Noen håp om at det er de nyrenoverte som fly OSL-EWR 30 jan, og EWR-OSL 3 Feb??
I såfall må ting bookes om her..
Kim
Vel, har hatt 40+ reiser med SAS hittil i 2014, både i Pluss og Minus - og ikke hatt en negativ opplevelse. Mulig flaks kanskje..?
Det er viktig med hyggelig crew, men jeg har også tro på å være en hyggelig passasjer. Det smitter![]()
SAS må uansett snart begynne å ta inn over seg hva slitte fly, møkkete maskiner og fraværende crew gir av helhets inntrykk.
Selv om det ikke har noen direkte bevist sammenheng, så er det helt på det rene at dette for mange ikke gir inntrykk av å være trygt, presist og konsist, slik som SAS selv kommuniserer og ønsker å fremstå.
Jeg tar meg selv i å bli overrasket over å se selv med egne øyne hvor lett SAS ser ut til å ta på dette. Med tanke på den gavepakken de i år har fått med hjelp av media til å senke merkevaren til konkurrenten, så er det litt trist å se at de ikke benytter muligheten til virkelig å distansere seg som merkevare.
Her har jeg eksempler på uakseptable situasjoner (i mine øyne). Dårlig holdninger og kundeservice - rett og slett:
- SK827 OSL-AMS 29.oktober: Jeg er først om bord. Purser og en AH står og snakker om DYs Dreamlinere. Jeg kommer først inn, prøver å få blikkontakt, hun ene ser på meg, og tilbake på purser og fortsetter å bable...
- SK828 AMS-OSL 13.november: Purser står sidelengs og sysler med en tralle i galley foran. Intet hei fra henne. En AH holder på å ta ut en God Morgen Yoghurt til seg selv og en smoothie fra sin crew bag over rad 1. Jeg satt på rad 2. Jeg stod pent og ventet. Hun sa ikke hei heller, og ikke beklager selv om hun brukte laaaang tid. Her følte jeg at det var JEG som var problemet.
- SK263 OSL-BGO 17.november: Det stod ingen der for å hilse velkommen. Jeg går nedover midtgangen og purser kommer løpende oppover og sier "Unnskyld meg - kan du flytte deg, jeg skal fremover"?
Vel, har hatt 40+ reiser med SAS hittil i 2014, både i Pluss og Minus - og ikke hatt en negativ opplevelse. Mulig flaks kanskje..?
Det er viktig med hyggelig crew, men jeg har også tro på å være en hyggelig passasjer. Det smitter![]()
Det er etter min erfaring ikke nødvendigvis slik at SAS smiler tilbake når passasjeren gjør det: hvis man møter et CC med en dårlig dag, så er min opplevelse at smilet like gjerne møtes med et likegyldig eller olmt blikk.
.
Neeeeeei!!! Eg fekk jo ut temmeleg store verdiar av dette i fjor. Og eg gjorde ikkje rare innsatsen. Synd!
Eg tykkjer desse stolane er meget bra. Mykje betre enn dei gamle med skakk pute. Mogleg dei ikkje er så kule til Syden og slike lange rute.Er stort sett veldig fornøyd med kabinbetjeningen hos SAS. De er gjennomgående blide og serviceinnstilte under til tider krevende og stressende forhold. Det eneste jeg er misfornøyd med er de knirkende pinnestolene fra Recaro de monterer inn i flyene sine for tida.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.