeg husker riktig fra et eller annet kurs??
En 737 har vel anbefalt grense på 20 knop, med max 12 i svinger hvis jeg husker riktig...
Vil det si at politiet kan stå på tarmacen og taue inn fly som taxer for fort??
Det er hvertfall et vellkjent fenomen at de som tidligere har vært jagerflyvere, taxer en god del fortere enn de som kun har fløyet prop. og deretter har tatt utsjekk på f.eks. 737.
I gamle dager (=på FBU) taksa alltid BU mye fortere enn SK.(...)
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.