Originally posted by ph-ndr
Vel, så mye bråk det er så begynner jeg snart å si at det kansje er på tide at SAS som konsert foretar en rein proforma nedleggelse av underenheeterog samler alt inn under betingelse begge parter er mer bundet å leve med, så får man kansje noen av de harskeste og mest senior folkene som tydelig har en noe skeiv virkelighetsoppfatning ut av systemet?
-A
Originally posted by Someone
Originally posted by ph-ndr
Vel, så mye bråk det er så begynner jeg snart å si at det kansje er på tide at SAS som konsert foretar en rein proforma nedleggelse av underenheeterog samler alt inn under betingelse begge parter er mer bundet å leve med, så får man kansje noen av de harskeste og mest senior folkene som tydelig har en noe skeiv virkelighetsoppfatning ut av systemet?
-A
Muligens dette har vel vært oppe får, men kan SAS erklere SAS Sverige konkurs og dermed ta en "Swissair--->Swiss" i Sverige?
Originally posted by Someone
Men jeg tenkte mer på å legge ned/slå SAS Sverige konkurs og si opp de ansatte, for så å starte ett nytt selskap kalt SAS Sverige 2 som vil ta over flyene. De ansatte i gamle SAS Sverige, vil jo miste jobben da selskapet ikke eksisterer mer, men de som er interesert kan jo søke på de nye jobbene i SAS Sverige 2. Pilotene er vel ansatt i SAS sentralt og de på bakken i SGS såvidt jeg har forstått det riktig? Men det kan sikkert andre mer om. Da sitter man igjen med administrativt personell og flyvertinnene og begge grupper kan det vel ryddes litt opp i
Spørsmålet er om dette går? SAS SE leier jo flyene av SAS så hvis/når SAS SE går tom for cash og ikke kan betale SAS kan vel de slå dem konkurs? Eller gjelder det andre regler for datterselskaper iforhold til eksterne selskaper?
Originally posted by sirpjalle
Fagforeningsledere mener streiken er symptom på at noe er galt. Ved siden av tapet i penger kommer tap av goodwill fra kundene, ifølge visedirektør i SAS Sverige Anders Ehrling.
Originally posted by morr
Originally posted by sirpjalle
Fagforeningsledere mener streiken er symptom på at noe er galt. Ved siden av tapet i penger kommer tap av goodwill fra kundene, ifølge visedirektør i SAS Sverige Anders Ehrling.
VD på svensk skal vel ikke oversettes til visedirektør...kanskje pirk, men rett skal være rett.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.