HVa skjer med uspist frokost?

Jeg kjenner til en som jobber/t på Pascal, og hun hadde mer enn en gang store kaker der f.eks. Pynten ikke var blitt perfekt,, med seg - så syntes 2 % høres i overkant optimistisk ut

Da kastes det ikke, det gis bort til ansatte. Kan hende de setter opp statistikken sånn for at det skal se bedre ut. ^_^

Jeg så tallet i et interjug med Pascal sjøl, så kanskje han skryter litt... Men han sa også at han var veldig prikete på at det skulle være perfekt. Bedre at gode kaker blir spist enn kastet da :)

Men, bækk tu tåppik: Noen gode forslag til hva som kan gjkøres for å redusere søpleberget fra servering på fly?

(Jeg bare venter på at FR skal si "Vi er miljøvennlige, vi serverer ingenting". :p)

Ja, hva skjer med uspist frokost i privat husholdning?
Skulle mene det er et større problem enn i luftfart?
Kanskje en ide' å fokusere innad før man spekulerer utad?

Isbamse begynte denne tråden med at en pax ikke spiste frokosten sin. Og jeg har full forståelse for denne trøtte paxen. Hva får man egentlig ut av denne lille frokosten? Jo, svaret er LUFT I MAGEN!

Ehhh.. Hvordan klarer du å få luft i magen ut av yogurt/musli, skinke, ost og ett halvt egg??

På tide med ett legebesøk..

Tror de aller fleste (inkludert Isbamse) setter meget stor pris på frokosten, særlig i disse tider

Hm... noen som har peiling på hva som skjer med uspist mat som kommer med romferga hjem igjen?

Liker tråden jeg også! :D

Ehhh.. Hvordan klarer du å få luft i magen ut av yogurt/musli, skinke, ost og ett halvt egg??

På tide med ett legebesøk..

Tror de aller fleste (inkludert Isbamse) setter meget stor pris på frokosten, særlig i disse tider

Denne frokosten koster SAS mye mer enn den smaker og det hadde vært inntressant og vite hvor mange som egentlig spiser denne.....han fra Evenes er nok ikke den eneste som sover over denne....til og med når jeg hostet opp varme rundstykker hos WF så var det mange som ikke spiste.

Frokosten er et godt forsøk på å differensiere seg. Hadde man klart å gjennomføre dette på Y også intereuropeisk, og i tillegg fulgt opp med en liten sandwich - eller i det minste soft drink-servering, ville SKs produkt blitt differensiert fra DYs på en god og synlig måte for passasjerene.

Frokosten er absolutt bra, og på korte inneriksflyvinger akkurat hva man forventer seg av et solid nettverkssellskap. De burde straks begynne på europaflightene også, og gjerne med varm frokost i Y på turer over 2 timer (som f.eks. finnair har).

Det er ikke alltid man rekker å spise sin gode frokost hjemme når flyet går i 6-7 tiden, og det er utrolig greit å slippe å tenke mer på det, fordi man vet man får litt i magen på flyet. Problemet som kommer frem i tråden her er jo den andre siden av saken, det koster å ta med frokostene (både som ekstra vekt, og i innkjøp), og mange passasjerer orker ikke spise, eller vi heller sove.

Frokosten burde jo holde seg gjennom alle morgenens flighter (typisk 2-3?), om den får stå i trallen, uåpnet. Slik at om man kunne servere til bare de som ville ha, så burde resten kunne sendes videre med neste flight og redusere cateringbehovet litt.

Denne frokosten koster SAS mye mer enn den smaker ....(klippet resten)

Mr. DY, hva baserer du det på?

Fløy med SAS i dag tidlig (flyet var fullt), og mitt inntrykk var at de aller fleste spiste frokosten. Med varme rundstykker og skikkelig pålegg, så har den samme kvalitet som frokosten min hjemme som jeg ikke rekker tidlig om morgenen uansett.

Kjoekkenhandlingen og utkjoeringen staar for hovedkostnaden - resten er bare 'paafyll' .. saa om man har den ene typen eller den andre spiller egentlig ikke saa stor rolle.

Det er mange hoteller hvor man ikke faar frokost hvis man skal med en tidligflight, og det er ofte man ikke har tid til aa spise foer avgang ogsaa. Saa muligheten for en liten broedbit underveis blir nok satt stoerre pris paa enn du tror ...

Støtter MOW fullt ut her, jeg flyr endel og SK har et fortrinn for mitt vedkomne på grunn av frokosten. Jeg har en time å kjøre til OSL hjemmefra, og det er lite aktuelt å i det hele tatt å forsøke å få i seg frokost klokka 04.30 om morran...

Samme for alle som bor i trondheim og tar flybussen, 04:20 er vel seneste man bør ta om man skal sjekke inn bagasje til en 06:00 flight. Med vekkerklokken på 03:50 for å rekke en rask dusj først så er man ikke i stand til å lage seg frokost.

Synes det er utrolig hyggelig å kunne servere frokost ombord, jeg vil si at så mange som 95% spiser frokosten og er meget fornøyde. Det er helt utrolig hvor mange kanner kaffe som går med også, mer av dette tror jeg ville gi SAS et fortrinn. Gratis kaffe burde det være på alle flygninger, en kanne kaffe koster ikke mer enn en 10'er og det er det absolutt verdt.

Jeg er absolutt enig i at det er ( var ) hyggelig og servere en frokost ombord men man må se dette i relasjon til prisen som betales for billetten. DY har et konsept ombord som gjelder på alle ruter, mye enklere og forholde seg til for den reisende. Og som nevnt, flyr man SAS ECO til Europa og Intrascand så er det akkurat det samme konsept som gjelder, buy onboard. For min egen del så spiser jeg alltid frokost før jeg drar på jobb om morgenen, om det så er kl 0430.

Men når mange velger SAS på grunn av frokosten så har jo fortsatt Norwegian en utfordring...og disse passasjerene betaler jo ofte mer enn hva de ville gjort med Norwegian. At de som jobber ombord har sist frokost klokken 04:30 tror jeg passasjerne kan være glad for - et crew på lavt blodsukker er ingen drøm...

MD11, min erfaring på innenriksreiser (hvor jeg har om lag 80% av mine flygninger) er at det slett ikke er noen selvfølge at DY er billigere enn SK, veldig ofte er det tvert imot. Og når SK kan by på billetter som koster tett på det samme, samtidig som jeg får en bedre start på dagen (på dagsreiser risikerer jeg at det er eneste måltid jeg rekker før jeg er tilbake til flyplassen om ettermiddagen igjen) og man får detaljer som f.eks. fingeravtrykks-boardingpass med på kjøpet.
Da har DY ovenfor meg et forklaringsproblem, og jeg velger SK.

Back