HTF varslar om strejk i SAS Sverige

Originally posted by Bizflyer

Hvis svenskene også begynner å streike, vil SAS da flytte alle rutene til Norge i stedet?

Da må man begynner å spørre seg om hvor de skal flytte rutene dersom Norge plutselig finner på å streike! hehe!
:drunk:
BF:cool2

AY eller LH... ;)

-A
 
Originally posted by Bizflyer

Hvis svenskene også begynner å streike, vil SAS da flytte alle rutene til Norge i stedet?

Da må man begynner å spørre seg om hvor de skal flytte rutene dersom Norge plutselig finner på å streike! hehe!
:drunk:
BF:cool2

Kanskje de kabinansatte i Norge, Sverige og Danmark begynner å se fordelen av å ha en felles forening og liste, slik som pilotene?
 
HTF har tackat nej till medlarnas bud i SAS-konflikten

HTFs förhandlingsdelegation har idag avböjt det bud som medlarna lagt fram i konflikten mellan HTF och SAS.



HTF kräver förbättringar i arbetsmiljön så att de kabinanställda ges förutsättningar för att utföra ett bra arbete. Vi kräver också att SAS genomför sina uppgifter med egen anställd personal och att heltidsanställning ska vara norm. Medlemmarna måste också bli rättvist behandlade vid uttagning till utbildning, befordran, schemaläggning med mera.

- Vi betraktar detta som ett rent arbetsgivarbud. Vi har inte fått gehör för de krav som vi framfört i förhandlingarna, säger Tommy Mases, HTFs förhandlingschef.

HTF står till förfogande för medlarnas fortsatta arbete.

Mer information lämnas av HTFs förhandlingschef Tommy Mases, telefon 070-636 91 46.

http://www.htf.se/templates/HTF_Press_Page.aspx?id=8779
 
Hmm, hva skjere i disse forhandlingene?
Skal over til ARN i morgen og hjem på torsdag, slik at jeg går vel såvidt klar av en eventuell streik fra fredag morgen. Noen som vet nærmere om hvordan forhandlingen går for våre svenske venner ?
 
Scandinavian Airlines Sverige accepts mediators' final offer
Press release
Scandinavian Airlines Sverige AB
SE-195 87 Stockholm, Sweden
Telephone: +46-8-797 00 00
Telephone, duty press officer: +46-8-797 33 30



Scandinavian Airlines Sverige accepts mediators' final offer

The final bid presented by mediators on Sunday, May 20 has been accepted by the
Air Transport Industry Employers' Association/Scandinavian Airlines Sverige. The
offer was not accepted by the Swedish Salaried Employees' Union/Scandinavian
Cabin Crew Association.

"By rejecting the mediators' final offer, I can only assume that the Salaried
Employees' Union intends to strike on matters for which Scandinavian Airlines
Sverige's cabin crew already have equal or better conditions than our
competitors in Sweden," says Anders Ehrling, CEO of Scandinavian Airlines
Sverige.

"The situation is serious, although there is still time to find solutions and
avoid industrial action that will cause severe disruption for our customers. We
are open to solutions that involve changes to employment conditions and/or
salary levels. However, this requires that we keep within the framework of 10.2
percent that the Salaried Employees' Union itself defined for this year's
collective bargaining," continues Anders Ehrling.

"I can only apologize to Scandinavian Airlines Sverige's customers for the
uncertainty caused by the threat of strike action. There is still time for the
Salaried Employees' Union to take its responsibility and sign a collective
agreement that does not weaken SAS's terms for competing and is in line with the
other collective agreements signed by the Union this spring," concludes Anders
Ehrling.

Information on Scandinavian Airlines Sverige's traffic situation is continually
updated on the company's website http://www.sas.se.


Information on Scandinavian Airlines Sverige's traffic situation is continually
updated on the company's website http://www.sas.se.

For further information, please contact:
Anders Ehrling, CEO, Scandinavian Airlines Sverige, +46 709 97 19 37
Press Office, Scandinavian Airlines Sverige, +46 8 797 33 30

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Cision http://newsroom.cision.com
The following files are available for download:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=457426&fn=wkr0001.pdf
 
"Siste nytt"???? Saken er iallefall oppdatert i dag.


Streik truer hele SAS

Mats Jansson har gått fra streik til streik etter at han tok over som sjef for flyselskapet SAS. Ikke mindre enn tre streiker har selskapet vært rammet av de siste fem månedene.

I Norge har flere store konsern valgt alternativer til SAS som flypartner. Nå kommer de viktige svenske storkonsernene etter. Torsdag var både Electrolux og Ericsson ute med trusler om å trekke sine storkundeavtaler hvis deres ansattes flyreiser igjen blir rammet.

Det finnes fortsatt et lite håp om at streiken som settes i gang klokken fem fredag, kan avverges. I realiteten berører imidlertid streikevarselet trafikken allerede torsdag
 
Ny SAS-streik i Sverige

Da ble det streik (som forventet????)

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/05/25/501633.html

Streiken starter i dag. Men det er håp for passasjerene.Fredag 25.05.2007, 03:52
oppdatert 04:00

Et siste forsøk på å unngå SAS-streiken i Sverige mislyktes natt til fredag. Det betyr at streiken starter fredag morgen.

Partene i konflikten møttes rundt midnatt, men klarte ikke å bli enige.

- Om det ikke skjer et mirakel er streiken et faktum, sier forhandlingsleder Tommy Mases i HTF, fagforeningen for de kabinansatte i SAS Sverige.

SAS tok torsdag kveld kontakt med HTF med en justering av sitt tilbud, men det ble forkastet av HTF.

Dermed går 800 svenske kabinansatte ut i streik fra klokka fem fredag morgen.

SAS Sverige innstilte allerede torsdag all innenrikstrafikk i Sverige og det meste av utenrikstrafikken. Sju avganger til og fra Norge er også innstilt.

De aller fleste nordmenn som skal ut og reise i pinsen, skal imidlertid kunne slippe unna problemene.

- De fleste av dem som skulle vært med de innstilte avgangene mellom Oslo og Stockholm, er booket om på norske fly. Passasjerer som skal på interkontinentale flyginger via Stockholm, går det også greit med, forsikrer kommunikasjonsdirektør Cathrine Foss Stene i SAS Norge til NTB.

En eventuell streik vil heller ikke forplante seg til Norge, fordi SAS Sverige og SAS Norge har hver sine fly og hver sine mannskaper, forklarer Foss Stene.
 
Trist at dette skjer.

Som jeg også sa når NKF valgte streik i fjor , "ser de ikke at de undergraver sin egen arbeidsplass" ? , triste greier.

Det fraskriver dog ikke SAS et stort ansvar for å forsøke å skape arbeidsplasser, med et arbeidsmiljø som er til å leve av&med.

:(
 
Her er informasjon fra sas.se om hvilke ruter som er berørt:
http://www.sas.se/templates/FlexiblePage.aspx?id=5045&epslanguage=SV
 
Stockholm SK 844 0630 Avreist 0650 SAS Braathens 42 Gate closed
Stockholm SK 848 0730 Avreist 0750 SAS Braathens 43 Gate closed
Stockholm SK 850 0815 SAS Braathens 48 Gate closing
Stockholm SK 480 0835 Innstilt SAS Braathens
Stockholm SK 484 0905 Innstilt SAS Braathens
Stockholm SK 864 1025 SAS Braathens 32
Stockholm SK 490 1215 Innstilt SAS Braathens
Stockholm SK 868 1320 SAS Braathens
Stockholm SK 874 1410 SAS Braathens
Stockholm SK 496 1515 Innstilt SAS Braathens
Stockholm SK 882 1630 SAS Braathens
Stockholm SK 890 1705 SAS Braathens
Stockholm SK 1484 1805 Innstilt SAS Braathens
Stockholm SK 894 1925 SAS Braathens
Stockholm SK 1488 2055 Innstilt SAS Braathens
 
Strike among Swedish cabin crew from 25MAY07 03.00 UTC (25MAY07 0635UTC)
Introduction
The final bid presented by mediators has been accepted by the Air Transport Industry Employers' Association/Scandinavian Airlines Sverige. The offer was not accepted by the Swedish Cabin Crew Union Association.

Flights planned to operate irrespective of strike:

Intercontinental flights to/from Sweden.


Flights between STO and LCY (London city airport) SK517 - SK518, SK529 - SK530


Flights between GOT and FRA SK1631 - SK1632


Flights between GOT and CPH SK1439 - SK1444


Flights between OSL - STO flight number range 800 (operated by SAS Norway )


Flights between CPH -STO flight number range 400 (operated by SAS Denmark)


Traffic program 25MAY07
Due to strike among cabin crew, flights operated by SAS Sweden 25MAY07 are cancelled.

Exceptions - SAS Sweden flights with following flight number will operate:
SK1749 TLL-ARN, SK001 LLA-ARN, SK025 KRN-UME-ARN,
SK707 HEL-ARN, SK099 OER-ARN, SK1011 SFT-ARN,
SK1134 RNB-ARN, SK1164 VXO-ARN, SK130 MMX-ARN,
SK2198 KLR-ARN, SK003 LLA-ARN, SK146 GOT-ARN,
SK075 OSD-ARN, SK047 SDL-ARN, SK2178 AGH-ARN,
SK144 GOT-ARN, SK1624 DUS-ARN, SK1530 LHR-ARN
 
De ønsker lange nok pauser til å slappe av.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=188600
 
Fra VG:

Et av problemene for de kabinansatte er at når flytrafikken gikk ned for noen år siden ble antallet kabinpersonal på jobb i et fly redusert fra fem til tre, i tråd med at selskapet endret sitt servicekonsept. Nå er servicenivået justert opp til gammelt nivå, noe SAS også skryter av i en pågående reklamekampjane på fjernsyn, men det er fremdeles bare tre personer på jobb.

Det er noe å tenke på...
 
Press release
Scandinavian Airlines Sverige AB
SE-195 87 Stockholm, Sweden
Telephone: +46-8-797 00 00
Telephone, duty press officer: +46-8-797 33 30



Traffic stoppage continues - Scandinavian Airlines Sverige forced to cancel
traffic to, from and within Sweden on Saturday, May 26, 2007

Negotiations have so far been non-productive. Accordingly, Scandinavian Airlines
Sverige has decided to also cancel traffic on Saturday. Continuously updated
information on the current traffic situation and the SAS flights to and from
Sweden that are not affected by the strike, and the rules for rebooking and
refunds are available at http://www.sas.se.

"Would it not be natural that SAS, as the Swedish Salaried Employees' Union's
single largest member company, be permitted to meet union management in the
negotiations on industrial action that is so important to so many of the union's
members? The future of Scandinavian Airlines Sverige and the SAS Group is on the
line, and accordingly, so is the future of perhaps 3,000 of the Salaried
Employees' Union members," says Anders Ehrling, President of Scandinavian
Airlines Sverige.

"We have presented good solutions to the demands that the Salaried Employees'
Union prioritized in its original list of 38 demands. This list includes the
issue of meal breaks.

"Negotiations have reached a stalemate in issues of power that the union has
chosen to pursue. The consequence of these demands will be that the union will
govern the company's operations, something that we of course cannot accept. What
other employer would agree to relinquishing the entire responsibility for
personnel planning, the recruitment of managers and the scheduling of working
hours?

"And if we have understood the demands of the Salaried Employees' Union
correctly, it would appear that the union's members will not want to work when
our customers wish to fly, for example on Boxing Day (December 26), early in the
morning and late in the evening. What other employer would accept being forced
to employ extra personnel to provide customers with the basic level of service
that they require?

"Naturally, we cannot accept demands that so clearly weaken Scandinavian
Airlines Sverige's competitiveness and that widely exceed the frameworks
applicable in the Swedish labor market and for our competitors," concludes
Anders Ehrling.


Corporate Communications Scandinavian Airlines Sverige

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Cision http://newsroom.cision.com
The following files are available for download:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=460258&fn=wkr0010.pdf
 
Originally posted by P.A. VIKING
"And if we have understood the demands of the Salaried Employees' Union
correctly, it would appear that the union's members will not want to work when
our customers wish to fly, for example on Boxing Day (December 26), early in the
morning and late in the evening. What other employer would accept being forced
to employ extra personnel to provide customers with the basic level of service
that they require?

This is from the SAS press release. If Anders Ehrling is the father of this release is should be ashamed of himself. It really is a pathetic statement and has nothing to do with the demands of the cabin union. And AE knows it very well.

Med det ledarskap AE visar och som han under konflikten har uttalat sig i svensk radio/TV så förstår jag att SAS är i djup kris.
 
HTFs strejk fortsätter
– flygtrafik ställs in även söndag den 27 maj


Förhandlingarna mellan HTF/SCCA och SAS/FlygArbetsgivarna har ännu inte lett till en överenskommelse. SAS Sverige har därför tvingats ställa in även söndagens trafik.

SAS flygningar som inte berörs
· All trafik med avgång från Oslo och Köpenhamn (undantaget Köpenhamn-Stockholm och Oslo-Stockholm)
· Flygningar mellan Stockholm och Köpenhamn med flygnummer som börjar med 400
· Flygningar mellan Stockholm och Oslo med flygnummer som börjar med 800
· SAS direktflygningar till och från USA och Asien
· Stockholm - London City Airport
· Göteborg - Frankfurt
· Göteborg - Köpenhamn
· Jönköping- Köpenhamn


Planerad flygtrafik den 26-27 maj 2007
All planerad trafik för SAS Sverige även charter ställs in. För undantag se flygningarna ovan.


Ombokning
Resenärer som skall resa mellan 26 maj - 29 maj har möjlighet att boka om sin resa, kontakta SAS eller Er resebyrå. Ombokningsmöjligheten gäller endast de flygningar som berörs av strejken.


Återbetalning
Resenärer som är bokade den 26-28 maj på en flight som är, eller kan bli berörd av strejken, kan få biljetten återbetald. För ytterligare information och ombokning kontakta din resebyrå eller SAS försäljningskontor 0770-727 727.

Vill du kontrollera information om just din flygning är du välkommen att ringa vår självbetjäning på: 0770-727 888.


Med vänlig hälsning
SAS Sveriges Informationsavdelning
 
Missnöje ovan molnen
Flygvärdinna var en gång i tiden ett drömyrke för många, nu är det stress, press och missnöje med försämrade avtal. Helene Settergrens arbetsdag börjar på Arlanda och slutar i Växjö. Däremellan har hon varit utomlands. Och i Norrland.


En dag i kabinen
 
Her er siste nytt fra VG:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=184934

Og Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/05/27/501801.html
 
Back
Top