• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvem bruker 747 BKK-Europa?

Å sitte baklengs er ikke noe skummelt i det hele tatt. På mitt første forsøk var det hakket uvant å se motoren forfra de par første gangene, men ellers merket jeg ikke så mye. De som pleier å legge setene helt flate forteller at når setet er helt flatt i forhold til flyet, og flyet ligger med nesa et par-tre grader opp, er det å foretrekke, da man får hodet hakket høyere enn beina.

Kommer vel ikke som noen ekstremt stor bombe at jeg støtter anbefalingene om BA.

Et tips herfra er å kjøpe setevalg også. Tror ikke det koster mye. Men pointet er at de bakerste Club World setene i hver kabin har ubegrenset adgang ut i midtgangen. På de andre må du skritte over sidemannens ben (hvis han sover). Disse setene er de siste i hver kabin pluss 62A/K og 64A/K på øre dekk.

Tips to er at det ikke er så stress med den divider skjermen under landing. Pleier selv å nikke til sidemannen og kjøre den opp raskt etter take off, og det er sjelden den går ned under landing. Crewet ser ikke ut til å bry seg. Så det er veldig privat.

God tur!

Har sett det står en LH B744 i BKK som skal til FRA rundt midnatt. Det er vel denne som tar en svingom nedom KUL på ettermiddagen.
I tillegg har jeg sett en UN(Transaero) B744 i BKK og de flyr vel dit med ujevne mellomrom. Men de bytter vel kanskje litt på flytypene sine.
Digresjon: I Phuket(HKT) så jeg for ca 1 år siden 2 stk Transaero(B744/B777) samtidig så russerne inntar Thailand:-)
LY til TLV har jeg sett stående på fjernparkering i BKK noen ganger men da alltid en B767 - så utifra min fatteevne så flyr de da ikke B744 til BKK(nå hører jo ikke Israel med i Europa da men så det var en post på side 1 som tok med LY så tilgi meg)..

Last edited:
Da spørs det om det blir ba denne gangen ja :-) melde seg inn i klubben dems og da siden det skal slåes på den store tromma, blir vel no poeng t/r osl-bkk i biz.. Lurer også på en t/r hkg igjen mens jeg er der nede igjen, prøve tg sin 380 i første :-D

Back