På den annen side er det ikke på trynet å teste vilkårlige dager. At DY ikke flyr direkte på de valgte dagene, viser jo bare det faktum at deres frekvens er dårligere enn konkurrentenes. Frekvens er vel også en del av et produkt, vil mange si.Som noen allerde har påpekt er den testen helt på trynet, ettersom de bare har testet på dager DY ikke flyr direkte.
På den annen side er det ikke på trynet å teste vilkårlige dager. At DY ikke flyr direkte på de valgte dagene, viser jo bare det faktum at deres frekvens er dårligere enn konkurrentenes. Frekvens er vel også en del av et produkt, vil mange si.
Testen forteller oss det vi - man kanskje ikke alle andre - allerede vet; lavprisselskapene er ikke alltid billigst, snarere tvert imot.
DYs longhaul kommer uansett til å klare seg bra. Trøbbel i startfasen er det alltid, og kanskje de må trekke seg ut fra noen markeder osv., men på sikt kommer dette til å bli en suksess.
Som noen allerde har påpekt er den testen helt på trynet, ettersom de bare har testet på dager DY ikke flyr direkte.
Så hvis min eneste mulighet for å dra til USA i sommer er 15. til 21. juli er det altså helt på trynet av meg å bestille SAS, fordi Norwegian "pleier" å være billigere andre dager?
Der er jeg redd du tar feil. De aller fleste selskaper legger på en premium for å fly direkte kontra å ha mellomlanding. Jeg flyr til USA flere ganger i året, og det er som regel alltid billigere med både ett og to stopp fremfor å fly direkte.Alle selskaper er dyrere på billetter med mellomlandinger.
Der er jeg redd du tar feil. De aller fleste selskaper legger på en premium for å fly direkte kontra å ha mellomlanding. Jeg flyr til USA flere ganger i året, og det er som regel alltid billigere med både ett og to stopp fremfor å fly direkte.
Norwegian virker dog ikke å operere med samme prisstruktur.
Alle var kanskje en grov generalisering, ja.
Norwegian priser billetter med mellomlanding slik: Pris billett1+pris billett2+gebyr for mellomlanding
Se også denne artikkelen fra Sandnesavisen. "SAS knuser Norwegian på pris":
http://www.sandnesavisen.no/index.php?option=com_content&task=view&id=2213&Itemid=1
Men du har rett, man burde jo selvsagt tilpasse testen slik at DY faar best mulig uttelling..
I tillegg faar man nok EB poeng til en gratis t/r i skandinavia, noe man ikke tar med i testen (forsaavidt greit)
Det handler ikke om å gi DY best mulig uttelling, men om å sammenligne så like produkter som mulig.....
Man får vel Cashpoints eller hva det nå heter hos DY. Er inntjeningen tilsvarende?
Man får vel Cashpoints eller hva det nå heter hos DY. Er inntjeningen tilsvarende?
Den ekstra opptjeningen man har ved å bruke Norwegian Visa gjelder ikke på longhaul (eller domestic NO/SE).2% CashPoints på LowFare-billetter og 10% CashPoints på Flex-billetter
Husk at det er av netto billettpris, så ikke noe poeng å hente på avgifter og drivstofftillegg!dvs t/r NY til ca. 4000 lapper i lavpris gir deg hele 80 cashpoints!! :colgate:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.