• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hvem blir neste "Real Norwegian"

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Originally posted by u737
.
.
.

Tar man i betraktning at SAS har slaktet Braathens med den skarpeste kniv en slakter noensinne har sett, så blir det feil uansett hva Hr. C. H. Kamhaug måtte mene.

.
.

u737

Å herre min jesus, facts og våkn opp, uten SAS hadde Braathens ikke overlevd.

At det er tungt for Braathens individer å takle nedskjæringer er jo noe vi fortsatt daglig opplever.

Våkn opp fra den Nasjonalromatiske lulle verden dere lever i !

/Geir
 
Oj, det var da ikke meningen å tråkke på allerede ømme tær.
Som Hr.Viking allerede sier, fakta er fakta. Det er svært lite igjen av det som engang het Braathens.
Mens vi er inne på det som engang het Braathens. De hadde et prosjekt som det nevnes svært lite om i alle diskusjoner om overlevelse eller ikke. Prosjektet het spar 800, hva dette besto i ligger jo selvsagt i navnet. Man skulle spare 800 mill, noe på drift, noe på personell og noe andre steder. Selskapet selv kvittet seg også men masse ansatte på blant annet handling siden. Spar 800 var forøvrig nesten i mål da Braathens ble kjøpt.
At Braathen fortsatt ville være tilstede idag har jeg ingen tvil om, selvsagt noe redusert men dog.
Hr. Viking, det er ikke min mening å rippe opp i gamle sår, gjort er gjort og livet går videre.
Hvis jeg har gjort eller sagt noe som støter deg, beklager jeg på det sterkeste.

Vennlig Hilsen

u737
 
Originally posted by HMWK
En ekstrautgift for SAS. Omgjøre logo osv. Det blir fort penger av slikt.
Omgjøringer av logoer teller ikke som utgifter. I blårussverdenen er det investeringer til branding.

Som når man sparker folk for å spare lønn, og så leier dem inn igjen som konsulenter via et annet budsjett...
 
Originally posted by CK
Originally posted by captaink
Det verserer nå rykter om LUDVIG BRAATHEN !

Blir i så fall en spennende vri.

Er dét tilfelle bør Braathens-navnet umiddelbart forsvinne fra SAS' norske del. Greit nok at familien har solgt seg ut av selskapet, men jeg vil anse det som en HÅN mot de mange som har jobbet i Braathens (under flere generasjoner Braathen'er) og som nå driver ånden i selskapet videre under navnet SAS Braathens. Usmakelig!
Synes ikke det er "usmakelig". Men forstår at enkelte kan reagere som deg, og derfor burde kanskje Norwegian tenke seg litt om.

SAS Braathens kunne jo slå tilbake å kalle seg "The Norwegian flag carrier"...:D
 
Disse prøveflightene ble sett her om dagen. Folie i første omgang:spin:
sven.jpg

Svarstad.jpg
 
Kriteriet er vel fortsatt at personen ikke lever... De to siste lever om ikke ebste velgående - så lever de da...:naughty:
 
Men tenk så kjedelig dette forumet hadde vært om ikke Norwegain hadde hatt "Real Norwegians" på sine fly.......

.....deltar sjelden i denn gjetteleken....men noen synes den fortsatt er morsom, så det er helt greit :)
 
Replying to Topic 'Hvem blir neste "Real Norwegian"'

Kjell Aukrust!!!!!!!!!!
 
Replying to Topic 'Hvem blir neste "Real Norwegian"'

Drit i halen, send flyene til OSL.. vi trenger de.. sårt!! :skep
 
Back
Top