Star Flyer
Star Alliance only.
Det at de "gjør noen andre greier" er antaaaaaaaaagelig, uten at jeg skal uttale meg skråsikkert om noe som helst (har jo egentlig ikke peiling), relatert til avgangsrutiner eller andre nødvendigheter for at dere skal komme dere avgårde. Ordning av catering, kommunisering med pilotene, SGH, eller noe annet. Jeg tror ikke de "gjør noen andre greier" bare for å unngå å si hei til deg, Star Flyer
![]()
Hei Cecilie - jeg er fullt klar over alle forberedelsene som må gjøres. Kjenner mange ansatte både i SGH og enkelte kabin crew i SAS. Har også sendt inn spørsmål om de skal si "Hei". I flg. SAS er dette noe som SKAL gjøres.
Jeg reiser veldig mye alene, og da er dette "Hei"-et viktig. Får meg til å føle meg velkommen. Jeg har fløyet mye (og flyr kun SAS), for det meste Plus - og jeg har sett personer som virkelig klarer å kombinere.
Her har jeg eksempler på uakseptable situasjoner (i mine øyne). Dårlig holdninger og kundeservice - rett og slett:
- SK827 OSL-AMS 29.oktober: Jeg er først om bord. Purser og en AH står og snakker om DYs Dreamlinere. Jeg kommer først inn, prøver å få blikkontakt, hun ene ser på meg, og tilbake på purser og fortsetter å bable...
- SK828 AMS-OSL 13.november: Purser står sidelengs og sysler med en tralle i galley foran. Intet hei fra henne. En AH holder på å ta ut en God Morgen Yoghurt til seg selv og en smoothie fra sin crew bag over rad 1. Jeg satt på rad 2. Jeg stod pent og ventet. Hun sa ikke hei heller, og ikke beklager selv om hun brukte laaaang tid. Her følte jeg at det var JEG som var problemet.
- SK263 OSL-BGO 17.november: Det stod ingen der for å hilse velkommen. Jeg går nedover midtgangen og purser kommer løpende oppover og sier "Unnskyld meg - kan du flytte deg, jeg skal fremover"?
Dette er fra den siste tiden. Selv sagt er alle veldig hyggelige i luften - jeg har absolutt ingen ting å utsette på dem som personer eller service in-air, de gir god service, smiler, ler etc. Jeg mangler bare et godt førsteinntrykk. Det synes jeg SAS i Sverige og Blue1 klarer mye bedre.
Førsteinntrykk er meget viktig!