Hvilket bonusprogram vil gi meg loungeaksess?

Flyr mest med Lufthansa for tiden, men de gir jo dårligere uttelling på egne reiser enn hva andre gir og krever 100.000 poeng for gullstatus. Den vil ikke være innen rekkevidde neste år.

Samtidig så varer statusen i to år. Senator har videre andre fordeler som f.eks. halv pris på companion reiser samt eVouchere etc.

Regner med at jeg ikke er den eneste som har vært gjennom prosessen med å vurdere hvor jeg skal spare poengene. Det ser ikke ut til å finnes noen ideell løsning.

Det finnes ingen one-size fits all løsning, det varierer veldig i tråd med reisemønsteret. Men du har fått mange gode råd på forrige side, Aegan virker å være best for deg så lenge du passer på hvilken booking-klasse du bestiller.

Hva med Asiana sitt program?
40k miles over TO år for gullkort.
Edit: Ser ikke ut til å gi noenting i L dessverre. :(

Last edited:
Jeg vil advare mot Aeagen om man reiser mye i Economy Class. På svært mange bookingklasser gir de ikke poeng, f.eks. på klassene I, R, X, N, P, W, U, G, K, L, T, O hos SAS og klassene O, I, X, R, N, T, L, K, E hos Lufthansa. Så det er altså en grunn til at kravet for opptjening av gullstatus er så lavt.

Det er dessuten en fordel å ha statusen hos selskapet man reiser mest med.

Klassene man ikke får poeng for hos SAS er sikkert riktige, men I,X og P er bookingklassene for bonuspoeng, og det sier seg selv at man ikke kan få poeng på en reise man har kjøpt med poeng. Klassene N og R er ikke salgbare, rett og slett fordi det er bookingkodene for ID-billetter.

Et enkelt lille spørgsmål,,Hvorfor er det så vigtigt med lounge adgang ????
Det virker nogle gange her på Forum, som om det gælder om at overgå hinanden med
både det ene og andet kort.
Hilsen Ole

Et enkelt lille spørgsmål,,Hvorfor er det så vigtigt med lounge adgang ????
Det virker nogle gange her på Forum, som om det gælder om at overgå hinanden med
både det ene og andet kort.
Jeg brydde meg veldig lite om gullkort inntil Diners bestemte seg for å kutte ut lounge-tilbudet. Jeg flyr ofte på litt kronglete turer med 3-4 strekninger hver vei og da er det greit med aksess til en lounger hvor man kan ta en dusj, slappe av, ta en liten matbit og koble seg på nettet. Å oppgi kredittkortinfo til et tilfeldig wlan som finner på en flyplass for å få aksess der regner jeg som høyrisiko.

Og med mitt reisemønster kan jeg få dette gratis uten å endre annet enn hvilket bonuskort jeg bruker. Det eneste dumme er at jeg ikke lengere vil ha lounge-aksess når jeg flyr med andre allianser.

Tok en siste sjekk hos United om MilagePlus før jeg registrerte meg der og fant at opptjeningsperioden var kalenderåret. Jeg vil altså ha noen reiser igjen i år som jeg vil få lite utbytte av å samle der. :-(

Noen som har erfaringer med å få bonusreiser ut av MilagePlus?

Last edited:
Takk, har allerede sjekket på sidene, men lurte på om dette går like greit i praksis. Om jeg skal tro den siden er det 25.000 poeng for en returbilett innen Europa, 35.000 til midtøsten eller 60.000 til nordamerika. 60.000 til Alaska høres jo greit ut. Og det er langt bedre enn alle Eurobonustilbudene fra SAS.

Høres for godt ut til å være sant så derfor spør jeg om det faktisk er så enkelt.

Har sjekket ut Onepass, og det er meget lett å finne noe der..

Har selv ikke brukt det, men MÅ snart siden vi har sååå mye poeng som må brukes...

For å bli kvitt dem må det bli C/F , og forskjellen til monkey er så liten i uttak..

Men ta en titt selv.. Du kan sjekke uten å logge deg inn..

Continental OnePass og united MilagePlus har fortsatt forskjellige regler selv om de skal slås sammen.

Prøvde med MilagePlus og hadde ingen problemer med å finne t/r reiser i Europa for 25.000 poeng. Til USA hadde jeg derimot problemer med å finne noen bonusreiser.

Continental OnePass og united MilagePlus har fortsatt forskjellige regler selv om de skal slås sammen.

Prøvde med MilagePlus og hadde ingen problemer med å finne t/r reiser i Europa for 25.000 poeng. Til USA hadde jeg derimot problemer med å finne noen bonusreiser.

Ikke søk på milageplus sidene, men på continental.com da de har flere selskap tilgjengelig for online søk. UA har bare LH av de europeiske.
du kan også søke på multicity på continental.com for å finne en bestemt routing.

Til ditt spørmål om dette er for godt til å være sant, så er svaret nei. Men du må ofte ringe for å booke hvis du ikke kan finne det online.

Du trenger heller ikke (iallefall foreløpig) å betal fuelavgifter ved bonusreiser.

Jeg kan vel ikke bestille hos Continental om jeg har poengene hos United og hos Continental får jeg i år færre poeng for flighter med Lufthansa.

Jeg kan vel ikke bestille hos Continental om jeg har poengene hos United og hos Continental får jeg i år færre poeng for flighter med Lufthansa.

jo, du kan fritt overføre poeng mellom UA og CO.

Tror ikke man skal planlegge med Continental-sidene dersom man ikke har mil å brenne av i desember. continental.com og OnePass er snart historie.

Back