Hvem betaler for First?

Du får tipse ham om Hudson News. Det er jo ikke sikkert han er kjent med gourmetetablissementene der ... ;)

Har en av bossene fra Singapore her i Vegas denne uken og han floey i F hit med Singapore Airlines, returen er med non stop flighten til Singapore.

Han betalte mindre enn hva min tur til Singapore i mai kostet, han betalte 5K t/r og siden han er en av toppsjefene, booker Singapore's reisebyraa han i F for C pris.

Slik gaar jorden rundt

Har en av bossene fra Singapore her i Vegas denne uken og han floey i F hit med Singapore Airlines, returen er med non stop flighten til Singapore.

Han betalte mindre enn hva min tur til Singapore i mai kostet, han betalte 5K t/r og siden han er en av toppsjefene, booker Singapore's reisebyraa han i F for C pris.

Slik gaar jorden rundt

Men SQ har da ikke F på direkteruta LAX-SIN? Det er vel 345 med all-C?

BF:cool2

Bumper denne jeg...

I går tror jeg nemlig at jeg har en av de bedre.

Nemlig en jeg satt og pratet med i Tahiti som fløy First for å signalisere måtehold. Jeg holdt på å le meg skakk, men som han sa var alternativet privatflyet. Og han synes det var litt dårlig signal overfor de ansattes budsjettdisiplin.

Så han tok en for laget og fløy First. Han synes det var litt kjipt, men en real bargain.

Om han var en blærete dust? På ingen måte. Det var en kjernekar, og vi har utvekslet kontaktinfo. Det finnes så mye rart utenfor ens egen lille bakketopp.

Han fikk sikkert tonnevis av sympati fra de stakkars ansatte som sikkert ikke fikk julebord engang pga budsjettkutt!! :stir

Han fikk sikkert tonnevis av sympati fra de stakkars ansatte som sikkert ikke fikk julebord engang pga budsjettkutt!! :stir

Det tror jeg faktisk, for de fikk et julebord de sent vil glemme ;) Tror faktisk de er litt over middels takknemlige.

Godt å høre! Bare i Norge det finnes sånne sjefer! Alle må spare bortsett fra sjefen. Ganske vanlig tror jeg!

Nemlig en jeg satt og pratet med i Tahiti som fløy First for å signalisere måtehold. Jeg holdt på å le meg skakk, men som han sa var alternativet privatflyet.

Ja, viss alternativet er privatfly, så er jo å fly first måtehold, men kvifor var ikkje business-class eit alternativ?

Ja, viss alternativet er privatfly, så er jo å fly first måtehold, men kvifor var ikkje business-class eit alternativ?

Om du først har nedgradert fra privatfly til first så har du gjort den store besparelsen. Fra first til business blir bare småpenger i forhold. Om du skal kutte kostnader med 95% eller 97% betyr ikke nødvendigvis så mye for regnskapet. Litt trivsel må det jo også være igjen.

Har sett samme mann fly i M mellom OSL og ZRH, så jeg tror han stort sett er ganske nøktern.

Sist jeg fløy på C-tilbudsbillett med SK OSL-LHR, så satt han på raden bak på Y+. Flyr nok stort sett nøkternt, ja. I hvert fall innenfor Europa.

Back