Det er mange forskjellige rutiner og måter å håndtere problemer på mht mat. Jeg mener bestemt at jeg lærte på kurs at fersk mat kun kan sendes ett leg, dvs ikke brukes til tur/retur. Jeg spurte da kursleder hvorfor Norwegian kunne bruke sine sandwich tur retur syden, og fikk til svar at "ikke alle følger mattilsynets regler". Men kanskje det er lov, husker at sandwichen til DY hadde en varighet på 3 uker... Så jeg spiser dem ikke
Matbokser som ikke blir levert ut til pax blir kastet, eller så spises det av crewet! Jeg spiser alt for mye på jobb, såå masse god mat til overs

Har aldri vært med på å levere ut mat som ble levert tilbake av pax, dette slurves det ikke med. Bortsett fra her om dagen da jeg serverte desserter på et pent lite brett, en mann tok desserten, smilte og sa: Denne er til deg, det fortjener du!
Noen ganger hender det desverre at man får lastet for lite mat, eller at det mangler specials, som feks vegetar meals som er bestilt. Jeg har vært med på dette flere ganger, og den beste løsningen er vanligvis å gi crewmat til pax. Jeg pleier å fortelle pax om problemet, og at det er crewmat han/henne har fått.