• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva gjør man i Riga i 6 timer?

Nja

ScanFlyer Blue
Hva gjør man i Riga i 6 timer?

Hva gjør man i Riga i 6 timer? Jeg skal på reise i april og må vente i Riga i 6 timer før jeg kommer meg videre... Er det noe spennende i områdene rundt flyplassen? Er det langt til sentrum? Noen gode steder å spise? Alt av tips mottas med takk. :fly

Re: Hva gjør man i Riga i 6 timer??

Dra inn til sentrum og utforsk gamlebyen. Ikke mer enn 15-20 minutter med taxi, og skal ikke koste mer enn drøye 100 kroner.

Er man intressert i fly så har du her en glimrende mulighet til og besøke flymuseet vegg i vegg med terminalen. Masse spennende og se her.

http://aviamuseum.org/EN/

Ellers er det heller ikke så langt inn til selve byen men jeg ville valgt museet.

Det ligger et lite flymuseum i gangavstand fra terminalen. Ellers er det ikke lange biten (20 min kanskje utenom rush) inn til sentrum. Det går noen busser innover. Skal du tar taxi; bruk enten røde eller airbaltic-grønne biler. Erfaring (egen og kollegers) tilsier at det ofte blir dyrt å velge andre selskaper.

I Riga sentrum kan du bruke timene på en rusletur i gamlebyen.

Last edited:
Enkleste måten å komme inn til sentrum er med buss 22 fra flyplassen. Prisen er på rett under 1lat - 13 kroner. Den går fra flyplassen hvert kvarter og stopper rett utenfor gamlebyen hvor man kan ta en bedre lunsj og ett glass latvisk øl.

Flymuseet er også verdt ett besøk. Husk å ta med cash, 5 lat pr. pers da de ikke tar kort. Ett lite tips, hvis man spør veldig pent så får man somregel komme inn i ett fly eller to og kose seg litt i en Sovjetisk cockpit.

Re: Hva gjør man i Riga i 6 timer?

Pass deg taxiene i Riga. Det er så mye svindel at AirBaltic måtte starte eget taxiselskap.

Ellers er en tur til gammelbyen absolutt å anbefale med masse spennende arkitektur med mange krumspring og figurer slik som på kattehuset.

Unike ting å kjøpe på flyplassen:
-Kattefiguren fra kattehuset (juks å kjøpe uten å ha sett huset)
-Blåbærsjokolade
-rabarbra-vann

Selv har jeg kun 25 min for min neste transit i Riga.

Takker for tipsene. Skal ta meg en tur til gamlebyen. Er egentlig terminalen stor i Riga?? Hvilken valuta brukes der nå (har de gått over til Euro eller bruker de fremdeles LVL)??

Takker for tipsene. Skal ta meg en tur til gamlebyen. Er egentlig terminalen stor i Riga?? Hvilken valuta brukes der nå (har de gått over til Euro eller bruker de fremdeles LVL)??

Terminalen i Riga er ikke så veldig stor. Du bruker ikke så lang tid på å se gjennom terminalene. De bruker fortsatt LVL.

Kos deg i gamlebyen når du er i Riga.

Om jeg husker riktig vil de ha Euro inne på flyplassen.

Back