Hvilket selskap kom crewet fra?

LCH

ScanFlyer Crusty
Medlem
Var nettopp nede på Hotel Bristol i Oslo og hilste på opphavet, og mens vi satt i lobbyen kom det (i tillegg til et KLM crew, umulig å ta feil av de uniformene...) et crew på fem personer, to mannlige flyvere, et mannlig og to kvinnelige kabinmedlemmer. Mennene hadde de vanlige mørke uniformene som ikke skiller seg noe særlig fra selskap til selskap, men kvinnene hadde babyblå "kjoler". Det var umulig å se på dem hvor de kom fra, ettersom sammensetningen var veldig internasjonal, de to pilotene så sør-europesike ut, flyverten så nordisk ut, mens de to vertinnene var henholdsvis mulatt/svart og asiatisk av utseende.

Kan det ha vært Finnair? Estonian? Noen som vet?

Ser en på ankomsttidene på OSL så kan kanskje dette være noen alternativ....:

MyTravel
Czech airlines
Air Baltic
Nova airlines

Det kan inte ha varit Air France sommaruniform som du identifierade som "babyblå?

http://www.airfrance.com/double6/Y1/infogles.nsf/(LookupPublishedWeb)/fr-NLPRL-050401_uni?OpenDocument

Mixen av crew som du beskriver får det att låta som inbound crew på AF 1274,

Er vel ikke så mange flyselskaper som har crew liggende på Bristol vil jeg tro.

Hmm, KLM var det ikke, de kom senere, og har mye mørkere blåfarge på uniformene enn det første crewet. Kombinasjonen 2+3 kan jo tyde på en 737-300 eller -500 evt. A319. AF Bruker vel 735, så det er mulig det var dem, selv om jeg synes uniformene så gråere ut på bildene. Takk for hjelpen!

Angånde crewhotel, så benytter ihvertfall KLM Bristol, BA bruker Grand, flere vet jeg ikke, men jeg vil vel tippe at LH bruker et av Radisson SAS hotellene? Aner noen forresten hvorfor så mange crew overnatter inni byen? Det blir jo mye ekstra kjøring, det kryr jo av hoteller nærmere flyplassen?

Lufthansa har i allefall brukt Grand.
Crewene overnatter i byen siden de ikke skal ut på første flyvning om morgenen og forhandlet seg fram til det. Ganske kjedelig på "prærien".;)

Norwegian har vel base i OSL så det er sikkert svært få overnattinger.

De burde kanskje brukt Norlandia......klinger litt bedre sammen med Norwegian..hehe.

Det var nok definitivt AF crew jeg så, stemmer både med det halstørkleet vertinnen hadde og de små løkkene på stripene til pilotene.

Har ikke KLM, LH og BA nightstop? Hvis de har det, hvem flyr da første maskin ut på morgene? De har vel ikke flere enn et crew som ligger over?

KL og LH flyr samtidig av de selskapene du skrev. 0640 til hhv. Amsterdam og Frankfurt. Av alle er SAS ført på uteriks 0620 til København.

Du misforsto meg nok litt, det jeg mente var; hvis det crewet som kommer på kvelden ikke flyr ut med første fly neste morgen, hvem er det da som gjør det? Det må jo nesten bety at de har flere crew i byen per natt.

Norwegian bruker mange dagrom...(...i perioder midt på dagen hvor det ikke er så mye trafikk!)

Originally posted by LCH
Du misforsto meg nok litt, det jeg mente var; hvis det crewet som kommer på kvelden ikke flyr ut med første fly neste morgen, hvem er det da som gjør det? Det må jo nesten bety at de har flere crew i byen per natt.

hehe, stemmer det, leste ikke alt sammen,
:naughty:

Det må jo være flere crew som overnatter da. Det blir jo brutalt å komme avslutte sent på kvelden og fly ut tidlig neste morgen. Ville vært litt Ryanairsk over det, men de har vel ikke night-stop.

I British Airways funker det slik at det crewet som kommer inn med BA762 åker ut med BA761 morgenen etter.. altså nesten 24t stopp.

KLM varierer litt men i de fleste tilfeller virker det som om crewet fra KL1145 går av i Oslo og blir her til 1140 dagen derpå..

Vet att SAS tidigare hade ett riktigt sadistiskt stopp i Turku där man kom in närmare midnatt och avgick tidigt morgonen därpå. Tror detta existerar på många andra stationer också.

Originally posted by Thomas
I British Airways funker det slik at det crewet som kommer inn med BA762 åker ut med BA761 morgenen etter.. altså nesten 24t stopp.

KLM varierer litt men i de fleste tilfeller virker det som om crewet fra KL1145 går av i Oslo og blir her til 1140 dagen derpå..

KLM varierer veldig...men stort sett alltid crewbytte på KL 1143/44.....og ofte en eller to crew medlemmer på KL1145/46 litt avhengig av flytype

Originally posted by Savipix
Vet att SAS tidigare hade ett riktigt sadistiskt stopp i Turku där man kom in närmare midnatt och avgick tidigt morgonen därpå. Tror detta existerar på många andra stationer också.
I SAS Braathens så skal en vel ha 12 timer hvile....eller er det 8 timer...

Back