Re: Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter
Med alt inkludert blir ikke dette så mye billigere enn konkurentene, og med disse setene (ser direkte vonde ut i begge klasser), er det lite fristende for min del.
Enig. Og specielt på BKK-ruten, hvor tiderne både til/fra OSL og til ARN absolutte heller ikke trækker. Med alt inkluderet, så er prisen heller ikke noget der er bedre end os de fleste konkurrenter.
Her de første uger bliver DY nok meget gode til at have nogle kampagnepriser, men lad os se hvor hurtigt det bliver umuligt at få billig-pris i begge retninger - som på Europa.
Nej tricket her at at bilde folk ind at det er meget billigere end det reelt er ved at unbundle. Desværre, så har vi jo tidligere set at den form for marketing virker.
Men beklager - hverken pris- eller produktmæssigt synes jeg der er noget som helst at være imponeret over. JFK-ruten er helt fin, hvis man kan finde billige billetter, men det kan man altså også hos konkurrenterne når man lægger alle gebyrer og tillæg oveni hos DY. BKK derimod er en kombination af vel markedets værste tidspunkter og pay, pay, pay for alting ekstra - så man ender op på samme pris for flybilletten som alle andre tager for deres kampagnebilletter. Thai, Emirates, Qatar, Turkish osv. havde alle kampagnepriser sidste år på lige omkring eller lige over 4.000,- - altså i realiteten billigere end DY når alle tillæg er lagt til.
Men igen - de får sikkert success med det. Nordmænd elsker at se deres "eget navn og flag" på halen af et fly - og er jo igennem årene blevet "overbevist" om at Kjos altid er billigst - uanset hvad der så ellers er sandheden. DY er også sluppet rigtigt godt fra at bilde folk ind at de nu får fly, der vel nærmest ikke bruger brændstof og bliver rene luksusoplevelser ombord når det gælder komfort. Det værste er at folk rent faktisk tror på det.
Lad os vente lidt tid og se hvor billigt det reelt bliver. Nyhedens interesse er her lige nu - og Kjos er klog nok til at sørge for rigeligt med kampagnebilletter idag og de kommende uger. Jeg tvivler dog på at det er ret mange som får kampagnepriser i begge retninger når der er gået nogle måneder..