Har nylig hatt en veldig ubehagelig opplevelse med SAS MC (SEB Kort) når det gjelder uautorisert trekk (svindel). Det virker som de konkluderer med grov uaktsomhet og 12.000 i egenandel og deretter håper at du ikke klager til Finansklagenemda.
Jeg har motsatt erfaring, fikk refundert ca. 70 euro uten videre spørsmål i sommer, etter at leiebilfirmaet hadde trukket beløpet iht. kontrakt, selv om agenten ved innlevering ga muntlig løfte om at det ikke kom noe trekk. Med andre ord en litt "ullen" sak der leiebilselskapet påberopte seg rett til å kreve beløpet iht. kontrakt, mens jeg ble trodd av SEB på at jeg hadde fått muntlig beskjed om noe annet.
Men ut fra egenandelen så må nok ditt beløp ha vært vesentlig større...
Norgesgruppen skal ta over driften av Trumf Visa (fra DNB?). Mål for lansering er august
Den skjønte jeg ikke helt. Skal Norgesgruppen Finans starte bank?
Noen må jo ta over kortdriften fra DNB. Antar de vil fortsette med Visa eller evt Mastercard kredittkort.
Er nok et annent selskap en DNB som skal drive motoren bak, man kan jo i teorien starte Flyprat Finans AS og så lage et kortselskap, om man ønsker det.
Det er bortimot ferdige pakkeløsninger for slikt.
Norgesgruppen skal ta over driften av Trumf Visa (fra DNB?). Mål for lansering er august
Ja, hadde Cesco Tekna-kort. Det var genialt. Litt kreditt, med bankaxept. (Og utallege rundar med "vi tar ikke mastercard". "Neidå, veit det", svara eg medan eg slo koden. Litt irritert på dette, faktisk. Har skjeldan konto med dekning påDa skjønner jeg hvorfor det nye kortet jeg fikk hadde så kort gyldighetsperiode. Er vel snart ikke noe igjen av deres såkalte «eksterne kort» som var frittstående uten krav til kundeforhold i DNB. Cresco Bil kortet ble jo også lagt ned nylig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, hadde Cesco Tekna-kort. Det var genialt. Litt kreditt, med bankaxept. (Og utallege rundar med "vi tar ikke mastercard". "Neidå, veit det", svara eg medan eg slo koden. Litt irritert på dette, faktisk. Har skjeldan konto med dekning på![]()
Takk for tips, kansje det kan vere erstatninga!Coop Byggekonto er også et kredittkort, men kan bare brukes via BankAxept. Gratis å ha og bruke (unntatt i minibanker) så lenge fakturaen betales ved forfall.
Jeg har et SAS Mastercard, og pga covid-19 blir nok pengebruken i år mindre, slik at jeg skal slite med å omsette for 200 000,- for å kunne opprettholde Fly Premium.
Dette kortet har jeg registrert på min Vipps-konto. Hvis jeg betaler regninger via vipps, slik at de havner på mastercard-regningen, teller dette da som forbruk ihht til grensen på 200K...?
Vipps ligger vel inne med en kode som ikke gir poeng, men om det teller på omsetninga vites ikke.Jeg har et SAS Mastercard, og pga covid-19 blir nok pengebruken i år mindre, slik at jeg skal slite med å omsette for 200 000,- for å kunne opprettholde Fly Premium.
Dette kortet har jeg registrert på min Vipps-konto. Hvis jeg betaler regninger via vipps, slik at de havner på mastercard-regningen, teller dette da som forbruk ihht til grensen på 200K...?
Da dumper jeg dét kortetShell MasterCard reduserer Trumf-bonusen fra 1% til 0,75% på varekjøp fra og med 1. oktober 2020:
https://shellmastercard.no/produktinformasjon/trumf
Da dumper jeg dét kortet
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.