Originally posted by The Ticketor
Fra VG:
Et av problemene for de kabinansatte er at når flytrafikken gikk ned for noen år siden ble antallet kabinpersonal på jobb i et fly redusert fra fem til tre, i tråd med at selskapet endret sitt servicekonsept. Nå er servicenivået justert opp til gammelt nivå, noe SAS også skryter av i en pågående reklamekampjane på fjernsyn, men det er fremdeles bare tre personer på jobb.
Det er noe å tenke på...
Originally posted by Someone
Slår HTF sprekker
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=547&a=654606
Her en en av vert som taler imot streien midt imot:clap
Originally posted by RolfL
Originally posted by Someone
Slår HTF sprekker
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=547&a=654606
Her en en av vert som taler imot streien midt imot:clap
Och du tror att han är representativ för C/C-kåren ?
Originally posted by RolfL
Och du tror att han är representativ för C/C-kåren ?
Ville nesten trodd det var mer krevende å skulle selge mat til store deler av flyet enn bare å dele den ut, uten å kreve penger osv.
Originally posted by Concorde
Siste nytt: SAS innfører lockout imorgen, men står det om liv og helse i denne streiken?
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=184967
Jeg skrev litt raskt der ja... Glem den^_^Originally posted by fredrik propell
Originally posted by Concorde
Siste nytt: SAS innfører lockout imorgen, men står det om liv og helse i denne streiken?
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=184967
Der skjønte jeg ikke hva du mente. SAS innfører en lockout pga liv og helse? Utdyp den litt er du snill![]()
Men det är väl betydligt fler som flyger business och flex idag än vad som flög Euroclass för 10 år sedan?Originally posted by litt-amatør
Vi skal definitivt ikke ta debatten om servicenivåer nå! Men detter er jo ikke riktig. Servicenivået er jo stort sett det samme som før. Mat til business og flex, ingenting til economy. Ville nesten trodd det var mer krevende å skulle selge mat til store deler av flyet enn bare å dele den ut, uten å kreve penger osv. Dessuten må det vel legges til at servicekonseptene ikke ble endret da flytrafikken gikk skikkelig nedover for noen år siden. Serviceendringene skjedde vel først når den var på full fart oppover igjen...?
Originally posted by P.A. VIKING
Med all respekt, om dere ikke jobber i kabinen så ikke prøv å gjett hva man kan få tid til på en "normal" dag.
Arlanda 16.10. Planet landar, fem minuter försenat enligt tidtabell. Nu väntar ett måltidsuppehåll på en och en halv timme. Det vill säga i teorin. För innan planet tömts på passagerare och kabinpersonalen transporterats in till utrikesterminalen har klockan hunnit bli 16.35. Redan om 25 minuter måste Helene Settergren och Irene Kemi vara ombord på ett annat plan. Efter att ha lämnat pengarna från Rigaturen i en så kallad ”cashdrop” blir det språngmarsch till sushirestaurangen i Sky city. För första gången på sex timmar får Helene något i magen. Hon hinner sitta ned och äta i sju minuter innan det är dags att rusa mot inrikesterminalen och dagens tredje flygning. Tallriken med Yakitorispett lämnas halvt uppäten.
Originally posted by EB
Går SAS dukken får de en velfortjent laaaang lunsjpause!!!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.