Hva jobber dere med?

Jobber som ROV Pilot. Blir 10-20 reiser i året. Stor sett innenlands, litt til britisk og til litt lengre steder for de som vil i ny og ne. Turnusarbeid er ett godt lokkemiddel til bransjen:)

Er det virkelig noen grunn til å tro at liggeseter vil bli borte i framtiden?
Sikkert riktig at mange bedrifter ikke betaler for business, men antall fritidsreiser i business øker til gjengjeld ganske mye.

Nja, jeg mener ikke nødvendigvis at liggesetene kommer til å forsvinne som konsept, men jeg sitter med en følelse av at det kommer til å bli færre av de ekstremt plasskrevende seteløsningene - i alle fall i Europa og i USA. Du har nok rett i at mange reiser på fritidsreiser i C-klasse, men jeg vil tro at årsaken til mange av disse "oppgraderingene" er a) bonuspoeng tjent opp gjennom jobbreiser, eller b) oppgraderinger som følge av ledig kapasitet i høyere klasser, eller c) gode tilbud på fritidsreiser i høyere klasser pga lavere belegg fra forretningsreisende.

Hva gjelder a, så vil det deles ut langt færre poeng til de forretningsreisende etterhvert som virksomhetene krever mindre reising og i lavere klasser. Hva gjelder b og c, så tror jeg selskapene vil bestille fly (eller bygge om interiør) med høyere setetetthet i en større del av kabinen, når omsetningen av fullprisbilletter i F og C begynner å gå nedover.

Nå er vi på vei langt vekk fra tema her, men poenget med tanke på den opprinnelige diskusjonen er at sannsynligheten for at man både har en arbeidsgiver som er villig til å betale for "C+" eller F, OG at dette faktisk er tilgjengelig, den blir nok mindre i fremtiden.

Back