Savipix
ScanFlyer Rusty
Håber ikke du har ret, Per...
Hilsen
ole
Det var beskedet jag fick då jag pratade med två st i chk-in när jag reste hem. Men man får leva på hoppet-
Håber ikke du har ret, Per...
Hilsen
ole
----Jeg har jobbet på Torp i 11 år (neste måned) og har Widerøe som arbeidsgiver. Jeg er da med på å handle Ryanair, SAS, KLM og andre.
Lønna er den samme uansett hvem jeg jobber med.
Arbeidet består i å sjekke inn folk, sende de ombord i flyet, skrive loadsheet og gjøre nødvendig forarbeid og etterarbeid før en avgang. Det er ikke min jobb eller min lønn som avgjør forskjellen på billettprisen til Ryanair i forhold til de andre. Det er å sjekke inn Widerøe eller Ryanair er hipp som happ. Det tar like lang tid uansett. Det å laste et Widerøe fly i forhold til et Ryanair fly er også samme sak: Kofferter løftes inn, og dett er dett.
Det er ikke her kostnadene spares. Det er ikke her det avgjøres at man kan reise til London for hundrelappen.
IMM
----
Vi ser jo at fler og fler av de "etablerte" selskapene begynner å kjøpe tjenester hos slike handlingsselskaper. Så slipper de å ha økonomisk omsorg for disse...
SAS må vel ned i kostander og dette er et av virkemidlene... Kundene elsker jo LCC og deres handling - R-fly gjør vel en meget bra jobb rundt i Norge - uten at Norwegian lider nevneverdig av å ikke ha dette in-house.
Interessant. Her er det flere som har et annet syn enn meg. Kan godt være jeg tar feil. Trodde virkelig at en SGS-ansatt med kanskje 30 år på baken, med bedre lønn, kanskje en pensjon fra firmaet og reisefordeler, var dyrere i drift for SAS, enn en innleid kar (garantert ikke med opparbeidede lønnskrav over mange år) fra f.eks ISS.
Hadde SGS vært konkurransedyktge på pris mot ISS, Røros Flyservice, Adecco (eller
tilsvarende), så hadde det vel ikke vært noe poeng for SAS å bli kvitt de. Hvorfor bytte til noe som er like dyrt?
At det kan oppleves som prinsipprytteri av SAS, kan sikkert være riktig, men lommeboken bestemmer alt slik i dag. Og da har dessverre heller ikke SAS råd lenger til å holde seg med egne ansatte.
Går man noen år tilbake, så var det ikke betydningsløst at man jobbet som f,eks stuer i nettopp SAS. Jobbene var popuære, ikke minst p.g.a. at man hadde reisefordeler som man kan drømme om i dag, i dagens nye handlingsselskaper, der flyselskapet ikke har noe sosialt ansvar for arbeidstakeren.
Tally-Ho
Nå betaler vel ikke sas mere for å handles av SGS en norwegian betaler Røros flyservice.
Dette jamfør en bencmarking som ble gjennomført for ett par år siden.
Og SGS skal ikke selges pga økonomi men pga prinsipper
Nei, det stemmer nok - du ville vært blandt de med lengst ansiennitet også på OSL(selvom det også var noen som hadde fulgt diverse handlingsselskaper siden Braathens og FBU der, uten at det nødvendigvis teller) - i WF. I SGS? Nei - der bør du helst ha åtte år pluss for å kunne snakke om ansiennitet. Lønnsskalaen i SGS favoriserer videre 10 år+ ansiennitet i langt større grad enn WF Handling.Nå er det vel ikke sånn at det er mange i SGS med ansienitet på 30 år. Jeg jobbet litt for Widerøe på Gardermoen i fjor sommer, og snittalderen der var ganske lav. Samme er det på Torp. Jeg med mine 11 år i selskapet er blant de som har vært lengst i tjeneste.
Nå er det vel ikke sånn at det er mange i SGS med ansienitet på 30 år. .
Jo vi er mange, ialle fail i AAR og AAL...totalt er vi 25 ud af 37 med mere end 30år
Hilsen
ole
Jo vi er mange, ialle fail i AAR og AAL...totalt er vi 25 ud af 37 med mere end 30år
Hilsen
ole
Vi er de samme folkene, vi gjør den samme jobben for alle.
Hvilket tyder på at noe er riv ruskende galt. Det å gi de samme tjenester og service til en som reiser med Ryanair til noe få kroner og noen med business billetter hos KLM eller Widerøe blir totalt feil i mine øyne.
Betaler man 100 lapp med Ryanair for å komme til London er man en ikke prioritert passasjer og bør behandles deretter
Nå er det vel flyselskapet som avtaler service-level med handlingselskapet, ikke den enkelte passasjer?
Er ikke Global moderator Someone litt Off Topic nå?
Hadde SGS vært konkurransedyktge på pris mot ISS, Røros Flyservice, Adecco (eller
tilsvarende), så hadde det vel ikke vært noe poeng for SAS å bli kvitt de. Hvorfor bytte til noe som er like dyrt?
Tally-Ho
Ikke nødvendigvis off topic, men kanskje litt på viddene ...Men han uttaler seg som 'privatperson', så det blir feil å blande moderatorstatus inn i dette. Vi er også vanlige deltagere i debattene.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.