• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva jobber dere med?

Jobber som ROV Pilot. Blir 10-20 reiser i året. Stor sett innenlands, litt til britisk og til litt lengre steder for de som vil i ny og ne. Turnusarbeid er ett godt lokkemiddel til bransjen:)
 
Er det virkelig noen grunn til å tro at liggeseter vil bli borte i framtiden?
Sikkert riktig at mange bedrifter ikke betaler for business, men antall fritidsreiser i business øker til gjengjeld ganske mye.

Nja, jeg mener ikke nødvendigvis at liggesetene kommer til å forsvinne som konsept, men jeg sitter med en følelse av at det kommer til å bli færre av de ekstremt plasskrevende seteløsningene - i alle fall i Europa og i USA. Du har nok rett i at mange reiser på fritidsreiser i C-klasse, men jeg vil tro at årsaken til mange av disse "oppgraderingene" er a) bonuspoeng tjent opp gjennom jobbreiser, eller b) oppgraderinger som følge av ledig kapasitet i høyere klasser, eller c) gode tilbud på fritidsreiser i høyere klasser pga lavere belegg fra forretningsreisende.

Hva gjelder a, så vil det deles ut langt færre poeng til de forretningsreisende etterhvert som virksomhetene krever mindre reising og i lavere klasser. Hva gjelder b og c, så tror jeg selskapene vil bestille fly (eller bygge om interiør) med høyere setetetthet i en større del av kabinen, når omsetningen av fullprisbilletter i F og C begynner å gå nedover.

Nå er vi på vei langt vekk fra tema her, men poenget med tanke på den opprinnelige diskusjonen er at sannsynligheten for at man både har en arbeidsgiver som er villig til å betale for "C+" eller F, OG at dette faktisk er tilgjengelig, den blir nok mindre i fremtiden.
 
Back
Top