• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva skjedde med XL- maskinen til DY i dag?

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
Ser på osl.no at DY- flighten til LPA i dag med XL- maskinen var innstilt. I stedet er DY 1816 satt opp en gang til med mellomlanding på CDG. Var det tekniske problemer med maskinen? Og hvorfor landet man på CDG i så fall? Virker jo helt merkelig ettersom DY ikke bruker CDG en gang. Eller var det kanskje XL- maskinen som fløy men som måtte ta en landing i Paris av en eller annen grunn? :8:

Mange spørsmål, noen som har svar?:question:

Håper å slippe det når jeg skal ha denne flighten om to uker. Uansett er det vel bra for DY at de snart får nye fly å fly så lange strekninger med nå. Ikke akkurat for tidlig...^_^

CDG fordi det er basen til XL... Og siden det er XLmaskinen som kommer fra LPA som 1816 i dag så kan det tenkes at de måtte ha fuel eller crew. Uten at jeg vet noe mer om dette enn noen andre på dette tidspunkt...

Jeg skal hvertfall til KRK i morra med den. Husker ikke hva den skal på kvelden, sikkert noe spansk noe ;)

En litt morsom historie:
Kusinen min skulle reise STN-OSL med XL-maskinen. En av de ansatte i kabinen hadde mistet ID-kortet sitt og over høyttaleranlegget ba besetningen passasjerene om å bli med å lete etter ID-kortet, ellers ville de ikke komme seg avgårde til Oslo. "Typisk Norwegian" sa kusinen min til sidemannen og fortalte deretter om flere dårlige erfaringer med selskapet. I etterkant fant hun ut sidemannen var Mr. Kjos himself.

En litt morsom historie:
Kusinen min skulle reise STN-OSL med XL-maskinen. En av de ansatte i kabinen hadde mistet ID-kortet sitt og over høyttaleranlegget ba besetningen passasjerene om å bli med å lete etter ID-kortet, ellers ville de ikke komme seg avgårde til Oslo. "Typisk Norwegian" sa kusinen min til sidemannen og fortalte deretter om flere dårlige erfaringer med selskapet. I etterkant fant hun ut sidemannen var Mr. Kjos himself.

Den var morsom :D Vet ikke hvem det var flauest for...

He he. Satse på at Kjos tar det som kontruktiv kritikk da, så kan man håpe det kom noe godt ut av det :-)

Da er det tydelig at det kom et fly fra LPA i nått i hvert fall. Vet ikke om det var XL eller om det var et annet fly? Jeg har ennå ikke skjønt om det var XL- maskinen som fløy til LPA med mellomlanding i CDG eller om det var et annet fly som tok turen til LPA og dermed om XL- maskinen fortsatt er i Paris...

Las Palmas DY 1817 22:30 Landet 02:42 Norwegian 36

DY har vel stort sett bare hatt tull med den der XL maskinen.
Mye teknisk - og ett crew som ikke har det minste peiling på hva rutetid er..

XL ansatte har peiling på rute tider. Det er bare en del ting som tar lengre til på OSL i forhold til CDG for XL sin del...

XL ansatte har peiling på rute tider. Det er bare en del ting som tar lengre til på OSL i forhold til CDG for XL sin del...

Utdyp gjerne :D Hva tenker du på? F.eks at de har lengere turnaoroundtider slik at man unngår å måtte vente til fuelen er ferdig før man boarder?

Vet ikke helt hva jeg får lov å legge ut av info... For å si det slik så er XL vant til 90 min på bakken ikke de 30 som DY opererer med og der kommer mye av forsinkelsene inn i bildet. Airbus'en flyr fortere enn Boeing'en og det merkes på lengre turer...

Back