Hurtigruta

sk931

ScanFlyer Rusty
Har haft PCèren locked på Hurtigruten her til aften.....Det er jo et rent triumftog for både Hurtigruten og Norge....Ser ud til at alle mand er af gårde, der hvor "Nordnorge" kommer forbi...Fantastisk...
Den reklameværdi der kommer ud af dette kan nærmest ikke købes for penge.
Hilsen Ole

Last edited:
Den passerer mine hjemtrakter i morgen rundt 1800, og da SKAL jeg se på...
Det er litt hjernedødt, men veldig facinerende..
Det blir aldri feil å se på solnedgangen.

Det er endel som klager på live chaten, men jeg syns dette programmet er fantastisk!
Tror man skal lete lenge etter bedre Norgesreklame i disse dager..
Det er vist mange som følger dette ute i verden.

Du har ret i at det er lidt hjernedødt, men dybt dybt facinerende.
skal også kigge med i morgen
Hilsen Ole

Bare vent til de kommer nord for polarsirkelen. Været hær oppe er strålende så dette er uten tvil god reklame for Hurtigruten. Forøvirg legger den til mandag kl 06.45 på min arbeidsplass ;)

MS Nordnorge dro akkurat fra hjembyen min, var overrasket over å se så mange møte opp kl 2 på natta :) Fikk veldig hjemlengsel nå.

Hadde en viss skepsis til "stuntet", men dette ser ut til å bli en folkefest à la Vinter OL i 1994!
Og nå er det snart avreise fra Trondheim. Ingen blast off som en romferge, men allikevel! Hornmusikk og fest.

Bra oppmøte i Rørvik ikveld, alle mann alle såg det nesten ut til...

Og det blir vel enda bedre for kvart anløp, er spent på Bodø i mårga søndag midt på dagen!

Og nå er det full fest og dans på brygga i Brønnøysund. I Rørvik anslo NRK at det var et sted mellom 500 og 1000 båter som møtte de to Hurtigrutene som var til kai på samme tid.

Attachments

• Bronnoysund.jpg
    Bronnoysund.jpg
    58.8 KB · Views: 524
Utennavn-11.jpg

Faksimile: nrk.no

Satt og så litt på utrolige bildene fra helgelandskysten, var med noe musikk av ei dame jeg ikke fikk med meg navnet på. Tenkte på hvor lite imponert jeg ble av den oppskrytte solnedgangen på Key West som jeg var innom for noen uker siden. Kanskje jeg heller burde begynne å ta noen turer i Norge.

Synd det er så dyrt med Hurtigruta, selv med rabatten de kjører nå koster det over 50k for en person å reise en vei.

Satt og så litt på utrolige bildene fra helgelandskysten, var med noe musikk av ei dame jeg ikke fikk med meg navnet på. Tenkte på hvor lite imponert jeg ble av den oppskrytte solnedgangen på Key West som jeg var innom for noen uker siden. Kanskje jeg heller burde begynne å ta noen turer i Norge.

Synd det er så dyrt med Hurtigruta, selv med rabatten de kjører nå koster det over 50k for en person å reise en vei.

For 50k bør du kunne få en hel rundreise i en flott lugar. Det finnes mange langt rimeligere varianter enn dette. Sjekk f.eks. ut dagsbilletter eller minicruise.

Fantastisk program. Skal nok følge med litt mer på det når de kommer lenger nordover. Får håpe været holder seg fint under hele turen.

Foruten programmet om Hurtigruten har vi jo hatt Bergensbanen og Flåmsbanen minutt for minutt. Neste skritt må være å lage et tilsvarende program fra en flytur. :D WF930 (Tromsø-Hasvik-Hammerfest-Berlevåg-Båtsfjord-Vardø-Vadsø-Kirkenes) må være en fin rute for et slikt program.

For 50k bør du kunne få en hel rundreise i en flott lugar. Det finnes mange langt rimeligere varianter enn dette. Sjekk f.eks. ut dagsbilletter eller minicruise.
Poenget med hurtigruta er jo å reise hele veien fra Bergen til Kirkenes og da fant jeg ikke noe under 50k for en person. Har søkt mer systematisk nå og fant enveis til nedi 34k. Fremdeles synes jeg det er litt dyrt.

Jeg skjønner at om jeg bare vil en snartur ombord i en av båtene så kan det gjøres billigere, men jeg snakker om å reise og oppleve hele den klassiske ruten.

Last edited:
Foruten programmet om Hurtigruten har vi jo hatt Bergensbanen og Flåmsbanen minutt for minutt. Neste skritt må være å lage et tilsvarende program fra en flytur. :D WF930 (Tromsø-Hasvik-Hammerfest-Berlevåg-Båtsfjord-Vardø-Vadsø-Kirkenes) må være en fin rute for et slikt program.
Ellers TV3 som tar for seg charterturen til syden minutt for minutt, fra sikkerhetskontrollen til servering og allsang ombord. ;-)

Det er jo også mørket og nordlyset som er en del av sjarmen med Hurtigruten, og det er det som er litt viktig å formidle: Hurtigruten og kysten er omtrent like vakker, flott og uberørt om vinteren som om sommeren, bare med litt andre kvaliteter.

Det er sånne som deg, Marius, at Hurtigruten lever utrygt om vinteren:colgate: Ellers er det en fordel å reise like før eller etter høysesong, da er prisene lavere i tillegg til lengre dager i forhold til midtvinters.

Men det er selvsagt spesielt med midnattsol og lange, lyse netter. Uten tvil!:)

Back