Jobber som ROV Pilot. Blir 10-20 reiser i året. Stor sett innenlands, litt til britisk og til litt lengre steder for de som vil i ny og ne. Turnusarbeid er ett godt lokkemiddel til bransjen
Er det virkelig noen grunn til å tro at liggeseter vil bli borte i framtiden?
Sikkert riktig at mange bedrifter ikke betaler for business, men antall fritidsreiser i business øker til gjengjeld ganske mye.
Nja, jeg mener ikke nødvendigvis at liggesetene kommer til å forsvinne som konsept, men jeg sitter med en følelse av at det kommer til å bli færre av de ekstremt plasskrevende seteløsningene - i alle fall i Europa og i USA. Du har nok rett i at mange reiser på fritidsreiser i C-klasse, men jeg vil tro at årsaken til mange av disse "oppgraderingene" er a) bonuspoeng tjent opp gjennom jobbreiser, eller b) oppgraderinger som følge av ledig kapasitet i høyere klasser, eller c) gode tilbud på fritidsreiser i høyere klasser pga lavere belegg fra forretningsreisende.
Hva gjelder a, så vil det deles ut langt færre poeng til de forretningsreisende etterhvert som virksomhetene krever mindre reising og i lavere klasser. Hva gjelder b og c, så tror jeg selskapene vil bestille fly (eller bygge om interiør) med høyere setetetthet i en større del av kabinen, når omsetningen av fullprisbilletter i F og C begynner å gå nedover.
Nå er vi på vei langt vekk fra tema her, men poenget med tanke på den opprinnelige diskusjonen er at sannsynligheten for at man både har en arbeidsgiver som er villig til å betale for "C+" eller F, OG at dette faktisk er tilgjengelig, den blir nok mindre i fremtiden.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.