Hvilket flyselskap er "PC"

ThePlanespotter1

ScanFlyer Silver
Har noen en anelse hvilket flyselskap med ICAO: "PC" er for noe?
Det stod at det skulle komme fra TRD til KRS, men ble innstilt.

Nå vet jeg ikke om jeg postet denne tråden på rett plass. Men men.

Edit:Takk til moderator for å ha flyttet tråden på rett plass :)

Last edited:
Hørte et fly komme over huset mitt for 09 på TRD. Sjekket fr24 og det var PGT1871. Kanskje det var denne som skulle til KRS.

Har noen en anelse hvilket flyselskap med ICAO: "PC" er for noe?
Det stod at det skulle komme fra TRD til KRS, men ble innstilt.

Nå vet jeg ikke om jeg postet denne tråden på rett plass. Men men.

Grunnen til at den flighten ble innstilt var at i systemet til Avinor blir flighter som ikke skal ha Pax, innstilt, men denne flighten var bare ferry.

Pegasus Airlines (PC/PGT) er et Tyrkisk lavprisselskap, de har bla rutefly til CPH. De flyr også en hel del charter både seriecharter og adhoc. de har flydd lite på Norge de siste årene. I høst (lavsesong) har de endel såkalte "teppechartere" fra Norge. Dvs rundreiser/opplevelsesturer til en billig penge sponset av teppe-, skinn og Gullforhandlere. Gjestene blir "loset" inn på heftige salgspresentasjoner underveis på rundreisen. En slik tur kan man få til mellom 1000,- og 2500,- med fly og hotell + rundreise inkludert. Disse turene blir arrangert av tyrkiske operatører med agenter i Norge så som Club Royal, Tistel Travel, og Active Travel. De benytter flere tyrkiske flyselskaper så som: Corendon, Sky Airlines, Freebird, Onur Air og Pegasus.

Back