Hvilket selskap kom crewet fra?

Originally posted by DY
Originally posted by Savipix
Vet att SAS tidigare hade ett riktigt sadistiskt stopp i Turku där man kom in närmare midnatt och avgick tidigt morgonen därpå. Tror detta existerar på många andra stationer också.
I SAS Braathens så skal en vel ha 12 timer hvile....eller er det 8 timer...

8 timer... ? , det er lang stop det ....

Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by DY
Vet att SAS tidigare hade ett riktigt sadistiskt stopp i Turku där man kom in närmare midnatt och avgick tidigt morgonen därpå. Tror detta existerar på många andra stationer också.

Synes du det? Det synes ikke jeg, men OK. Men ser på innlegget ang Turku så sier det at en lander ved midnatt og har førts fly ut om morgenen...noe jeg ikke tror vil være mulig med 8 timer stopp. Crewet skal jo dessuten møte opp en god stund før avgang så....

Originally posted by DY
Originally posted by DY

Synes du det? Det synes ikke jeg, men OK. Men ser på innlegget ang Turku så sier det at en lander ved midnatt og har førts fly ut om morgenen...noe jeg ikke tror vil være mulig med 8 timer stopp. Crewet skal jo dessuten møte opp en god stund før avgang så....

også jeg som trodde det sadistiske lå i at man i det hele måtte ha et stop i Turku ...

Originally posted by DY
Originally posted by DY

også jeg som trodde det sadistiske lå i at man i det hele måtte ha et stop i Turku ...
Åbo er ikke så ille...sammenliknet med mange andre stopp, som HAU, ALF, KKN
;)

Correction, maskinen landade 2230 finsk tid och gick 0630 Kommer väl ihåg detta då far ofta hade detta stopp med DC9-21.

TKU är en trevlig stad det.

Originally posted by DY
Originally posted by DY

Spøk til side , men 8:15 mellom c/o c/i er vel det "tøffeste" jeg kan finne i farten.
f.eks. sk386 om kvelden og ut igjen med sk343

Ba:
Crewbytte på 766/767, de flyr ut igjen på 761. Crew inn på 770 flyr 767.
enkelte byttes på 762/763 i stede for 767 men det er sjeldent.

KLM:
Crewbytte på 1143/1144 og 1145/1146. De skal som regel ut på 1140 dagen etter. Crew fra 1151 tar 1144/1146 ut igjen. Det er litt forskjellig hvem som skal av og på på disse flyene mitt på dagen.

SN:
Crewbytte på 2283/2284. Tidligere fløy crew fra 2287 maskinen ut igjen ved 7-tida. Kom flyet litt sent inn på kvelden ble den forsinket på morran så det har de tatt konsekvensen av. De ligger på Radison.

AF:
Crewbytte på 2374/2375. Innkommende tar det første flyet dagen etter ut igjen.

Hilsen,
Laurenz

sasbraathens flyr ikke på samme avtaler...slik at de fra tidl bu kan ikke ha de minimumstoppene sas har. bu har 8 timer + 1 tme transport altså 9 timer på utestasjon og 12 +1 på hjemmebase som absolutte minimum...

Originally posted by sk9000
sasbraathens flyr ikke på samme avtaler...slik at de fra tidl bu kan ikke ha de minimumstoppene sas har. bu har 8 timer + 1 tme transport altså 9 timer på utestasjon og 12 +1 på hjemmebase som absolutte minimum...
Med andre ord - kaotisk......når skal en få like regler for alle crew i selskapet....si8kkert den dagen det blir en felles kabinforening...så dette kan ta tid:)

Originally posted by The Ticketor
AY har ingen overnattinger i Oslo. Alle snur.
Og likevel går Finnair's første maskin kun 15 min etter Blue1/SAS sin første morgenmaskin.

Originally posted by DY
Med andre ord - kaotisk......når skal en få like regler for alle crew i selskapet....si8kkert den dagen det blir en felles kabinforening...så dette kan ta tid:)

minefelt ....

Originally posted by DY

minefelt ....
Tell me about it...:smokin

I Sas danmark, så kommer crewet ofte sent inn på kvelden fra CPH, og skal tilbake igjen med 0620 avgangen dagen etter.
Mener at en Purser mumlet noe en gang om at de kunne ha slike korte stopp, men at de da kun kunne fly tilbake til CPH dagen etter.

Forleden var jeg med SK fra CPH-BLL. Flyet gik fra CPH ved 17tiden - ombord et helt crew der fløj passivt -de skulle på hotel i BLL for at flyve 0630 maskinen til CPH næste morgen.
Det crew der fløj 17tiden maskine fra CPH-returnerede til CPH igen med samme fly, derefter skulle de flyve aftenflyet til BLL med ankomst 2320 for så at gå på hotel og flyve passive med til CPH næste formiddag ved 0930-tiden.

Jeg forstod på crew at det var vanlig slinge - og at SAS dermed konstant have to hele crew på hotel i BLL.

SAS i denne forbindelse = SAS commuter ved ikke om det gør nogen forskel.

Originally posted by jens
Forleden var jeg med SK fra CPH-BLL. Flyet gik fra CPH ved 17tiden - ombord et helt crew der fløj passivt -de skulle på hotel i BLL for at flyve 0630 maskinen til CPH næste morgen.
Det crew der fløj 17tiden maskine fra CPH-returnerede til CPH igen med samme fly, derefter skulle de flyve aftenflyet til BLL med ankomst 2320 for så at gå på hotel og flyve passive med til CPH næste formiddag ved 0930-tiden.

Jeg forstod på crew at det var vanlig slinge - og at SAS dermed konstant have to hele crew på hotel i BLL.

SAS i denne forbindelse = SAS commuter ved ikke om det gør nogen forskel.

Og noen lurer på hvorfor SAS har store utgifter og dyre billetter?:naughty:

Når jeg snakket med kapteinen på MYT333 etter ankomst fra LPA (-OSL), kunne han fortelle meg at de fløy ned på mandagen, og da "hjem" igjen på onsdag. Men er det noen som vet om SAS Braathens-crew flyr t/r LPA? Mente jeg hadde hørt det, men dette avkreftet DK-kapteinen totalt. Og det høres ut som en lang dag på jobb for pilotene. Noen som kan oppklare?

Kom litt ut av tråden men....

Originally posted by GFL
Når jeg snakket med kapteinen på MYT333 etter ankomst fra LPA (-OSL), kunne han fortelle meg at de fløy ned på mandagen, og da "hjem" igjen på onsdag. Men er det noen som vet om SAS Braathens-crew flyr t/r LPA? Mente jeg hadde hørt det, men dette avkreftet DK-kapteinen totalt. Og det høres ut som en lang dag på jobb for pilotene. Noen som kan oppklare?

Kom litt ut av tråden men....

Det kan jeg bekrefte.

Back