Hva gjør man i Riga i 6 timer?

Nja

ScanFlyer Blue
Hva gjør man i Riga i 6 timer?

Hva gjør man i Riga i 6 timer? Jeg skal på reise i april og må vente i Riga i 6 timer før jeg kommer meg videre... Er det noe spennende i områdene rundt flyplassen? Er det langt til sentrum? Noen gode steder å spise? Alt av tips mottas med takk. :fly

Re: Hva gjør man i Riga i 6 timer??

Dra inn til sentrum og utforsk gamlebyen. Ikke mer enn 15-20 minutter med taxi, og skal ikke koste mer enn drøye 100 kroner.

Er man intressert i fly så har du her en glimrende mulighet til og besøke flymuseet vegg i vegg med terminalen. Masse spennende og se her.

http://aviamuseum.org/EN/

Ellers er det heller ikke så langt inn til selve byen men jeg ville valgt museet.

Det ligger et lite flymuseum i gangavstand fra terminalen. Ellers er det ikke lange biten (20 min kanskje utenom rush) inn til sentrum. Det går noen busser innover. Skal du tar taxi; bruk enten røde eller airbaltic-grønne biler. Erfaring (egen og kollegers) tilsier at det ofte blir dyrt å velge andre selskaper.

I Riga sentrum kan du bruke timene på en rusletur i gamlebyen.

Last edited:
Enkleste måten å komme inn til sentrum er med buss 22 fra flyplassen. Prisen er på rett under 1lat - 13 kroner. Den går fra flyplassen hvert kvarter og stopper rett utenfor gamlebyen hvor man kan ta en bedre lunsj og ett glass latvisk øl.

Flymuseet er også verdt ett besøk. Husk å ta med cash, 5 lat pr. pers da de ikke tar kort. Ett lite tips, hvis man spør veldig pent så får man somregel komme inn i ett fly eller to og kose seg litt i en Sovjetisk cockpit.

Re: Hva gjør man i Riga i 6 timer?

Pass deg taxiene i Riga. Det er så mye svindel at AirBaltic måtte starte eget taxiselskap.

Ellers er en tur til gammelbyen absolutt å anbefale med masse spennende arkitektur med mange krumspring og figurer slik som på kattehuset.

Unike ting å kjøpe på flyplassen:
-Kattefiguren fra kattehuset (juks å kjøpe uten å ha sett huset)
-Blåbærsjokolade
-rabarbra-vann

Selv har jeg kun 25 min for min neste transit i Riga.

Takker for tipsene. Skal ta meg en tur til gamlebyen. Er egentlig terminalen stor i Riga?? Hvilken valuta brukes der nå (har de gått over til Euro eller bruker de fremdeles LVL)??

Takker for tipsene. Skal ta meg en tur til gamlebyen. Er egentlig terminalen stor i Riga?? Hvilken valuta brukes der nå (har de gått over til Euro eller bruker de fremdeles LVL)??

Terminalen i Riga er ikke så veldig stor. Du bruker ikke så lang tid på å se gjennom terminalene. De bruker fortsatt LVL.

Kos deg i gamlebyen når du er i Riga.

Om jeg husker riktig vil de ha Euro inne på flyplassen.

Back