Hva skjer med vakuum suget på Toalettet ?

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Hva skjer med vakuum suget på Toalettet ?

Opplevde i dag at vakuum var borte på en 737-800 - først de bakerste i flyet og deretter det ene foran i flyet på veg fra PMI til OSL.

Det virket som de hadde samme problem når de landet på PMI og trodde etterhvert at alt var OK og lettet på veg mot OSL, men ei alle toaer ble steng og kaptein ba om landing på ORLY i Paris for å fikse dette - etter tømming virket alt ok - men det tok 90 minutter fordi at alle som skulle på toa måtte gjøre dette før avreise :)

Så spørsmålet er todelt !

1. Det finnes vel fyllingsgrad og tømmegrad som vises i Cockpit før avganger ??
2. Stopper vakuumet å trekke ned når det er fult i tankene ??

Bare nyskjerrig fordi jeg reiser en del og er spesiell interessert i flyverden :)

Jan
 
Re: Hva skjer med vakuum suget på Toalettet ?

Så spørsmålet er todelt !

1. Det finnes vel fyllingsgrad og tømmegrad som vises i Cockpit før avganger ??
2. Stopper vakuumet å trekke ned når det er fult i tankene ??
Jan
1. Indikator for tanknivå finnes på panel i bakre galleyområde.
2. Ja.

Over en viss flyhøyde brukes kun trykkforskjellen mellom kabin og utsiden til å skylle ned (differensialtrykk). Under dette (og på bakken) brukes vakuumpumpa. Den starter automatisk for å holde et visst undertrykk i tanken.
Så hvordan det henger sammen i "ditt" tilfelle er ikke godt å si. Det kan jo være at "full-sensoren" som inhiberer operasjon av systemet har jukset. Uten at jeg vet noe om det, selvfølgelig.
 
Back
Top