Hva skulle du hatt som nærmeste flyplass?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Hva skulle du hatt som nærmeste flyplass?

Bor selv med OSL som nærmeste flyplass og er ikke akkurat bortskjemt på direkte rutefly. Det er jo nesten utelukkende lokale ruter til Europa. Til Amerika er New York eneste destinasjon for rutefly og til Asia er Doha, Dubai og Bangkok de eneste destinasjonene man kan fly til om man ikke skal via andre flyplasser. Det må da finnes langt mer spennende flyplasser.

Hva ville du hatt som nærmeste flyplass? :fly

Re: Hva skulle du hatt som nærmeste flyplass?

Nå glemmer du Islamabad/Lahore, Nord-Afrika og Asia-siden av Istanbul ... OSL har slett ikke noe dårlig tilbud for en flyplass av den størrelsen ...

Hva ville du hatt som nærmeste flyplass?

Jeg har ... Verdens travleste flyplass. ;)

Jeg ville hatt inntekten jeg har nå og nærmeste flyplass JAC.

Da kunne direkteruter i øst og vest tatt seg en bolle mens jeg satt på terassen og tittet på en flokk hjort, drakk en Dirty Helen og klødde meg bak øret mens jeg leste flyprat.

Joda, Norwegian flyr til Marrakech og det er ruter til Antalya som jo ogaå er asia, men jeg mener det likevel er et veldig begrenset utvalg.

Islamabad/Lahore er via Køben.

Da kunne direkteruter i øst og vest tatt seg en bolle mens jeg satt på terassen og tittet på en flokk hjort, drakk en Dirty Helen og klødde meg bak øret mens jeg leste flyprat.
Huh? midt i ødemarken og kun nasjonale ruter?

Selv skulle jeg ønsket å ha hatt Changi i nærheten. :colgate:

Enig med Fnate at direkterutene kunne tatt seg ett stev, men jeg hadde valg meg ILY som nærmeste flyplass, med ENFA som andrevalg.

Hadde det vært for flyturers skyld hadde det nok blitt ESH - kun en kort togtur unna LHR og LGW.

Må egentlig si meg ganske fornøyd med OSL som nærmeste flyplass.

Fnate: Hva med BOB?

Hehe :)
Eller sitter på en uteservering oppe i åskanten i Buda(pest) og skribler på flyprat, så som akkurar nå.. :)

Ville gjerne hatt gamle Kai Tak HKG som nabo. Fått jumboene drønnene over hustaket

Eller sitter på en uteservering oppe i åskanten i Buda(pest) og skribler på flyprat, så som akkurar nå.. :)
Noe slikt som de reklamerer for i Kina?

IMG_2757.JPG

Hva med BOB?
Liten og ukomplisert. Fine omfivelser, men kun ett flyselskap og kun til lokale småøyer. At John Travota av og til lander flyet sitt der får så være.

Liker også sikkerhetskontrollen de har der. :D

Last edited:

Nå glemmer du Islamabad/Lahore, Nord-Afrika og Asia-siden av Istanbul ... OSL har slett ikke noe dårlig tilbud for en flyplass av den størrelsen ...

Ruta til PIA appelerer nå til en forholdsvis smal gruppe. De andre er rett nok IC, men ikke long haul (som jeg regner med var litt av poenget). Tilbudet fra OSL er i alle tilfeller minst 5 ganger bedre enn fra TRD eller hvilken som helst annen norsk flyplass.

Fra alvor til småprat, tror dere andre har misforstått noe: som flynerd velger man såklart bosted utfra flyplassen på stedet, ikke omvendt :old

Både SIN, BKK, PEK, LAX, JFK osv. er gode kandidater, man vil jo helst ha så mange selskap og ruter som mulig. For å gjøre hjemmeleksa litt enklere velger jeg imidlertid å begrense meg til Europa. Setter da krav om flygninger til de aller fleste hubs i Europa, samt et godt utvalg interkontinentale ruter - gjerne fløyet av hjemmehørende selskap på destinasjonen (for transfer). Delt førsteplass blir derfor mellom FRA og LHR.
Tar man med lavpristilbud fra sekundære flyplasser vinner imidlertid London.

Fnate: Hva med BOB?

Det er jo hytta. Lett å komme seg dit fra JAC. United JAC-DEN-LAX. Air France LAX-PPT og videre med Air Tahiti PPT-BOB.

Bo ved JAC, hytte ved BOB! Så skulle jeg kjøpt Ford F150, en diger stetson og fete boots i garva flueskinn.

Har nå TRD, men skulle mer enn gjerne hatt OSL eller RYG da dette åpner for flere helgeturer i Europa.

Back