Hva kan man ta med gjennom sikkerhetskontrollen?

Re: Pulver(nyco) gjennom sikkerhetskontrollen.

Hun er avhengig av å bruke det på flyturen.

Nei, altså.. Slik jeg har forstått det har ikke innholdet noe å si så lenge beholderen er over 100ml. Eller tar jeg feil?

Re: Pulver(nyco) gjennom sikkerhetskontrollen.

Bare av ren nysgjerrighet; Hvor langt, hvorfor og hvor mye?
Har liksom aldri hørt om Nycoproblematikk før :)

Har kjøpt Zalto-glass i julegave. Spørsmålet er om jeg bør ta sjansen å pakke det ned (i en solid Rimowa) eller om det er lurest å ta i håndbagasjen. Er vel lov å ta med glass, selv om det potensielt kan være farlig?

Har kjøpt Zalto-glass i julegave. Spørsmålet er om jeg bør ta sjansen å pakke det ned (i en solid Rimowa) eller om det er lurest å ta i håndbagasjen. Er vel lov å ta med glass, selv om det potensielt kan være farlig?

Lov å ta med, selger noen fine glassflasker på innsiden som smaker godt.

Jeg har de siste årene hatt med meg en av polets vinåpnere i sekken. Den har blitt gjenstand for oppmerksomhet ved et par anledninger, men er fortsatt en del av reiseutrustningen.

Min vinåpner gikk fløyten ut av Milano i fjor. Reglene om noe a-la "spisse gjenstander eller kniver lenge enn 9cm" ble tolket som "alle spisse gjenstander, uansett lengde".

Fryktelig irriterende, hadde jo fin hotell-logo og greier...

Hva tror dere om å ta med såkalt plakatkitt gjennom sikkerhetskontrollen? Skal lede en workshop i København i morgen, og fant ut at det ville være lurt å ta med denne pakken. Men den har kanskje en konsistens som minner for mye om (plastisk) sprengstoff?

Attachments

• DSC_2530-800x450.JPG
    DSC_2530-800x450.JPG
    75 KB · Views: 647
Hva tror dere om å ta med såkalt plakatkitt gjennom sikkerhetskontrollen? Skal lede en workshop i København i morgen, og fant ut at det ville være lurt å ta med denne pakken. Men den har kanskje en konsistens som minner for mye om (plastisk) sprengstoff?

Da blir det i så fall ekstra kontroll, neppe noe mer. Brunost har jo også konsistens som plastisksprengstoff og har da hatt med det

Hvordan er det med pinsett?

Skjøpte en på Boots inne på terminal 5 LHR og de påstod den var tilpasset og godkjent for håndbagasje. 9,5cm målte jeg den til og det jeg trodde var kompositt-materiale ser veldig ut som metall. Kan jeg trygt la den bli en del av det faste innholdet i min toalettmappe?
10144048

http://www.boots.com/en/No7-Slanted-Tweezers_1273615/

Oppdaget at en pinsett har vert med som fast inventar i toalettmappa i flere år uten problemer.

Den er innenfor hos TSA og blir trolig med overalt (kanskje med unntak av TLV).

Men du som reiser så mye vet jo at security screening beror helt på landet, flyplassen, humøret til den som sjekker bagasjen og dagens karma; inconsistency rules the rules.

Hyggelig å se TSA med positive nyheter:

Total TSA Gun Catches for June 2016 (loaded or unloaded firearms discovered at TSA checkpoints at airports across the US).
276 firearms were discovered at 93 US airports in June 2016, up 21.6% year-over-year (YOY). 231 firearms (83.7% of the total) were loaded, up 19.7% YOY.

Source: TSA and ATW Research.

Men de misser mange fler enn de tar ...

Det er fint å kunne skryte litt, men hvor mange av disse var ment til terroristisk aktivitet ..? Null. Kun Eddie og Wilma som glemte å legge igjen skyter'n hjemme ...

Men for all del - de må stoppes de også! :up:

Back